Aktualija
Nauji šviesoforai kelia chaosą gatvėse
Jau beveik dvi savaites veikiantys Klaipėdos gatvės rekonstrukcijos metu įrengti šviesoforai eismo mūsų mieste nepalengvino. Jiems pradėjus veikti, miesto gatvėse kilo dar didesnis chaosas nei buvo iki tol. Gargždiškiai ir miesto svečiai skundžiasi, jog šviesoforai netinkamai sureguliuoti, be to, nuolat vienoje ar kitoje sankryžoje dėl įvairių gedimų nustoja veikti. Valdininkai ragina eismo dalyvius būti pakančius – esą tvarka bus tik galutinai baigus Klaipėdos gatvės rekonstrukciją.
Žalia dega per trumpai
Daugiausia gargždiškių skundų sulaukėme dėl Klaipėdos ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje įrengtų šviesoforų. Miesto gyventojai tikino, jog šioje sankryžoje norint pasukti iš J. Basanavičiaus gatvės į kairę žalia šviesa dega itin trumpai. „Užsidegus žaliai šviesai šioje sankryžoje į kairę spėja pasukti vos du trys automobiliai. O dažnai atliekant posūkio manevrą žalia šviesa ima ir užgęsta, tad posūkį tenka baigti jau degant raudonai“, – pasakojo gargždiškis Paulius. Jam pritarė kita miesto gyventoja Jovita. „Žalia šviesa šioje sankryžoje išties dega per trumpai, kol ji dega, spėja pravažiuoti vos du automobiliai. O pirmą kartą važiuodama šioje sankryžoje išvis sutrikau, nes vienas šviesoforas rodė žalią, o kitas – raudoną šviesą, nors abu jie turėtų rodyti tą patį. Vėliau paaiškėjo, jog tai buvo gedimas. Tačiau dėl tokių gedimų gali įvykti ne viena avarija, o kas tada už tokius gedimus atsakys“, – retoriškai klausė moteris.
Nuolat gedimų pasitaiko ir kitose šviesoforais reguliuojamose sankryžose. Štai visą savaitgalį šviesoforai neveikė sankryžoje prie autobusų stoties. Daugiau nei savaitė šviesoforai neveikia J. Janonio ir Klaipėdos gatvių sankryžoje.
Nesklandumų yra
Šviesoforus Gargžduose įrengusios UAB „Sankryža“ direktorius Antanas Garjonas pripažino, jog problemų dėl jų veikimo tikrai yra. „Problemų su šviesoforais J. Janonio ir Klaipėdos gatvių sankryžoje kilo, nes pasitaikė gamyklinis brokas, vieno šviesoforo valdiklis buvo brokuotas. Tačiau jau šią savaitę jį pakeisime nauju, ir šviesoforai šioje sankryžoje turėtų pradėti veikti“, – tikino A. Garjonas. Paklaustas, kuo remiantis buvo sureguliuoti šviesoforai bei nuspręsta, kiek laiko degs viena ar kita šviesa, UAB „Sankryža“ direktorius sakė, jog įrengiant šviesoforinę įrangą buvo remtasi Savivaldybės jiems pateiktu projektu: „Mes patys nieko nesugalvojome. Viską darėme pagal projektą. Jame buvo numatyta, kokiose sankryžose įrengti šviesoforus.“
Bus įrengti sensoriniai davikliai
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Vietinio ūkio ir plėtros skyriaus vedėjas Vytautas Buivydas teigė, kad projektas dar nėra baigtas įgyvendinti: „Norėjome atidaryti eismą Klaipėdos gatvėje, todėl sutarėme, kad kol kas šviesoforai veiks taip, kaip yra sureguliuoti. Vėliau jų veikimas bus patobulintas.“ Klaipėdos gatvėje klojant ištisinę dangą šviesoforuose bus įrengti specialūs sensoriniai davikliai. „Kiekviename šviesofore bus įrengtas skaitiklis, kuris persijungia į nulį, kai įsijungia raudona šviesa ir tada skaičiuoja mašinas, sustojančias prie šviesoforo. Jei tik susikaupia daugiau mašinų, šviesoforas persijungia į žalią šviesą. Įrengus šią sistemą nebeturėtų kilti bėdų dėl per trumpai ar per ilgai degančių šviesoforų“, – tikino pašnekovas. Anot jo, tada turėtų pagerėti ir eismo pralaidumas Klaipėdos gatvėje, mat visi šviesoforai bus sureguliuoti „žalios bangos“ principu. Tai reiškia, kad užsidegus žaliai šviesai vienoje sankryžoje, laisvai važiuoti galima ir kitose. Problema ta, jog sensorinius daviklius šviesoforuose bus galima įrengti tik tiesiant ištisinę dangą. O ją, pasak V. Buivydo, tiesti bus galima, kai vidutinė paros temperatūra bus ne mažesnė nei 5 laipsniai šilumos. Tad kol kas šviesoforai veiks kaip veikę – be sistemos ir tvarkos.
V. Buivydas tikino suprantantis gyventojų nepasitenkinimą dėl šiuo metu gatvėse kylančios sumaišties ir prašė gargždiškių dar truputį pakentėti: „Visi norime, kad būtų galima kuo greičiau kloti naują dangą Klaipėdos gatvėje. Kaip minėjau, tai bus daroma, kai tik leis oro sąlygos, gal balandžio ar gegužės mėnesiais. Tad kol kas dar reikia visiems pakentėti.“
Priekaištų turi ir policija
Dėl įrengtų šviesoforų daugybės gyventojų skundų sulaukė ne tik mūsų redakcija, bet ir Klaipėdos rajono policijos komisariatas. „Telefonas pas mus netyla, žmonės vis skambina ir skundžiasi dėl netinkamai sureguliuotų šviesoforų. O ką mes galime padaryti, juk net nematėme to projekto, pagal kurį buvo rengiami šviesoforai“, – kalbėjo Klaipėdos rajono policijos komisariato viršininko pavaduotojas Virginijus Zubauskas. Jis teigė, jog ir patys policininkai turi nemažai priekaištų dėl naujųjų šviesoforų: „Trūkumų yra nemažai. Daug kur nėra įrengtos papildomos sekcijos ar lentelės, leidžiančios sukti į dešinę nelaukiant, kol užsidegs žalias šviesoforo signalas. Pastabų turime ir dėl nepakankamo papildomų juostų pločio.“
Klaipėdos rajono savivaldybės Vietinio ūkio ir plėtros skyriaus vedėjas V. Buivydas sakė girdėjęs, jog ne tik rajono Policijos komisariato atstovai, bet ir miesto seniūnas turintis tam tikrų pastabų dėl įrengtų šviesoforų. „Pakoreguotą projektą būtinai derinsime ir su policija, ir su Gargždų seniūnija“, – tvirtino valdininkas.
Nors rekonstrukcijos projekte nebuvo numatyta iš naujo perkloti Klaipėdos gatvės asfalto dangos, mūsų Savivaldybei pavyko iš Kelių fondo gauti daugiau nei pusę milijono litų ištisinei gatvės dangai tiesti. Ištisinę 8 metrų 20 cm pločio dangą ties kelių tiesimo bendrovė „Lemminkainen Lietuva“. Klaipėdos gatvės prieigų, nuovažų, išplatėjimo, greitėjimo juostų, autobusų stotelių asfaltavimo darbus vykdys rekonstrukcijos rangovas AB „Hidrostatyba“.
Ir vairuotojai, ir pėstieji neatidūs
Kol netiesiama ištisinė asfalto danga Klaipėdos gatvėje ir nėra galimybės šviesoforuose įrengti minėtus sensorinius daviklius, eismo dalyviai turėtų būti ne tik pakantūs, bet ir atsargūs. Tuo labiau, kad Gargždų gatvėse vis dar pasitaiko vairuotojų, kurie pamiršta, jog sankryžos yra reguliuojamos šviesoforų. „Jau ne kartą teko matyti, kad kai kurie vairuotojai vis dar nepaiso šviesoforų signalų. Neseniai stebėjau, kaip vienas net nestabtelėjęs pralėkė pro raudonai šviečiantį šviesoforą. Nemanau, jog žmonės taip elgiasi piktybiškai, greičiau iš įpročio. Tačiau reikia persiorientuoti, nes tokie įpročiai gali sukelti ne vieną avariją“, – svarstė gargždiškis Paulius. Faktu, kad kai kuriems vairuotojams neseniai pradėję veikti šviesoforai nė motais, teko įsitikinti ir šių eilučių autorei. Kvietinių ir Klaipėdos gatvių sankryžoje išvažiuojant iš Kvietinių gatvės ir sukant į kairę teko net aiktelėti, kai į automobilį vos neįsirėžė Klaipėdos gatve Vėžaičių link pro raudoną šviesoforo signalą važiavęs senyvo amžiaus vyriškis. Nervingai nuspaudus garso signalą, išsiblaškęs vairuotojas griebėsi už galvos ir gestais parodė užmiršęs, jog sankryža reguliuojama šviesoforų.
Gargždiškių teigimu, vadovautis šviesoforų signalais pamiršta ne tik vairuotojai, bet ir pėstieji. Dauguma jų nepaiso nei prie teismo, nei prie buvusio buitinio pastatų įrengtų šviesoforų ir šiose vietose gatvę kerta degant raudonai šviesai.
Pasak Klaipėdos rajono policijos komisariato viršininko pavaduotojo Virginijaus Zubausko, eismo priežiūros pareigūnai kol kas tokių pažeidimų užfiksavę nėra. „Kiek žinau, atvejų, kad kas nors būtų nubaustas už nesivadovavimą šviesoforų signalais, nepasitaikė. Visų, kurie pastebi taip besielgiančius, prašome pranešti mums. Noriu priminti, kad visi eismo dalyviai, tiek vairuotojai, tiek pėstieji, jei yra šviesoforai, pirma turi vadovautis jų signalais, o tik paskui kelio ženklais, kelio ženklinimu“, – kalbėjo V. Zubauskas.
Milda JUDELYTĖ