Laukinio greičio gerbėjams laisvę davė Gargždai
Dvi dienos automobilių griausmo, dulkių ir kvapą gniaužiančių manevrų – tokį malonumą autokroso gerbėjams praėjusį savaitgalį suteikė automobilių sporto klubas „Žaibas“ kartu su Lietuvos „Lancia“ klubu. Gargždų autokroso trasoje rikiavosi 52 ekipažai iš visos Lietuvos, kovoję dėl galimybės toliau rungtis Žemaitijos ir visos Lietuvos regioniniuose autokroso etapuose. Varikliams ataušti neleido virtinė kitų pramogų: vyrai dulkes kėlė net naktį, prie vairo sėdo moksleiviai, rėmėjų prizus dalijosi trasą įveikusios damos.
Gargžduose autokroso varžybos pradėtos rengti prieš aštuonerius metus, tačiau šiųmetinės pranoko visus lūkesčius. Nuo ankstyvo pavasario trasoje talkas rengę ASK „Žaibas“ ir „Lancia“ klubo entuziastai kaip reikiant ją išpuošė: įrengė saugius padangų atitvarus, apšvietimą, pastatė tvoras ir pakylas žiūrovams bei patiems organizatoriams, puikiai įgarsino renginį. Nuolatinius autokroso fanus maloniai stebino profesionalus komentavimas.
Gargždų autokroso trasoje surengtas Lietuvos regioninių pirmenybių 1 etapas ir Žemaitijos regiono 1 etapas. Aštuoniose automobilių klasėse susirungę lenktynininkai turėjo pripažinti šiuos pirmųjų vietų laimėtojus: Robertą Janulį, Donatą Joniškį, Tomą Skrodenį, Karolį Petreikį, Žilviną Patlabą, Petrą Bartkų, Gedą Kirdeikį bei „Junior“ grupėje be konkurentų važiavusį moksleivį Dovainį Zarudnevą.
Ypatingo susidomėjimo sulaukė specialios „Gargždų nakties“ lenktynės. Išskirtine galimybe trasą įveikti naktį pasinaudojo 8 dalyviai, o finaliniame važiavime nugalėtojo taurę pelnė T. Skrodenis, vairavęs „Honda Civic“. Antrosios vietos prizininku tapo Mantas Pukys, o trečiasis finišavo Pavelas Ivanovas.
Žiūrovai keturiskart aiktelėjo dėl apsivertusių mašinų, o galiausiai suskaičiuota, kad iš 52 sveiki liko tik 5 automobiliai.
Šiemet autokroso varžybos Gargžduose vyko nemokamai. „Bilietai į tokias varžybas kainuoja 5–10 Eur. Net jei būtume prašę po 1 Eur, vis tiek būtume likę blogi. Taigi daugiau dėmesio skyrėme rėmėjų paieškai, o renginį padarėme viešą. Dėkojame Savivaldybei, kuri palaikė tokią mūsų iniciatyvą“, – sakė „Lancia“ klubo vadovas R. Stapulionis.
Vienyti rėmėjus ėmėsi „Žaibo“ pirmininkas L. Ivanovas su sūnumi Pavelu, kuriam patikėtas didžiausias vadybinis darbas. Nuo ankstyvo pavasario į trasą važiavo „Hidrostatybos“, „Dovilros“, „Gargždų geležinkelio“, „Hortivitos“ ir kitų stambių rėmėjų technika. „Žaibo“ atstovai juokavo, esą su kastuvu patys trasos net per dvejus metus nebūtų įrengę. Daugelis kitų rėmėjų prisidėjo įsteigdami vertingus prizus.
Žiūrovams ir emocijoms išsisklaidžius, trasą nesigirdami vėl tvarkė ištikimiausi savanoriai – kelios dešimtys autokroso mėgėjų, rėmėjų atstovai. „Žaibo“ komanda savo jungomis vadina moksleivius Deividą Kusą ir Dovydą Žemgulį.
„Darbas trasoje vyko visus metus. Interneto puslapyje www.autokrosas.lt jau galima pažiūrėti filmuotą medžiagą apie varžybas ir patiems įsitikinti tuo, kas kalbama: mūsų trasa buvo išskirtinė ir kitokia. Mestas didelis iššūkis sportininkams, kurie buvo pripratę prie lėtos trasos, o atvykę gavo greitą ir dar šlapią lyjant lietui. Svarbiausia, kad ji buvo saugi. Tokio lygio varžyboms kartelė pakelta aukštai. Tai pripažino net Lietuvos automobilių sporto federacijos teisėjai“, – džiaugėsi „Žaibo“ ir „Lancia“ atstovai.
Pirmą kartą Gargždų (kalbama, kad ir visos Lietuvos) autokroso istorijoje varžybose ypatingas dėmesys skirtas jaunimui. ASK „Žaibas“ Gargždų „Kranto“ pagrindinėje mokykloje rengė specialius užsiėmimus moksleiviams bei supažindino juos su automobilių sportu. Antrąją varžybų dieną drąsiausieji pradinukai sėdo šalia instruktorių ir lenktyniniais automobiliais buvo pavėžinti autokroso trasoje. Vyresniesiems moksleiviams trasą leista įveikti patiems. Su nuostaba žiūrovai sekė ypatingą pasivėžinimą – varžybas invalido vežimėlyje stebėjusiam neįgaliam berniukui irgi buvo pasiūlyta sėsti šalia instruktoriaus.
- Gargždų autokroso trasos ilgis siekia 900 metrų.
- Visa trasa padengta molingu smėliu ir žvyru. Starto vietoje trasos plotis siekia 14,5 metro, o plačiausia trasos vieta, kurioje dalyviai turi daugiausia erdvės lenkimams – 22 metrai.
- Siauriausioje trasos atkarpoje dalyviams palikta vos 10 metrų.