Klaipėdietės verslininkės: dėvėta mada – ne gėda

Klaipėdietės Kristina Cvetkovė ir Asta Burneckienė ilgai audė mintį sukurti tvarios mados namus ir atidarė komiso principu dirbančią studiją „Meta“. Pavadinimas sukurtas iš raktinių žodžių – mada, etiška, tvari, atsakinga. Ketvirtadienį iniciatyvių verslininkių parduotuvė Klaipėdoje, Kūlių Vartų g. 5, atvėrė duris pirkėjoms su pavasario kolekcija.

Suteikia antrą šansą

„Žinojome, kad Lietuvai gresia karantinas, tačiau nepabūgome išsinuomuoti studiją ir išsibandyti šią verslo idėją internetiniu būdu. Mūsų prekė – klaipėdiečių atnešti ir iš kitų Lietuvos miestų atsiųsti mėgti rūbai ir daiktai, kuriems suteikiame antrą šansą, pailgindami jų gyvenimą. Kiekviena moteris spintoje turi tokių rūbų, kurie yra geros kokybės ir tinkami tolimesniam dėvėjimui, tačiau morališkai atsibodo arba savo „šventę jau atšoko“. Tokius daiktus gaila išmesti, todėl mes padedame surasti jiems antras šeimininkes, o klientės dar ir atgauna dalį daikto vertės“, – sako A. Burneckienė.

„Dėvėtų rūbų parduotuvės Lietuvoje veikia jau daug metų, tačiau mūsų tikslas – neįvežti tonų maišų dėvėtų rūbų iš užsienio, o sukti tvarų mados ratą šalies viduje. Kas mėnesį į Lietuvą įvežama 30 tonų labdaros maišų, kurių dalis nuperkama, kita dalis nukeliauja į trečias šalis arba tiesiog atsiduria sąvartynuose, kas negrįžtamai ardo ekosistemą. Klientės mums atneša tikrai gražių daiktų, tad kodėl jų neišgelbėjus ir nepratęsus jų gyvavimo ciklo? Visame pasaulyje prigaminta rūbų tiek, kad sustojus gamybai vienam žmogui jų dar užtektų 20-iai metų. O rūbai, patekę į sąvartynus, labai kenkia ekologijai – mados pramonė yra antra po naftos, labiausiai teršianti aplinką“, – apie svarbius dalykus pasakoja K. Cvetkovė.

Prasmingiau – mažinti vartojimą

Karantinas šalyje stipriai paveikė daugumą verslų, o „Meta“ veikla pasiteisino – klientės per 3 mėnesius iš savo spintų prinešė tiek rūbų ir daiktų, kad teko ieškoti didesnių patalpų. Rūbai, kurių nenupirko ilgesnį laiką ir klientės nebenorėjo susigrąžinti, buvo padovanoti labdaringoms šeimų ir vaikų gerovės labdaringoms organizacijoms.

„Kadangi veiklos sąlygos apsunkintos, stengėmės rūbus fotografuoti, dėlioti stilingus įvaizdžius ir parduoti juos internetu. Klientėms taip patiko, kad jos pasakodavo, jog pasidarydavo kavos puodelį ir su malonumu žiūrėdavo mūsų istorijas socialiniuose tinkluose. O labiausiai patikusius nupirkdavo“, – džiaugiasi Asta.

Verslininkės dabar pastebi, kad naujų daiktų gaminimas nebeteikia tiek džiaugsmo, nes visko jau prigaminta labai daug, pasiūla itin didelė. Daug prasmingesnis darbas yra bent kažkiek sumažinti vartotojiškumą, lėtinti greitąją madą ir panaudoti jau sukurtus daiktus.

„Norime šviesti žmones apie tvarumą ir siekiame, kad antrinis rūbų dėvėjimas ar keitimasis nebūtų kažkoks gėdingas dalykas. Mūsų gražus noras ir tikslas – išugdyti žmonių sąmonėje mintį, kad dėvėta mada gali būti lygi šampano burbuliukams!“ – juokauja Kristina.

Parengė Vita VITAITĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių