Aktualija

Jakų žiedas: kas gudresnis, tas pirmesnis


Vis didėjančios spūstys Jakų žiede priverčia kiekvieną rytą lūkuriuoti Klaipėdos rajono gyventojus, skubančius į darbą uostamiestyje. Tačiau situacija artimiausiu metu gerėti nežada, o vis didesnis laukiančių automobilių prie žiedo skaičius sumažėti turėtų vėliau nei po ketverių metų.


Jakų žiedas bus perkonstruotas į trijų lygių sankryžą, kuri nuramins vairuotojų pasipiktinimą ir padės išvengti automobilių spūsčių. Tačiau tai gali trukti ne vienerius ir ne dvejus metus. Darbus ketinama atlikti etapais, o naują sankryžą planuojama atidaryti ne anksčiau kaip 2011-aisiais.


Ketveri metai – ne riba


Kol kas nepradėti pamatai sankryžos statyboms. Artimiausiu metu ketinama skelbti Jakų žiedo rekonstrukcijos projektavimo konkursą.


„Tikslios kainos pasakyti negalima, – informacijos neturėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos Ryšių su visuomene skyriaus konsultantė Eglė Nemanytė. – Tai priklausys nuo projekto ir jo sąmatos.“


Anot E. Nemenytės, numatoma trijų lygių sankryžą statyti dviem etapais. „Pirmasis etapas numatytas 2009-2010 metais, tačiau tikslių žinių, kas per šį etapą bus pastatyta, dar nėra“, – tvirtino E. Nemanytė.


Neatmetama galimybė, jog per pirmą etapą bus pastatyta estakada nuo Vilniaus į Palangą arba į Klaipėdą.


Kada Jakų žiedas bus visiškai panaikintas, taip pat nežinoma. Tačiau E. Nemanytė patikino, kad tai įvyks vėliau nei 2011 metais.


Kalneliai – ne išeitis


Jakų žiede praėjusių metų lapkritį buvo sukonstruoti kalneliai, kuriais siekiama sumažinti automobilių greitį. „Greitis žiede būdavo labai didelis, o siekiant įvažiuoti į žiedą tai padaryti buvo sunku. Sulėtėjus greičiui sumažėjo avarijų skaičius“, – tvirtino Kelių priežiūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Raimundas Indrulėnas.


Tačiau tiek Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja, Saugaus eismo komisijos pirmininkė Vilma Daukšienė, tiek vairuotojai įsitikinę, kad kalneliai nėra pati geriausia išeitis. „Kalneliai sulėtina greitį ir dėl to pailgėja eilės prie žiedo“, – nusivylimo beveik 100 tūkst. litų kainavusiais kalneliais neslėpė V. Daukšienė.


Anot Saugaus eismo komisijos pirmininkės, saugumas sulėtėjusiu eismu Jakų žiede akivaizdžiai nepasikeitė. „Vairuotojai nepaiso kelio ženklų, – ne kartą savo akimis teigė įsitikinusi V. Daukšienė. – Galbūt žiede reiktų daugiau policijos pareigūnų.“


Atvykstant į Jakų žiedą iš Vilniaus pusės, pirmoji eismo juosta suka į Palangą, o antroji – į žiedą. Tačiau nenorėdami lūkuriuoti automobilių spūstyje vairuotojai žiedą pasiekia pirmąja juosta ir kerta ištisinę liniją, taip pažeisdami Kelių eismo taisykles (KET). „Tai sukelia avaringas situacijas, – pažymėjo rajono Saugaus eismo komisijos pirmininkė. – Privalo būti žiedo apvažiavimas.“


Anot V. Daukšienės, Saugaus eismo komisija sprendžia ir gyventojų nusiskundimus. Tačiau iki šiol nebuvo gautas nė vienas nusiskundimas dėl Jakų žiedo. „Saugaus eismo komisija KET pažeidimų neišspręs, tačiau mes galime informuoti policiją“, – gyventojų pranešimų tikina laukianti V. Daukšienė.


Eismo įvykių kaita


Jakų žiede sutikti budintys pareigūnai tvirtino, kad kiekvieną dieną žiede pažeidėjus stabdo arba eismą reguliuoja du ekipažai, kurie dirba po kelias valandas. Anot pareigūnų, jie dažniausiai stabdo kelių eismo taisykles pažeidžiančius vairuotojus.


„Pažeidėjų būna daug, tačiau kai mūsų nėra, jų skaičius padidėja akivaizdžiai“, – įsitikinęs pareigūnas.


Magistralinių kelių priežiūros būrio specialistas Arnoldas Coma „Bangai“ tvirtino, kad pareigūnai nuolat budėti Jakų žiede negali, kadangi jiems taip pat skirta dalis kelio ruožo Klaipėda-Vilnius bei Klaipėda-Liepoja.


Pastaraisiais metais Jakų žiede bei į jį įvažiuojamose vietose avarijų skaičius keliskart keitėsi. 2005 metais per pirmus septynis mėnesius užregistruota 14 avarijų, kuriose sužeistų žmonių nebuvo. Pernai, kai eismas tapo intensyvesnis, per pirmus septynis mėnesius užregistruotas jau 41 eismo įvykis, kuris pareikalavo vienos gyvybės.


Pernai žiede pastačius kalnelius ir sumažinus greitį iki 50 kilometrų per valandą, avarijų sumažėjo. Šiemet per pirmus septynis mėnesius užregistruoti 35 eismo įvykiai, per kuriuos vienas žmogus sužeistas.



Laukia po pusvalandį


„Bangos“ laikraščio kalbinti Klaipėdos rajono gyventojai tvirtino, kad per dieną prie Jakų žiedo tenka praleisti bent pusvalandį. Klaipėdos apskrities ligoninėje dirbanti gargždiškė Romualda Gerdauskienė tikino, kad didelių problemų darbo vietą pasiekti ryte nekyla, tačiau kaskart norint grįžti namo tenka bent pusvalandį praleisti prie Jakų žiedo.


„Į darbą važiuoju kiekvieną dieną. Iki pusės aštuonių ryto Jakų žiedą apvažiuoti galima išvengiant spūsčių. Į Klaipėdą įvažiuoju pro Palangos kelią, todėl daug problemų nekyla“, – tvirtino ligoninėje vyriausiojo gydytojo pavaduotoja slaugai dirbanti R. Gerdauskienė.


Anot jos, po darbo dienos spūsčių išvengti neįmanoma. „Bet kuriuo keliu įvažiuoti į Jakų žiedą tada trunka pusę valandos, – teigė R. Gerdauskienė. – Vieną kartą prie žiedo teko pralaukti pusantros valandos.“


Pašnekovė įsitikinusi, jog piko metu žiede budintys policijos pareigūnai paspartina judėjimą. Tačiau be kapitalinės rekonstrukcijos spūsčių išvengti nepavyks. „Automobilių vis daugėja, todėl reikia rekonstrukcijos. Bet tai nėra greitas procesas“, – įsitikinusi apskrities ligoninės darbuotoja.


Prie žiedo tenka lūkuriuoti arba kasdien matyti lūkuriuojančius ir UAB „Vilniaus Vista“ Klaipėdos atstovybės serviso meistrui Daliui Petrauskui. Anot jo, žiedas dabar – kaip apendicitas. „Negali nei normaliai įvažiuoti į miestą, nei iš jo išvažiuoti, ypač per piko valandas. Vairuotojai vadovaujasi ne Kelių eismo taisyklėmis, bet nuostata, kas gudresnis, tas pirmesnis“, – įsitikinęs pašnekovas.


Jis nepritarė R. Gerdauskienės nuomonei, jog žiedus reguliuojantys policijos pareigūnai pagreitina eismą. „Per juos spūstys tampa dar didesnės, todėl reguliavimas turi savų minusų, – tvirtino D. Petrauskas, kurio manymu, reikia statyti aplinkkelį arba reguliuojamą sankryžą. – Negelbėja nė žiede įrengti kalniukai. Kai jų nebuvo, žiedą apvažiuodavau kur kas greičiau.“


Šarūnas MAZALAS

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content