Bandymai būti kūrybiškiems
Gimnazistai visą savo darbo dieną aiškinosi, diskutavo, kas yra kūrybiškumas. Diskusiją paskatino VšĮ „Kultūrinių projektų centras“, kuri jau daugiau kaip dešimtmetį dirba su vaikais ir jaunimu Lietuvoje kultūrinės edukacijos srityje. Centras vykdo kino edukacijos projektą moksleiviams „Kino busas“ bei, įgyvendinusi nacionalinį projektą „Mokausi iš kino“, ėmėsi naujo edukacinio kūrybingumo ugdymo projekto moksleiviams „Ugdyk kūrybiškumą – taip gimsta išradimai!“
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokiniai, paraginti etikos mokytojos Ilmos Agajan ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Zofijos Vaitkuvienės, taip pat įsitraukė į kūrybingumo mokymus – juk jie vyko mūsų gimnazijoje, kaip nepasinaudoti tokia puikia proga?!
Gimnazistai visą savo darbo dieną aiškinosi, diskutavo, kas yra kūrybiškumas. Žinoma, vertinga buvo išklausyti ir kūrybiškumo raidos istoriją. Daugiau šurmulio sulaukė pratybos, kai imta analizuoti, kas yra kūrybingas kopijavimas, transformavimas, derinimas. Nuostabų ir šypsenų nestigo, kai susipažinome su istorijoje aprašytais kūrybiškiausiais asmenybių pavyzdžiais.
Mokymų dėstytojų Stefanijos Jokšaitės ir Žygimanto Kudirkos pagalba mokiniai mokėsi kūrybingai kurti darbo CV, dirbti komandoje ir vaizdingai aprašyti nuotraukas. Pasitelkę fantaziją (šįkart ne žinias!), gimnazistai atsakinėjo į klausimus, inscenizavo, kaip pristatyti save kūrybiškai, jog žmonės tave įsimintų. Vyko netradicinės ir veiksmingos veiklos, atrodo, tą pačią akimirką keitusios dalyvių asmenybes.
Galima teigti, jog šie mokymai paskatino tobulinti mokinių kūrybinį mąstymą. Dar kartą išgirdę, jog mokėjimas kūrybingai mąstyti irgi yra raktai į sėkmę, įsitikinome – save lavinti naudinga visiems, tik reikia išdrįsti arba net prisiversti.
Danielius EINIKIS
Gimnazijos informacijos sklaidos klubo narys
Vytauto VALAIČIO nuotr.