2021-ųjų tikslai mažajam verslui
Praėję metai smulkiajam verslui buvo tikrai nelengvi. Karantinas iš esmės perkėlė gyvenimą į elektroninę erdvę. Tikėtina, kad daugelis verslininkų 2020-uosius pradėjo ir baigė su visiškai skirtingais tikslais, iššūkiais ir patirtimis. Tačiau ko tikėtis toliau? Kokius tikslus mažojo verslo atstovams naudinga išsikelti 2021-aisiais?
1. Sukurkite interneto svetainę
Faktas, jog užsiimant verslu XXI a. reikia naudotis internetu. Net jei turite begalę kitų užduočių, svetainė turėtų būti pagrindiniu prioritetu. Kitu atveju interneto naudotojams jūs tiesiog neegzistuosite. Priešingai nei dažnai manoma, svetainės kūrimas nėra toks sudėtingas. Todėl kiekvienas mažojo verslo atstovas gali ir turi turėti savo svetainę. Tiesiog išsikelkite aiškius tikslus ir įsigilinkite į reikalingas technines užduotis, atsižvelgdami į savo poreikius.
Norite išsirinkti domeną ir jį užregistruoti? Čia tai galite padaryti itin greitai ir paprastai. Turėdami interneto svetainę, pasiekiate žmones iš bet kurios pasaulio vietos ir bet kada. Tai puikus būdas didinti savo prekių ženklo žinomumą, potencialių klientų ratą ir, žinoma, pajamas.
2. Būkite socialūs
Socialinė distancija šiuo metu yra kiekvieno kasdienybė. Laimei, galime palaikyti virtualų ryšį. Bendravimas su tiksline auditorija socialiniuose tinkluose yra būtinas norint, kad verslas būtų matomas. Taip ne tik užmezgamas pokalbis, bet ir kuriamas artimesnis ryšys su sekėjais, pelnomas jų palankumas, lojalumas. Natūralu, kad žmonės mieliau renkasi būtent tą prekių ženklą, kuriuo pasitiki. Be viso to, socialiniai tinklai suteikia naujų reklamos galimybių.
3. Kurkite tinklaraštį
Patikėkite – tinklaraštis tikrai nėra pasenęs dalykas. Turinio kūrimas asmeniniame ar verslo tinklaraštyje – vis dar galinga priemonė, padedanti pritraukti tikslinę auditoriją, suteikianti pridėtinę vertę svetainės lankytojams, leidžianti didinti prekių ženklo žinomumą ir patikimumą.
4. Tapkite „palankūs mobiliesiems“
Tikriausiai daugelis neįsivaizduoja savo kasdienybės be išmaniojo telefono ir kuo toliau, tuo daugiau galimybių jis suteikia. Todėl norint prisitaikyti prie šiuolaikinio vartotojo poreikių, tiesiog būtina savo interneto svetainę pritaikyti mobiliesiems įrenginiams.
Nustatyta, kad daugiau nei pusė vartotojų negrįžta į svetainę, į kurią buvo sunku patekti naudojantis telefonu. Be to, pats „Google“ palankiau vertina mobiliesiems įrenginiams pritaikytas svetaines. Tyrimai atskleidžia, kad net 66 proc. apsipirkimo internetu laiko praleidžiama naudojantis būtent išmaniaisiais telefonais. Prognozuojama, kad ateityje šis skaičius tik augs.
5. Raskite savo tikslinę auditoriją
Ar kada nors skyrėte laiko pagalvoti, ką iš tikrųjų bandote pasiekti savo verslu? Užuot plačiai ir neefektyviai „užmetę platų tinklą“, skirkite laiko tikslinėms auditorijoms apibrėžti. Taip jūsų rinkodaros ir kitos priemonės bus sutelktos pakankamai, kad atneštų realius rezultatus.
Tiksliai nustatę, kas yra jūsų tikslinės rinkos – pradedant nuo to, kas, kada, kaip ir kodėl – gaunate naudos, nes galite kreiptis ir pasiekti tuos, kurie domisi jūsų prekėmis ar paslaugomis. Auditorija yra visa ko pagrindas, nuo kurio priklauso įvairūs sprendimai: pradedant svetainės dizainu ir turiniu, baigiant reklama.
6. „Auginkite“ savo prekių ženklą
Socialinės žiniasklaidos ir elektroninio verslo amžiuje apibrėžti terminą „prekių ženklas“ (angl. brand) pakankamai sudėtinga. Taigi, kas iš tikrųjų tai yra? Kodėl svarbu jį „auginti“? Kaip sukurti sėkmingą prekių ženklą? Atsakymas – visų pirma jis turėtų kuo geriau atspindėti jūsų verslą, patraukti tikslinės auditorijos dėmesį arba, paprasčiau tariant, būti jūsų vizitine kortele.
Nuo prekių ženklo dizaino priklauso komunikacijos tonas, stilius, turinys, kurį naudosite savo svetainėje. Techniniu lygmeniu jis lemia vykdomas operacijas, valdymą, sąveikas ir rinkodaros priemones.
Praėję metai buvo pilni išbandymų visiems, o smulkiajam verslui – ypač. Tam, kad 2021-aisiais būtų galima jaustis tvirčiau ir užtikrinčiau, verta atsižvelgti į šiuos tikslus. Jeigu jie vis dar neįgyvendinti, metas imtis veiksmų, vėliau leisiančių džiaugtis realiais rezultatais.
L.V.