Klaipėdos rajono įvaizdį formuos ir vietos organizacijos

Nuo šiol Klaipėdos rajonas potencialiems gyventojams ir turistams taps labiau atpažįstamas bei stiprins krašto tapatybę įtraukiant ir vietos organizacijas. Klaipėdos rajono savivaldybės iniciatyva birželio 13–14 d. buvo organizuojami susitikimai, skirti paskatinti įstaigų, įmonių ir bendruomenių atstovus prisidėti prie prekės ženklo „Atveria horizontus“ individualizavimo.

Siekiant efektyvių rezultatų išsikeltiems tikslams pasiekti, renginio metu dalyviams buvo pristatytas vietos prekės ženklas, jo koncepcija ir funkcijos. Aptartos prekės ženklo pritaikymo taisyklės, įvardinta jo nauda vietinėms organizacijoms iškeliant klausimus – kaip Klaipėdos rajono atstovai gali prisidėti prie prekės ženklo populiarinimo? Kokių priemonių panaudojimas gali lemti geriausius rezultatus siekiant pritraukti tikslines auditorijas?

Bendradarbiavimas – sėkmingo prekės ženklo pagrindas

Renginio metu Klaipėdos rajono savivaldybės meras Vaclovas Dačkauskas išskyrė, kad ieškant sėkmingos prekės ženklo komunikacijos krypties, svarbu sutelkti bendras pastangas. „Pasaulyje galime išvysti išties daug sėkmingų miestų prekės ženklų pavyzdžių. Lietuva taip pat ne išimtis – galima pasidžiaugti vis gausėjančia miestų ir rajonų prekės ženklų gausa, prie kurių komunikacijos sprendimų suinteresuotos prisidėti tiek savivaldybės, tiek organizacijos ar net vietos gyventojai. Susivienijimas, idėjų susijusių su Klaipėdos rajono prekės ženklu „Atveria horizontus“ realizavimas, bei netradicinių viešųjų, marketingo ir kitų reprezentacinių sprendimų paieškos yra tai, ko mums reikia“, – pabrėždamas vietinių gyventojų svarbą kalbėjo V. Dačkauskas.

Iš tiesų, nors dalis rajono organizacijų sėkmingai taiko prekės ženklą, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus Sigito Karbausko teigimu, pavyzdingiausi yra ilgalaikiai ir vietines organizacijas įtraukiantys prekės ženklai. „Bendri savivaldybės ir gyventojų projektai bei ilgalaikis bendradarbiavimas gali sukurti efektyviausius rezultatus. Norėtųsi, kad abi šalys pasitikėtų viena kita ir bendrų, prekės ženklą įtraukiančių projektų būtų daugiau“, – įsitikinęs S. Karbauskas.

Vietinės organizacijos prekės ženklą vertina palankiai

Neatsitiktinai Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro (toliau – TIC) direktorė Daiva Buivydienė po oficialios susitikimų dalies apžvelgė prekės ženklo taikymą vykdomoje veikloje. Akcentuodama darbus, TIC vadovė pabrėžė, jog vietos prekės ženklas ir reprezentacinis stilius yra reikalingi. „Jie atskleidžia vietovės savitumą, didina atpažįstamumą, pritraukia turistų srautus – prekės ženklas privalo būti kuo aktyviau naudojamas turizmo rinkodaroje“, – mano D. Buivydienė. Pasak TIC vadovės, prekės ženklo šūkis „Atveria horizontus“ nuteikia optimistiškai.

Teigiamų žodžių negailėjo ir buhalterines apskaitos bei audito paslaugas teikiančios įmonės „Ditara“ direktorė Saulutė Vadeišienė ir pabrėžė, jog prekės ženklas išmanus, lengvai pritaikomas pagal skirtingų įmonių ir organizacijų individualius poreikius.

Pneumatinių pakabų dalimis prekiaujančios įmonės „AirMatic LT“ atstovė Ulrika Petrikaitė-Mažutienė prekės ženklą įvertino taip pat palankiai. „Prekės ženklas kitoks, išskirtinis nei kitų miestų, rajonų, tačiau tuo pačiu reikalaujantis dėmesio – daugiau reklamos, kurios dėka taptų labiau matomas ir žinomas“, – teigia U. Preikaitė-Mažutienė.

Ieškos prekės ženklo viešinimo sprendimų

Pasak renginio dalyvių, Klaipėdos rajono organizacijų bendradarbiavimas panaudojant prekės ženklą sukurs gerokai daugiau vertės Klaipėdos rajono gyventojams nei jo komunikavimas apsiribojant tik savivaldybės rinkodaros ir komunikacijos strategija. Susitikimų metu dalyviai pateikė idėjų prekės ženklo „Atveria horizontus“ komunikacijai pagerinti.

U. Petrikaitė-Mažutienė nuomone, pirmiausia reprezentacinių sprendimų reiktų ieškoti panaudojant pigiausias, tačiau tuo pačiu vienas veiksmingiausių marketingo priemonių – socialinius tinklus. „Paskyros „Atveria horizontus“ sukūrimas „Facebook“ tinkle ir prie prekės ženklo adaptavimo prisijungusių įmonių prekių bei paslaugų viešinimas joje paskatintų efektyvesnį vietinių gyventojų įsitraukimą“, – įsitikinusi „AirMatic LT“ atstovė.

Susitikimų dalyviai įvardijo ir kitas galimas prekės ženklo sklaidos priemones. Dauguma jų sutiko, kad tiek Gargžduose – kur įsikūrusi Klaipėdos rajono savivaldybė, tiek turistų lankomiausiose vietose skiriamoji atributika su prekės ženklu kurtų patrauklesnį rajono įvaizdį. Skirtingų organizacijų atstovai taip pat sutiko dėl bendro intereso logotipą išvysti viešų renginių metu, vietinėse žiniasklaidos priemonėse, skrajutėse, lankstinukuose.

Prekės ženklas nuo šiol bus matomas labiau

Susitikimų metu dalyviai ne tik susipažino su prekės ženklo pritaikymo galimybėmis, bet ir turėjo galimybę išsakyti savo individualius poreikius. Artimiausiu metu prekės ženklą ketinama pritaikyti ir sumaketuoti atsižvelgiant į rajono įstaigų, įmonių ir organizacijų išsakytus pageidavimus – pakeičiant foninį vaizdą ir vietoj užrašo „Klaipėdos rajonas“ nurodant savo pavadinimą arba pasirenkant kam Klaipėdos rajonas atveria horizontus.

Planuojama, kad sukurti prekės ženklai, reprezentuojantys Klaipėdos rajono organizacijas ir įmones, bus skelbiami interaktyviame žemėlapyje. Su pastarojo turiniu renginio dalyviai, potencialūs nauji gyventojai ir turistai galės detaliau susipažinti Klaipėdos rajono savivaldybės ir Turizmo informacijos centro internetiniuose puslapiuose.

Nepamiršti bus ir rajono gyventojai. Pastariesiems ketinama sugeneruoti socialinio tinklo įdiegį, kuris leis prekės ženklą pritaikyti pagal asmeninį poreikį.

Tikimasi, jog šie žingsniai prisidės prie Klaipėdos rajono savivaldybės siekio spręsti rajono identifikavimo ir savęs pozicionavimo problematiką regioniniu, nacionaliniu ir tarptautiniu lygiu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių