Pagrindinių kelių rekonstrukcija pareikalaus kantrybės

Šiemet rajone nusimato nemažai svarbių kelių, pagrindinių susisiekimo arterijų rekonstrukcijų, kurios laikinai sukels sudėtingesnes eismo sąlygas. Gyventojams aktualus žvyrkelių asfaltavimas nebus intensyvus, nes, anot kelininkų, Klaipėdos rajonas ir taip vos ne daugiausiai šalyje turi asfaltuotų kelių.

Kelininkų laukia pokyčiai

Su savo komanda susitikime su Savivaldybės administracijos atstovais, seniūnais dalyvavęs VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ direktorius Petras Kaučikas užsiminė, kad Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos irgi greičiausiai laukia struktūriniai pokyčiai. „Dėl kelių direkcijos bus kažkas daroma, kaip ir dėl urėdijų, miškų. Kas tiksliai, dar nežinome, ministerijos ruošia „namų darbus“, bet kažkoks sprendimas, matyt, bus priimtas. Galbūt bus atskirtos funkcijos, nes dabar vykdome ir kelių statybos užsakovo, ir jų priežiūros funkcijas. Galvojame, gal ir į Gargždus kelių tarnybą gali tekti iškelti“, – ir rimtai, ir juokais kalbėjo P. Kaučikas, akcentavęs, kad viskas paaiškės jau netolimoje ateityje.

Vykdo rinkimų pažadus

Anot kelininkų, pernai metais politikai pažėrė kalnus pažadų ir dėl kelių būklės gerinimo. Tad tiek priplanuota jų tvarkymo darbų, pasirašyta sutarčių, kad darbo užteks iki pat kitų metų vidurio. Klaipėdos rajonas yra itin imlus kelių investicijoms, nes priemiestinėse zonose, Sendvario ir Dovilų seniūnijose, intensyviai plečiasi naujakurių kvartalai, buvę ir taip prasti keliai niokojami statybų, juos reikia atkurti. Pasak „Klaipėdos regiono kelių“ vadovo P. Kaučiko, mūsų rajonas savo intensyvia gyvenamojo sektoriaus plėtra yra vienas išskirtinių rajonų Lietuvoje, tad jame vyksta daug kelių statybos ir remonto darbų. „Tačiau galbūt ne tokių darbų, kokių reikia jums“, – pripažino P. Kaučikas, nes pirmiausiai kelininkų ir, kas be ko, politikų, žvilgsnis esą krypsta į stambius transporto mazgus, pagrindines regiono susisiekimo arterijas. „Seniūnijų be dėmesio nepaliekame. Čia yra pajūrio kraštas, todėl kelių problemos sprendžiamos. Tačiau pirmiau didžiosios, o mažosioms, tokioms kaip dviračių takų įrengimas, tenka palaukti eilėje“, – seniūnams kalbėjo kelininkų vadovas.

Žvyrkelių programa stringa

Šiemet planuojama toliau asfaltuoti keturis rajono kelius, vienas iš jų Degučiai–Šalpėnai–Judrėnai jau baigiamas įrengti. Tačiau anot P. Kaučiko, užsitęsė net trys viešieji konkursai dėl įvairių rangovų pretenzijų. Ne visų atliekamų darbų kokybe patenkinti ir patys kelininkai. Asfaltavimo darbai šiemet bus atliekami kelių juostose Pėžaičiai–Švėkšna iki Skomantų ir Klemiškė–Baukštininkai–Šatriai. Pagal žvyrkelių programą nėra numatyta asfaltuoti nė vieno žvyrkelio rajono gyvenvietėse. Kitais metais numatyta asfaltuoti tam tikras atkarpas Vėžaičiuose, Šalpėnuose, Antkoptyje. Kelininkų teigimu, pagrindinė kelių tvarkymo kryptis rajone bus Smilgynai–Plikiai–Kretingalė–Girkaliai, kadangi dėl rekonstruoto kelio nuo Triušelių link Radailių, tarp Plikių ir Kretingalės smarkiai suintensyvėjo eismas.

„Šį kelią įtraukėme į pirmumo sąrašus, kai tik gausime lėšų, iškart pradėsime darbus“, – sakė P. Kaučikas. Anot jo, Kelių direkcijos nuostata yra toliau asfaltuoti žvyrkelius, mažinti jų kiekį, nors Klaipėdos rajonas yra vienas iš labiausiai asfaltuotų rajonų šalyje – čia likę tik apie 18 proc. žvyrkelių. Palyginti kaimyniniame Šilutės rajone – 43 proc.

Bus naujų dviračių takų

Kadangi kelininkų dėmesys krypsta į svarbiausias susisiekimo arterijas, prie judriausių kelių bus plėtojami ir dviračių takai. Todėl vėl į sąrašus nepatenka, pavyzdžiui, endriejaviškių dešimtmečio norai, o dviračių takai šiemet bus projektuojami ir kitąmet įrengiami tankiau apgyvendintose rajono vietovėse. Vienas iš aktualiausių dviračių takų, pasak P. Kaučiko, tarp Jakų ir Dovilų gyvenviečių. Tačiau šiam tikslui būtina paimti privačią žemę viešosioms reikmėms, o nutiesus takus, planuojama pastatyti ir dvi autobusų stoteles. Kitas svarbus dviračių takas, pagerinsiantis susisiekimą, planuojamas įrengti Kalotėje link Palangos.

Numatomos svarbios rekonstrukcijos

Šiemet vairuotojų kantrybės išbandymo pareikalaus ne vieno svarbaus kelio rekonstrukcija. Kelininkų duomenimis, jau netrukus prasidės žiedinės sankryžos prie Dituvos sodų rekonstrukcijos darbai, kurie turėtų baigtis vasaros viduryje. Planuojama rimtam remontui uždaryti Jakų–Klaipėdos senąjį kelią, tad visas transporto srautas pasuks nuo Jakų Baltijos transporto žiedo link. Šis labai judrus ir seniai remonto reikalaujantis kelias bus platinamas, įrengiami dviračių takai, apšvietimas. Nemalonią staigmeną vairuotojams, pasak „Klaipėdos regiono kelių“ vadovo P. Kaučiko, iškrėtė rangovai, tvarkantys Karklės kelią. „Turime atsiprašyti gyventojų dėl tokio neapgalvoto elgesio. Nufrezavo seną asfalto dangą ir paliko per žiemos sezoną. Taip daryti negalima. Šiomis dienomis vėl turi būti tęsiami šio kelio rekonstrukcijos darbai“, – sakė P. Kaučikas. Planuojama rekonstruoti ir Gargždų–Kretingos kelią, Kretingalės–Kretingos kelią, tačiau šiemet numatoma atlikti tik projektavimo darbus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių