Konfliktinė situacija

Akligatviuose merkiami europiniai milijonai


Į redakciją kreipėsi Vytauto skersgatvio gyventojas Jurgis Dirgėla. Jis pakvietė „Bangą“ dalyvauti sprendžiant konfliktą su valdžios atstovais. Gargždiškis reiškė nepasitenkinimą, jog pagal projektą išasfaltavus gatvę ir patiesus šaligatvius, neįmanoma bus net lengvuoju automobiliu įvažiuoti į savo kiemą. „Kaip prasilenkti su kaimynu, kaip žiemai malkas parsivežti?“ – klausė J. Dirgėla.


Du šaligatviai – be naudos


Jurgis Dirgėla „Bangai“ sakė, jog nei jis, nei jo kaimynai nežinoję, jog pagal projektą numatyta siaura tik 3,5 m pločio gatvė. „Su mumis niekas nederino. Sužinojome tik kai atvažiavo „Hidrostatybos“ matininkai. Iš abiejų pusių bus šaligatviai. Ar tokiame siaurame skersgatvyje reikalingi du šaligatviai? Kodėl nėra šaligatvių ten, kur vaikai į mokyklą vaikšto? Ar taip taupome europinius pinigus? Šiandien žada asfaltuoti, o kaip mums toliau gyventi? Kaip į kiemus įvažiuoti?“ – pažėrė klausimus, į kuriuos niekaip negauna atsakymų iš valdžios atstovų.


Gargždiškis taip pat stebėjosi, kam reikalingi du šaligatviai akligatvyje, kur gyvena tik dvi šeimos.


Posėdis gatvėje


Pirmadienį su nepatenkintais Vytauto skersgatvio gyventojais prie ruošiamos asfaltuoti gatvės susirinko visas būrys valdžios vyrų – Klaipėdos rajono savivaldybės meras Vaclovas Dačkauskas, Administracijos direktorius Česlovas Banevičius, Tarybos nariai Algirdas Liaudanskis, Viktoras Kura, Kęstutis Cirtautas, Kęstutis Balčikonis, Seimo nario Petro Gražulio padėjėjas Sigitas Karbauskas, Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Klaipėdos rajono policijos komisariato Viešosios tvarkos skyriaus viršininkas Gediminas Radzevičius. Pajuokauta, jog gatvėje vyksta neeilinis Tarybos posėdis.


„Ką reiks daryti žiemą? Šaligatviais važinėti? – valdžios vyrų klausė gyventoja Zita Jurkuvienė. – Net specialusis transportas neįvažiuos gatvės nuvalyti. Viską pasidarėme už savo pinigus, o kai po 27 metų sulaukėme europinio projekto, pasirodo, jog gatve nebus įmanoma normaliai naudotis. Kam dėti pinigus į du šaligatvius nejudrioje gatvėje? Ar draudžiama tiesti skersgatvyje tik vieną?“


Ne laikas šunis lakinti


Savivaldybės Administracijos Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vedėjas Rimantas Bogdžiūnas gyventojams patvirtino, jog projektas atitinka reikalavimus, o objektą privalu perduoti iki gruodžio 1 dienos, tad ne laikas ką nors keisti. „Reikia ieškoti kompromiso, o ne žlugdyti projektą. Šaligatviai rekomenduojami dar platesni, iki 1,5 m, dabar bus tik metro pločio, svarbiausia žmogaus saugumas ir gyvybė“, – su nepasitenkinimą reiškusiais gyventojais nesutiko R. Bogdžiūnas.


Tarybos narys K. Cirtautas stebėjosi, jog deramai nepasižiūrėta, nesuderinti atstumai, o K. Balčikonio nuomone, tuo turėjo pasirūpinti Gargždų seniūnas. „Tarybos nariai vėl pastatyti prieš faktą. Projektuotojai, laimėję gatvės rekonstrukcijos projektavimo darbų konkursą, projektuoja sėdėdami kabinetuose Kaune ar Vilniuje. Jie net nesivargina atvykti į vietą ir susipažinti su realia situacija. Rezultatas akivaizdus: projektuotojų neatsakingumas europinėmis lėšomis gyventojams gali stipriai pabloginti gyvenamąją aplinką, kurioje jie praleido jau 27 metus. Esu ne kartą siūlęs, kad projektuotojai, pridarę tokių klaidų kaip Klaipėdos ar Treniotos gatvėse, o dabar ir Vytauto skersgatvyje, ateityje konkursų nelaimėtų. Kol kas esu neišgirstas“, – piktinosi Tarybos narys A. Liaudanskis.


Kompromisui reikės lėšų


„Ar mums reikės šaligatviais važinėti, juk neįmanoma prasilenkti net lengviesiems automobiliams? Mes sutinkame, kad būtų tik vienas šaligatvis“, – piktinosi gyventojai, išgirdę, jog projekto pakeisti nesiruošiama. „Koks bendras protokolinis sprendimas?“ – vis klausė R. Bogdžiūnas. Meras V. Dačkauskas pasiūlė sutvirtinti šaligatvių pagrindus pagal techninius reikalavimus, jog būtų galima ant šaligatvio statyti automobilius ar reikalui esant prasilenkti. Po ilgų ginčų nuspręsta kreiptis į Saugaus eismo komisiją dėl leidimo pastatyti reikalingus kelio ženklus: vienpusis eismas ir leidimas statyti automobilius ant šaligatvio. Teks Savivaldybei dėl lėšų kreiptis ir į Transporto investicijų direkciją prie Susisiekimo ministerijos.


Viešosios tvarkos skyriaus viršininko G. Radzevičiaus nuomone, ardyti pagal projektą paruoštą gatvę nelogiška, o priimtas kompromisinis sprendimas optimalus.


Vida VALAITYTĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių