Daugiau skaidrumo organizuojant reklaminius renginius gydytojams
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), atsižvelgdama į Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) rekomendacijas skaidrinti gydytojų ir farmacijos pramonės bendradarbiavimą, patvirtino naują vaistinių preparatų reklaminių renginių organizavimo tvarką, kuri įsigalios nuo šių metų gegužės 1 dienos.

Nauja tvarka siekiama, kad farmacijos pramonės irsveikatos priežiūros specialistų bendradarbiavimastaptų aiškus ir skaidrus,o reklaminių renginiųorganizavimas – tiek informacija apie juos, tiek patys renginiai ir juose skelbiama informacija apie reklamuojamus vaistinius preparatus – prižiūrimi centralizuotai ir efektyviai. Šiuo tikslu VVKT iki gegužės 1 d. sukurs elektroninęreklaminių renginių registravimo formą, kurioje vaistų registruotojas turės pateikti informaciją apie kiekvieną reklaminį renginį.
Nuo gegužės 1 d. vaistų registruotojai VVKT elektroninėje formoje iš anksto turės registruoti visus reklaminius renginius: organizuojamusasmens sveikatos priežiūros įstaigose (ASPĮ); organizuojamus ne ASPĮ, o kitosevietose, pavyzdžiui, viešbučiuose; visus nuotolinius reklaminius renginius. Vaistų registruotojas turės informuoti apie numatomo reklaminio renginio temą,pristatomus vaistus ir kt.,kad sveikatos priežiūros specialistas galėtų įsivertinti dalyvavimo renginyje tikslingumą. Taip pat reikės informuotiir apie atšauktus ar neįvykusius reklaminius renginius. Iki šiol organizuojami ne ASPĮ, o kitose vietose bei nuotoliniai reklaminiai renginiai nebuvo reglamentuoti.Kaupiant informaciją centralizuotai VVKT veiksmingiau vykdys reklaminių renginių ir juose skelbiamos informacijos kontrolę bei patikrinimus.
Dėl naujos tvarkossveikatos priežiūros įstaigų biurokratinė našta sumažės – atsisakyta renginių registravimo žurnalų, nurodymų, kada informuoti specialistus apie numatomą renginį, tačiau išlieka būtinybė vaistų registruotojui iš anksto suderinti reklaminius renginius su ASPĮ įstaigos įgaliotu asmeniu.
Visuomenė VVKT el. svetainės puslapyje galės susipažinti, kokios farmacijos kompanijos ir kokių profesinių kvalifikacijų specialistams organizuoja reklaminius renginius. Tik elektroninėje formoje įregistruoti renginiai yra teisėti ir juos galima organizuoti.
Kadangi reklaminiuose renginiuose, skirtuose sveikatos priežiūros specialistams, farmacijos kompanijos reklamuojavaistus, labai svarbu, kad pateikiama informacija būtų objektyvi ir atitiktų patvirtintus vaisto informacinius dokumentus. Naujos tvarkos įgyvendinimas bus svarbi priemonė siekiant šių tikslų.