Paslaugos
Taksistų darbas: įtampa, pavojai ar žavesys
Gargždiškiai jau primiršo laikus, kai iš miesto centro buvo galima nuvažiuoti iki autobusų stoties, pramonės rajono ir kitur visuomeniniu transportu – senu „Laz“, o vėliau „Ikarus“ autobusu. Šiuo metu Gargžduose nekursuoja nė vienas miesto autobusas. Tačiau mūsų paslaugoms – net 7 taksi įmonės, turinčios 23 automobilius. Su 1998 m. įsikūrusios įmonės „Gargždų taksi“ direktoriumi Kostu Vaitkumi kalbėjomės apie taksi vairuotojų kasdienybę: klientus, tykančius pavojus ir patiriamus nuotykius.
Klientai įvairūs
Iš skelbimų „Bangoje“, jog reikalingi taksi vairuotojai dirbti Gargžduose, galima spėti, kad šio darbo entuziastų rasti nėra lengva. Devynerius metus veikiančios įmonės „Gargždų taksi“ direktorius K. Vaitkus sakė, jog po ilgų paieškų pagaliau pavyko rasti darbuotoją. „Dirbti taksi vairuotoju nelengva, tačiau mūsų įmonėje yra tokių, kurie dirba nuo pat susikūrimo. Tai patyrę darbuotojai, – džiaugėsi K. Vaitkus. – Pusmetį padirbėjęs vairuotojas perpranta klientų psichologiją, net atskiria mokų nuo nemokaus.“
Pasak įmonės direktoriaus, vairuotojams tenka vežti įvairius klientus: ne tik tautiečius, bet ir užsieniečius, kultūringus ir tokius, kurie nebeprisimena, kur gyvena. „Kasdien mes dirbame nuo 6.30 val. iki 2 val. darbo dienomis, o nuo penktadienio – iki 4 val. Po vidurnakčio klientai labai pasikeičia. Daugiausia problemų su smarkiai „padauginusiaisiais“. Būna, jog ilgiau pasisvečiavę ir pasivaišinę pasiilgsta namų ir taksi kviečia ne ten, kur tuo metu yra, o į savo namus, kuriuos nori pasiekti. Arba pasikviečia ne vieną taksi automobilį. Nemėgstamiausia taksistų vieta – vienas baras. Jame mūsų klientų „saulė“ jau būna nusileidusi, o kišenėse – „delčia“, – šmaikštavo K. Vaitkus.
Tačiau jis pripažino, kad klientų, nenorinčių sumokėti už paslaugą, mažėja, jų esą gal 3-5 procentai.
Chuliganai ir melagiai
Taksi vairuotojai kartais turi imtis ir kraštutinių priemonių – grubius, chuliganiškai nusiteikusius klientus perduoda policijai. „Yra pasitaikę ir užpuolimų. Paskutinį kartą mūsų vairuotojas nukentėjo prieš metus – šampano buteliu keleivis trenkė per galvą – vairuotojui teko gydytis ligoninėje“, – prisiminė nemalonų nutikimą K. Vaitkus.
Taksi vairuotojams, žinoma, nuotaiką gadina ir melagingi iškvietimai, ir tokie, kurie prasideda keiksmažodžiais. „Kartą moteris naktį paprašė atvažiuoti į Judrėnus. Dispečeris bandė aiškinti, kad taip toli nevažiuojam paimti keleivio, bet moteris labai prašė, net verkšleno. Vairuotojas Judrėnuose be reikalo ieškojo, kas kvietė taksi – taip sumanė „pajuokauti“ Gargžduose bare šventusios moterys“, – pasakojo K. Vaitkus. Policija išsiaiškino „pokštininkes“, ir joms teko atlyginti taksi vairuotojo patirtus nuostolius už melagingą iškvietimą. Pasak direktoriaus, vis dėlto dažniausiai klientai esantys malonūs ir kultūringi. Kad jiems būtų patogiau, siūloma taksi laukti namuose, ne gatvėje.
Šią žiemą taksi vairuotojų darbas pasunkės. „Dėl gatvių rekonstrukcijų bus nepatogumų ir vairuotojams, ir keleiviams, – sakė K. Vaitkus. – Be to, mieste yra ne tik neapšviestų namų, bet ir gatvių, tad naktį sunku surasti reikalingą namą.“
Paslaugos ir maršrutai
Prasidėjus darganoms ir šalčiams, taksi vairuotojai turi daugiau darbo. „Mūsų įmonė aptarnauja ir poliklinikos gydytojus. Juos vežame pas ligonius. Daugiausia darbo turime, kai prasideda gripas“, – sakė vyriškis.
UAB „Gargždų taksi“ turi licenciją vežioti keleivius Klaipėdos rajone. Dažniausiai, pasak K. Vaitkaus, tenka vežti žmones į pirtis Vėžaičiuose, Dauparuose, Kvietiniuose, Lapiuose. Savaitgaliais taksi vairuotojams darbo netrūksta – žmonės nori linksmintis ir saugiai grįžti namo. Tad taksi vairuotojams kartais tenka leistis ir į tolimas keliones – į Kauną, Vilnių, Mažeikius, net Rygą. Galime spėlioti, kiek tokia kelionė kainuoja: iškvietimo mokestis – 2 Lt, 1 kilometras mieste – 2 Lt, užmiestyje – 1,5 Lt arba 1,7 Lt, jei kelias duobėtas, neasfaltuotas.
Taksi vairuotojai teikia ne tik keleivių vežimo paslaugas. „Pagal pageidavimus vežame prekes į namus. Dažniausiai tai būna cigaretės ir gėrimai. Maisto nevežame, nes jei klientai neišeitų pasiimti to, ką užsakė, neturėtume kur dėti. Būtų gerai, kad žmonės apskaičiuotų, ar užteks pinigų sumokėti ne tik už prekes, bet ir už mūsų paslaugą – atvežimą“, – sakė K. Vaitkus. Saugumo sumetimais vairuotojui, atvežusiam prekes, neleidžiama išlipti iš automobilio, prekes jis paduoda pro automobilio langą.
K. Vaitkus tvirtino, jog esąs patenkintas savo įmonės darbuotojais, jais pasitikįs, tačiau norintis sulaukti ne tik padėkų, bet ir priekaištų, jei vis dėlto klientas yra nepatenkintas. „Nebeturim vairuotojų, kurie bandė suderinti darbą ir linksmybes, t.y. darbo metu vartoti alkoholį. Mūsiškiai mandagūs, paslaugūs ir sąžiningi – visada grąžina keleivių paliktus daiktus. O jei būtų poreikis, galėtume atsiųsti pas klientą kalbantį ne tik gimtąja kalba, bet ir angliškai. Tačiau tokių pageidavimų dar nebuvo“, – sakė K. Vaitkus. Jis pridūrė, jog įmonė neturi automobilių, juos nuomoja iš pačių vairuotojų, kurie juos prižiūri, atnaujina.
Pasak Savivaldybės Vietinio ūkio ir plėtros skyriaus vyriausiosios specialistės Violetos Brazlauskienės, taksi vairuotojai suinteresuoti rūpintis automobiliais, stengtis teikti kokybiškas paslaugas, nes pasiūla didesnė už paklausą. „Išduodami licenciją teikti taksi paslaugas, mes apžiūrime automobilius, ar jie tvarkingi, – sakė V. Brazlauskienė. – Kas pusę metų automobiliai turi pereiti techninę apžiūrą. Dėl taksi vairuotojų teikiamų paslaugų nesame gavę jokių nusiskundimų.“
Laima ŠVEISTRYTĖ