Kiekvienas vaikas svarbus: atnaujintas ugdymas ir galimybės šiandien
Jau antri metai iš eilės Slengių mokykla daugiafunkcis centras organizuoja konferenciją, kuri suburia švietimo bendruomenę. Praėjusiais metais dalijomės temomis apie įtraukųjį ugdymą, o šių metų konferencijos tema – „Kiekvienas vaikas svarbus: atnaujintas ugdymas ir galimybės šiandien“.
Šiemet išsikėlėme tikslą šią balandžio 25 d. vykusią konferenciją paversti tarptautine, todėl jos metu „tiesėme tiltus“ į Ispaniją, Airiją, Norvegiją: pranešimus skaitė 23 pranešėjai iš 4 skirtingų šalių. Dalis jų buvo skaitomi gyvai, dalis – nuotoliniu būdu. Konferencijos metu pedagogai, specialistai turėjo galimybę dalintis savo darbo patirtimi. Teko nuspręsti, kad žodis „kūrybiškumas“ per silpnas išreikšti mūsų pedagogų darbą ir atsidavimą. Konferencijos dalyvius jautriai palietė mamos, auginančios autistišką sūnų, istorija. Mama įstaigai bandė įrodyti, kad jos vaikas „kitoks“, kad reikalingas „kitoks“ ugdymas, deja, tik pakeitusi ugdymo įstaigą atrado sau ir savo vaikui vidinę ramybę.
Agnė Gustė – mama, gyvenanti Airijoje, knygos „365 kitokios dienos“, terapijų centro Airijoje „Sensory space“ įkūrėja, taip pat dalijosi savo asmenine istorija. Ieškodama pagalbos savo vaikui, įkūrė terapijų centrą šeimoms, auginančioms „ypatingus“ vaikus. Psichologė Jurgita Pakštė dalijosi metodais, kuriuos taiko dirbdama su vaikais šiame centre.
Apie lietuvybės puoselėjimą per istorijos pamokas ir meną kalbėjo lituanistinės mokyklos Barselonoje direktorė Solveiga Stankevičiūtė ir pedagogė Asta Juškaitė-Rodriguez. Aistė Žvaginienė dalijosi ikimokyklinio ugdymo patirtimi Norvegijos švietimo sistemoje. Spec. pedagogės Sabina Varnelienė ir Indrė Gabrilaitytė iš Klaipėdos mokyklos daugiafunkcio centro „Svetliačiok“ pristatė tarptautinių kultūrinių projektų teikiamas galimybes vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP), meninei saviraiškai ir gyvenimo įgūdžių ugdymui. Jos pasidalijo savo kelionės į Norvegiją patirtimi, kurioje užmezgė šiltus santykius su Norvegijos Menų ir kultūros programų vadovu Ola Nartenu Svendsenu. Nors specialiųjų poreikių vaikai sunkiai geba kominuoti lietuvių kalba, tačiau nuvykus į Norvegiją gebėjo susikalbėti „meno kalba“. Konferencijoje dalyvavo Klaipėdos, Kretingos rajono mokytojai, kurie dalijosi mintimis apie atnaujintas ugdymo programas, savo praktika ir iškėlė socialinių emocinių įgūdžių ugdymo svarbą. Renginio metu dalyviai galėjo ne tik klausytis įkvepiančių pranešimų, bet ir aktyviai įsitraukti – žaisti su emocijų monstriukais ir pajudėti šokio ritmu. Konferencija tapo gyvu įrodymu, kad kiekvienas vaikas yra svarbus, o atnaujintas ugdymas atveria naujas galimybes kiekvienam. Naujosios technologijos konferencijos metu leido tiesiogiai bendrauti su užsienyje gyvenančiais ir dirbančiais pedagogais.
Loreta DUSEVIČĖ
Slengių mokyklos daugiafunkcio centro logopedė












