Gargžduose mirtinai partrenkta dviratininkė

Savaitgalis Gargžduose pažymėtas skausmingai – sekmadienį Pušų gatvėje iš šalutinio kelio važiavusi 1942 m. gimusi moteris susidūrė su pagrindiniu keliu vykusiu automobiliu „Škoda Octavia“. Po valandos nuo nelaimingo įvykio senjorė mirė ligoninėje.

Nevilkėjo apsauginės liemenės

Kaip „Bangą“ informavo Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėja Andromeda Grauslienė, pirminiais duomenimis, dviratininkė nevilkėjo šviesą atspindinčios liemenės. „Šiuo metu tyrimas pagal kompetenciją perduotas Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybai. Kokios tiksliai buvo eismo įvykio aplinkybės, bus galima atsakyti, kai baigsis ikiteisminis tyrimas, šiuo metu aplinkybės tiriamos“, – komentavo Komunikacijos poskyrio vedėja.

Automobilį vairavęs 1984 m. gimęs vyras įvykio vietoje buvo blaivus. Tyrimas pradėtas pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 281 straipsnio 5 dalį – jei vairuojant buvo pažeistos Kelių eismo saugumo ar transporto priemonės eksploatavimo taisyklės, dėl kurių žuvo žmogus, gresia laisvės atėmimo bausmė iki aštuonerių metų.

Saugaus eismo taisyklės dviratininkams

Važiuojamąja kelio dalimi dviračiu vykti galima ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, nuo 12 metų – išklausius ir gavus Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą kursą ir gavus pažymėjimą, nuo 8-erių – prižiūrint suaugusiajam. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.

Dviratis turi būti techniškai tvarkingas – su tvarkingu stabdžiu ir garso signalu. Dviračio gale būtinas raudonos šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas. Iš abiejų dviračio šonų reikalingi oranžiniai šviesos atšvaitai, esantys ant ratų stipinų.

Ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais privaloma dėvėti vykstant važiuojamąja kelio dalimi, kitas galimas variantas – dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintai, gale – raudoni.

Ir liemenė, ir žibintai turi būti naudojami tamsiu paros metu arba esant prastam matomumui.

Iki 18 metų dviratininkai privalo dėvėti dviračio šalmą. Vyresniems važiuojant keliu ši apsauga yra rekomenduojama.

Dviračiu galima vykti tik dviračių, pėsčiųjų ir dviračių takais, dviračių juostomis. Kai jų nėra, tinkamu asfalto ar betono dangos kelkraščiu. Pėstiesiems dviratininkas privalo duoti kelią, negali kelti pavojaus, aplenkiant pėsčiąjį leidžiama vykti 3–7 km/val. greičiu išlaikant saugų tarpą iš šono.

Prireikus sukti į kairę ir vykstant važiuojamąja dalimi, rekomenduojama nulipti nuo dviračio ir kirsti važiuojamąją dalį vedantis dviratį.

Kai reikia kirsti važiuojamąją dalį, svarbu sulėtinti greitį, įsitikinti, jog yra saugu ir nebus trukdoma eismo dalyviams. Kur eismas yra nereguliuojamas, dviratininkas turi praleisti važiuojančias transporto priemones, išskyrus jei kertamas išvažiavimas iš šalia kelio esančios teritorijos, gyvenamosios zonos, kiemo, taip pat stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka.

Dviračio juosta ar kelkraščiu leidžiama vykti tik ta pačia kryptimi, kai gretima eismo juosta važiuoja transporto priemonės.

Dviračių taku ar juosta privaloma važiuoti kuo arčiau dešiniojo krašto. Kai yra išskirtos pėsčiųjų ir dviračių juostos, privaloma važiuoti tik dviračių juosta kuo dešiniau krašto.

Jei vietovę reguliuoja šviesoforai, būtina kliautis šviesoforu su dviračio simboliu, tokiam nesant – transporto šviesoforo signalu.


DVIRATININKAMS DRAUDŽIAMA

  • Važiuoti važiuojamąja dalimi, jei yra įrengti dviračių takai, nebent tai atskiras Kelių eismo taisyklių numatytas atvejis.
  • Negalima važiuoti automagistralėmis bei greitkeliais.
  • Vykti nelaikant vairo bent viena ranka.
  • Be specialių sėdėjimo vietų vežti keleivius.
  • Vilkti krovinius, trukdančius vairuoti ar keliančius pavojų kitiems eismo dalyviams.
  • Būti velkamiems kitų transporto priemonių.
  • Vilkti priekabas, išskyrus jei jos yra pritaikytos.
  • Važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones.
  • Kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis.

Robertas MACIUS

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių