Laukinio greičio gerbėjams laisvę davė Gargždai

Dvi dienos automobilių griausmo, dulkių ir kvapą gniaužiančių manevrų – tokį malonumą autokroso gerbėjams praėjusį savaitgalį suteikė automobilių sporto klubas „Žaibas“ kartu su Lietuvos „Lancia“ klubu. Gargždų autokroso trasoje rikiavosi 52 ekipažai iš visos Lietuvos, kovoję dėl galimybės toliau rungtis Žemaitijos ir visos Lietuvos regioniniuose autokroso etapuose. Varikliams ataušti neleido virtinė kitų pramogų: vyrai dulkes kėlė net naktį, prie vairo sėdo moksleiviai, rėmėjų prizus dalijosi trasą įveikusios damos.

„Lancia“ klubo prezidentas Rimantas Stapulionis (kairėje) ir ASK „Žaibas“ pirmininkas Leonidas Ivanovas savaitgalį vykusias autokroso varžybas vadina pavykusiomis. Vadovai jau puoselėja du naujus planus. Pirma, autokrosu sudominti rizikos grupės vaikus, mat šiai iniciatyvai pritaria policijos pareigūnai, susidomėjo ir politikai. Be to, Gargžduose bus kuriama „Kroso akademija“, kurią lankyti galės tiek vaikai, tiek lenktynių sporto svajonės dar neišpildę suaugusieji.Sveiki liko penki

Gargžduose autokroso varžybos pradėtos rengti prieš aštuonerius metus, tačiau šiųmetinės pranoko visus lūkesčius. Nuo ankstyvo pavasario trasoje talkas rengę ASK „Žaibas“ ir „Lancia“ klubo entuziastai kaip reikiant ją išpuošė: įrengė saugius padangų atitvarus, apšvietimą, pastatė tvoras ir pakylas žiūrovams bei patiems organizatoriams, puikiai įgarsino renginį. Nuolatinius autokroso fanus maloniai stebino profesio­nalus komentavimas.

Gargždų autokroso trasoje surengtas Lietuvos regioninių pirmenybių 1 etapas ir Žemaitijos regiono 1 etapas. Aštuoniose automobilių klasėse susirungę lenktynininkai turėjo pripažinti šiuos pirmųjų vietų laimėtojus: Robertą Janulį, Donatą Joniškį, Tomą Skrodenį, Karolį Pet­reikį, Žilviną Patlabą, Petrą Bartkų, Gedą Kirdeikį bei „Junior“ grupėje be konkurentų važiavusį moksleivį Dovainį Zarudnevą.

Ypatingo susidomėjimo sulaukė specialios „Gargždų nakties“ lenktynės. Išskirtine galimybe trasą įveikti naktį pasinaudojo 8 dalyviai, o finaliniame važiavime nugalėtojo taurę pelnė T. Skrodenis, vairavęs „Honda Civic“. Antrosios vietos prizininku tapo Mantas Pukys, o trečiasis finišavo Pavelas Ivanovas.

Žiūrovai keturiskart aiktelėjo dėl apsivertusių mašinų, o galiausiai suskaičiuota, kad iš 52 sveiki liko tik 5 automobiliai.

Edukacinis moterų autokrosas „Madam 2015“ privertė suklusti didžiausius šio sporto gerbėjus, mat Lietuvoje dar nė karto prie sportinių automobilių vairo nesėdo moterys. Organizatorių nuostabai, norą varžytis pareiškė net 16 damų, kurioms teko dalintis keturiais automobiliais. Vyrai užgniaužę kvapą stebėjo, kaip jų moterys trasą įveikia per pavydėtiną 58 sekundžių laiką ar drąsiai lekia dviem ratais. Favorite buvo laikoma Evelina Strakšienė, kuriai pagrindinėse varžybose net buvo patikėta vairuoti saugos automobilį. Visgi finale nugalėtoja tapo Renata Kleinauskaitė, kartu su antrosios ir trečiosios vietos laimėtojomis pasidalijusi bene vertingiausius prizus: 200, 150 ir 100 Eur dovanų čekius automobilio remontui. Kai kurios moterys avantiūrai ryžosi ekspromtu. Viena iš jų – Klaipėdos miesto mero žmona Inga Grubliauskienė. Komentatoriaus įkalbinėjimams pasidavė ir Klaipėdos rajono PK pareigūnė Diana Pipirienė. Tiesa, visos moterys važiavo kartu su instruktoriais. Po sėkmingo važiavimo pareigūnę sveikino konkurentės, o jos instruktorius Dalius Petrauskas užkulisiuose vyrams atskleidė, kokie patarimai posūkyje išsaugojo jo „Opel Kadett“ nuo bumptelėjimo į padangų sieną. Dirbo iš idėjos

Šiemet autokroso varžybos Gargžduose vyko nemokamai. „Bilietai į tokias varžybas kainuoja 5–10 Eur. Net jei būtume prašę po 1 Eur, vis tiek būtume likę blogi. Taigi daugiau dėmesio skyrėme rėmėjų paieškai, o renginį padarėme viešą. Dėkojame Savivaldybei, kuri palaikė tokią mūsų iniciatyvą“, – sakė „Lancia“ klubo vadovas R. Stapulionis.

Vienyti rėmėjus ėmėsi „Žaibo“ pirmininkas L. Ivanovas su sūnumi Pavelu, kuriam patikėtas didžiausias vadybinis darbas. Nuo ankstyvo pavasario į trasą važiavo „Hidrostatybos“, „Dovilros“, „Gargždų geležinkelio“, „Hortivitos“ ir kitų stambių rėmėjų technika. „Žaibo“ atstovai juokavo, esą su kastuvu patys trasos net per dvejus metus nebūtų įrengę. Daugelis kitų rėmėjų prisidėjo įsteigdami vertingus prizus.

Žiūrovams ir emocijoms išsisklaidžius, trasą nesigirdami vėl tvarkė ištikimiausi savanoriai – kelios dešimtys autokroso mėgėjų, rėmėjų atstovai. „Žaibo“ komanda savo jungomis vadina moksleivius Deividą Kusą ir Dovydą Žemgulį.

„Darbas trasoje vyko visus metus. Interneto puslapyje www.autokrosas.lt jau galima pažiūrėti filmuotą medžiagą apie varžybas ir patiems įsitikinti tuo, kas kalbama: mūsų trasa buvo išskirtinė ir kitokia. Mestas didelis iššūkis sportininkams, kurie buvo pripratę prie lėtos trasos, o atvykę gavo greitą ir dar šlapią lyjant lietui. Svarbiausia, kad ji buvo saugi. Tokio lygio varžyboms kartelė pakelta aukštai. Tai pripažino net Lietuvos automobilių sporto federacijos teisėjai“, – džiaugėsi „Žaibo“ ir „Lancia“ atstovai.

Pirmą kartą Gargždų (kalbama, kad ir visos Lietuvos) autokroso istorijoje varžybose ypatingas dėmesys skirtas jaunimui. ASK „Žaibas“ Gargždų „Kranto“ pagrindinėje mokykloje rengė specialius užsiėmimus moksleiviams bei supažindino juos su automobilių sportu. Antrąją varžybų dieną drąsiausieji pradinukai sėdo šalia instruktorių ir lenktyniniais automobiliais buvo pavėžinti autokroso trasoje. Vyresniesiems moksleiviams trasą leista įveikti patiems. Su nuostaba žiūrovai sekė ypatingą pasivėžinimą – varžybas invalido vežimėlyje stebėjusiam neįgaliam berniukui irgi buvo pasiūlyta sėsti šalia instruktoriaus.


  • Gargždų autokroso trasos ilgis siekia 900 metrų.
  • Visa trasa padengta molingu smėliu ir žvyru. Starto vietoje trasos plotis siekia 14,5 metro, o plačiausia trasos vieta, kurioje dalyviai turi daugiausia erdvės lenkimams – 22 metrai.
  • Siauriausioje trasos atkarpoje dalyviams palikta vos 10 metrų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių