Architektų kurptai Kvietinių gatvei – kritika ir liaupsės

Įpusėjus Gargždų miesto Kvietinių gatvės tvarkymo darbams, dalis vietos gyventojų neslepia pasipiktinimo. Mat gatvė susiaurėjo, o automobiliams statyti skirtose „kišenėse“ pasodintos liepos esą apsunkina transporto palikimą. „Reikės būti vairavimo virtuozu, kad automobiliu neišbučiuotum medžių“, – prunkštauja jie. Tačiau kiti džiūgauja: „Buvo pažvelgta netradiciškai, nestandartiškai, moderniai ir žaliai.“ Architektai atskleidžia, jog sekė Šiaurės Europos, Skandinavijos pavyzdžiais ir prie šių sprendimų gyventojams reikia tiesiog pribręsti.

Gražu, bet nepatogu

Gargžduose įsikūrusios vairavimo mokyklos vadovas Vaidotas Kerulis stebėjosi tokiu Kvietinių gatvės tvarkymu: „Gražu, bet nepatogu. Žinoma, medžiai suteikia jaukumo, žalumos, tačiau automobilio statymas tampa sudėtingesnis. Įtariu, greitai bus apgadinta ne viena transporto priemonė, o liepos nulaužytos. Žmonės vis tiek statys automobilius skersai, išlįs į važiuojamąją gatvės dalį.“

Į „Bangos“ redakciją paskambinusi Danutė Morkūnienė taip pat negailėjo kritikos. „Iš didelio rašto išeis iš krašto. Prie poliklinikos taip sutvarkė aikštę, kad įvažiuoti neįmanoma. Dabar čia suformavo tokias „kišenes“ automobiliams, kad net statytis nedrįsiu, bijosiu atsitrenkti medin. Be to, Kvietinių gatvėje yra intensyvus eismas, tad nebus laiko ten sukiotis“, – svarstė pašnekovė. Ji pridūrė, kad genialumas slypi paprastume. Deja, to paprastumo, anot jos, šiuo atveju labiausiai ir trūksta.

Daugiau tvarkos ir saugumo

Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Gytis Kasperavičius paaiškino, kodėl buvo nuspręsta rengti būtent tokias automobiliams stovėti skirtas „kišenes“. Pirmiausia pasodintos liepos tvarkingai atskiria stovėjimo vietas. Tai reiškia, kad vienas vairuotojas nebegalės pasistatyti automobilio per kelias vietas arba keli vairuotojai nebesugrūs transporto priemonių į per mažą plotą.

Antra priežastis – pasodintos liepos pratęsia parko žaliąją zoną. „Susiformuoja nauja alėja, kuria vaikščios, pavyzdžiui, mokiniai, keliaujantys į „Kranto“ pagrindinę mokyklą. Sužaliavę medžiai ir sustatyti automobiliai tarsi atribos nuo intensyvaus eismo – padidės saugumas“, – įsitikinęs G. Kasperavičius.

Atliko eksperimentą

„Bangos“ redakcija nusprendė atlikti eksperimentą ir išsiaiškinti, ar patys projekto šalininkai gebės pasistatyti automobilius naujai įrengtose „kišenėse“. Pirmasis į susitikimą atskubėjo Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Vid­mantas Buivydas. Jo asmeninis automobilis įriedėjo be didelio vargo. Pasak pavaduotojo, tik iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad vietos vienam automobiliui mažai, tačiau jos yra apsčiai – net 7 m. „Projektas dar nesibaigė, dar viso grožio nematyti. O žmonės visada bamba: ar nieko nedarai, ar darai kažką“, – dalijosi patirtimi pašnekovas.

Lengvai automobilį pasistatė ir Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas: „Svarbiausia neskubėti ir tikrai pavyks tvarkingai palikti mašiną. Įlėkti visu greičiu šiuo atveju neišeis, tai tiesiog vairavimo kultūros reikalas.“

Kvietinių gatvės originaliems sprendimams pritarianti Gargždų miesto bendruomenės pirmininkė Roma Paplauskienė tądien taip pat išbandė savo gebėjimus. Ji meistriškai pradėjo statyti automobilį, tačiau vėliau ant šaligatvio stovėjusiems vyrams teko šiek tiek pakonsultuoti. „Bet kuriuo atveju aš esu už žalumą, estetiką. Manau, ateityje Kvietinių gatvė bus išskirtinė. O automobilių statymo kultūrą reikia ugdyti, nepamiršti praktikos“, – teigė R. Paplauskienė.

Reakcijos pavėluotos

Kvietinių gatvės rekonstrukcijos koncepciją rengęs UAB „Aketuri architektai“ vadovas Lukas Rekevičius tvirtino, kad buvo pasinaudota Skandinavijos, Šiaurės Europos patirtimi – Olandijoje ir Danijoje tokių pavyzdžių apstu.

G. Kasperavičius akcentavo, kad viešieji susirinkimai dėl Kvietinių gatvės buvo organizuoti du kartus, visi turėjo galimybę dalyvauti ir išsakyti savo mintis. „Deja, žmonės buvo pasyvūs, dalyvavo apie 30, o dabar pasigirsta įvairių reakcijų“, – sakė R. Paplauskienė. Gatvės koncepcijos sprendinius recenzavo iš Gargždų kilęs architektas, urbanistas Matas Cirtautas ir buvusi ilgametė rajono vyriausioji architektė Zita Kelbauskienė. „Dėl automobilių stovėjimo vietų kritikos nebuvo“, – užsiminė G. Kasperavičius.

Komplimentų tvarkomai Kvietinių gatvei negailėjo ir Gargždų miesto bendruomenės narys, verslininkas Dainius Šatkus: „Prisipažinsiu, pirmas įspūdis buvo ne koks. Tačiau, kai pabendrauji su architektais, pamatai panašius pavyzdžius Vakaruose, pasaulyje, nuomonė pasikeitė 100 proc. Sveikintina, kad buvo pažvelgta netradiciškai, nestandartiškai, moderniai ir žaliai.“ Jis pridūrė, kad Kvietinių gatvės dalies sutvarkymas yra Gargždų miesto bendruomenės ir savivaldos bendradarbiavimo rezultatas.


  • Gargždų miesto bendruomenė inicijavo visos Kvietinių gatvės ir jos prieigų rekonstrukcijos koncepciją. Pastarąją rengė, taip pat techninį projektą (architektūrinę dalį) UAB „Aketuri architektai“.
  • Klaipėdos rajono savivaldybės administracija taip pat rūpinosi techniniu projektu dėl pėsčiųjų ir dviračio takų statybų Gargžduose palei Kvietinių gatvę. Techninį projektą parengė UAB „Viaprojektas“.
  • Gargždų miesto bendruomenės ir Savivaldybės pastangos buvo sujungtos, sprendiniai derinami tarpusavyje. Finansavimas iš Europos Sąjungos gautas projektui „Turizmo infrastruktūros modernizavimas Gargždų mieste“. Pagal jį skatinamas dviračių turizmas.
  • Anot Savivaldybės administracijos Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vyriausiosios specialistės Kristinos Jokubaitytės, rangovas yra UAB „Sirkada“. Numatyta rangos darbų sąmatinė kaina – per 685 tūkst. Lt.
  • Per 95 tūkst. Lt teks sumokėti ir Klaipėdos rajono savivaldybei, mat yra pagal minėtą projektą nefinansuojamų priemonių (granitinių trinkelių įrengimas – 14 190,18 Lt; automobilių stovėjimo vietų įrengimas – 47 831,89 Lt; stotelės įrengimas – 14 348,94 Lt; kai kurie kelio ženklai – apie 18 838,97 Lt).
  • Darbų pabaiga planuojama 2014 m. rugpjūčio 1 d.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content