Tyrimas: Lietuvos moterys – vienos iš versliausių Europoje

Pajamos už tiesioginį įvairių produktų pardavimą Lietuvoje labiausiai vilioja jau dirbančias miesto moteris su universitetiniu išsilavinimu, kurių amžiaus vidurkis – 48 metai. Tai atskleidė Europos tiesioginės prekybos asociacijos Seldia užsakymu atlikta tarptautinė apklausa. Tyrimas taip pat parodė, kad tarp 12-os Europos šalių Lietuva išsiskyrė didžiausiu polinkiu į savarankišką darbą ir verslumą.

Tyrimo duomenimis, net 9 iš 10-ies (90%) tiesioginės prekybos įmonių pardavėjų Lietuvoje yra moterys, tokia tendencija būdinga visai Europai (85 proc. moterų).

„Tokį didelį moterų įsitraukimą natūraliai lemia pati tiesioginės prekybos rinkos specifika – kosmetika, sveikatingumo prekės, namų apyvokos reikmenys yra didžiausios produktų kategorijos, kurios didele dalimi skirtos moterų auditorijai“, – komentuoja Gintautas Zaleckas, Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos direktorius ir generalinis sekretorius Baltijos šalims.

Be to, pasak jo, tiesioginė prekyba dėl darbo grafiko lankstumo ir papildomų pajamų galimybių labiausiai domina šeimyninių įsipareigojimų turinčias verslias moteris. Dar viena reikšminga lietuvių moterų įsitraukimo į tiesioginę prekybą priežastis – polinkis į savarankišką darbą ir verslumą. Daugiau nei ketvirdalis (26 proc.) apklaustų Lietuvos pardavėjų prieš pasirinkdami tiesioginę prekybą svarstė apie savo verslo pradžią. „Šia ypatybe Lietuva išsiskiria iš kitų apklaustų šalių – bendras Europos vidurkis yra 17 proc., tad toks Lietuvos rezultatas maloniai nustebino“, – sako G. Zaleckas.

Dažniausios lietuvių įsitraukimo į tiesioginę prekybą paskatos – galimybė įsigyti prekių su nuolaida (70 proc.), mėgstami produktai (63 proc.) ir papildomų pajamų galimybė (49 proc.), taip pat dažnai minimas tikėjimas prekės ženklo vertybėmis/tikslais (45 proc.), galimybė pagerinti savo (savo šeimos) gyvenimo kokybę (41 proc.), galimybė plėsti pažinčių ratą (37 proc.) ar noras ugdyti verslumo įgūdžius (27 proc.).

Beveik pusė (46 proc.) respondentų tiesiogine prekyba užsiima 7 ir daugiau metų, tai rodo didelę patirtį ir atsidavimą. Net 80 proc. tiesioginių pardavėjų jaučia ryšį su siūlomais produktais ar paslaugomis, o 74 proc. su prekės ženklo vertybėmis ir atstovaujamos įmonės tikslais.

Tiesioginė prekyba dažniausiai yra lanksti papildoma veikla: apie 75 proc. apklaustų tiesioginės prekybos įmonių pardavėjų-konsultantų Lietuvoje dirba kitą pilnos ar nepilnos darbo dienos darbą (visoje Europoje 68 proc.), o 70 proc. tiesioginei prekybai skiria iki 8 valandų per savaitę.

Lietuvoje tiesiogine prekyba užsiima įvairiausio amžiaus žmonės – tiek studentai, tiek senjorai, o aktyviausias segmentas – 35-44 metų asmenys, kurie sudaro daugiau nei pusę visų pardavėjų (55 proc.). Dažniausiai tai – žmonės, turintys aukštąjį universitetinį išsilavinimą (74 proc.) ir gyvenantys mieste (69 proc.).

Tyrimą 2023 metų  II-III ketv. Europos tiesioginės prekybos asociacijos „Seldia“ užsakymu atliko pasaulinė rinkos tyrimų agentūra „Ipsos“. Tyrimo metu 12-oje Europos valstybių[1] internetinės apklausos būdu buvo apklausti 25 896 tiesioginės prekybos įmonių nepriklausomi pardavėjai-konsultantai, iš jų – 784 Lietuvoje.

Apie Lietuvos tiesioginės prekybos asociaciją

Asociacija vienija pirmaujančias tiesioginės prekybos įmones Lietuvoje ir atstovauja savo narių bei kitų su tiesiogine prekyba susijusių asmenų interesus. Lietuvos tiesioginės prekybos asociacija skatina aukštų verslo standartų laikymąsi ir prižiūri, kad Asociacijos narės ir su jomis susiję pardavėjai savo veikloje vadovautųsi Etikos kodeksu. Asociacija Lietuvoje vienija tokias tiesioginės prekybos įmones kaip „Amway“, „Oriflame“, „Mary Kay“, „Herbalife“, „Lux“, „Nature‘s Sunshine“, „Neolife“, „NL Europe“, „Tiens“, „Zinzino“.

Daugiau informacijos:

Gintautas Zaleckas, Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos direktorius ir generalinis sekretorius Baltijos šalims, mob. +370 683 20129, el.paštas: gintautas.zaleckas@ltpa.lt.


[1] Estijoje, Čekijoje, Ispanijoje, Italijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Lietuvoje, Olandijoje, Prancūzijoje, Slovakijoje, Švedijoje, Vokietijoje.

Pranešimas spaudai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content