• 13 rugpjūčio, 2022
|

Fotografijos avantiūristas nevengia eksperimentų

V. Ežerinskas (antras iš kairės) su kolegomis fotografais.

 

Veržliojo fotografijos meistro Valenso Ežerinsko Gargždų kultūros centre atidaryta vaizduotės fotografijos paroda – be pavadinimo. Kitaip juk ir negali būti – palikta erdvės žiūrovo fantazijai.

„Gaila, kad daugelis fotografų menininkų sunkiai atsiplėšia nuo dokumentikos pagrindų ir neįsileidžia eksperimento. Jie yra prieš bet kokį montažą keičiant kadre objektų mastelį ir spalvą. Tuo tarpu šiuolaikinėje praktikoje neapsieinama be objektyvų kaitos, tad savaime suprantama, pakinta ir fotografuojamų objektų santykis kadre. O kur tada liko tiesos sakymas?“ – mąsliai savo kūrybinį polėkį pristato fotografas, dar vadinamas ir rajono metraštininku (dar viena jo aistra – filmavimas) vėžaitiškis V. Ežerinskas. Savo nestandartinę nuomonę jis atkakliai gina ir fotomenininkų susibūrimuose, seminaruose, kuriuose neretai yra plakamas už savo eksperimentus. Parodos autorius pastebi, kad Lietuvoje vyrauja tradicinės fotografijos nuostatos, tad įvairios interpretacijos sunkiai skinasi sau kelią. Bandoma grįžti į juodai baltą fotografiją, mono linzės vaizdą ar dulkėtą pirmykštį – visa tai eksperimentai, kurie turi teisę gyventi. „Mano paroda yra taip pat eksperimentas“, – drąsiai pripažįsta V. Ežerinskas, nei kiek neįsižeisdama, kai jo kūrybos vertintojai ar kolegos jį pavaParodos dalyvius nustebino dar viena staigmena – tąvakar tarp diskusijų apie šiuolaikinės fotografijos paskirtį pirmąkart koncertavo du nauji Kultūros centro kolektyvai. Moterų vokalinis ansamblis „Viltis“ ir vyrų vokalinis ansamblis „Aras“.dina avantiūristu.

Gargždų kultūros centro direktorės pavaduotoja Asta Vaičiulienė, parodos atidarymo vedėja, taikliai suformulavo V. Ežerinsko esybę: „Jis yra laimingas žmogus, nes kuria tai, kas jam patinka.“

Parodos dalyvius nustebino dar viena staigmena – tąvakar tarp diskusijų apie šiuolaikinės fotografijos paskirtį pirmąkart koncertavo du nauji Kultūros centro kolektyvai. Moterų vokalinis ansamblis „Viltis“ ir vyrų vokalinis ansamblis „Aras“, vadovaujami nenuilstančios chorvedės Reginos Česnauskienės, taip darniai ir entuziastingai dainavo, kad net pats parodos autorius V. Ežerinskas neištvėrė kartu nesuniūniavęs.

Gargždų kultūros centro direktorė Birutė Oželienė atkreipė dėmesį, kad fojė nuolat vykstančias parodas pamato tikrai daug lankytojų: „Ir tie, kurie ateina į renginius, ir tie, kurie dalyvauja saviveikloje.“

Ilgametis pedagogas, rašytojas, gamtos mylėtojas ir fotografas mėgėjas Antanas Žemgulis, V. Ežerinsko talento gerbėjas, į parodos atidarymą atvažiavo net iš Endriejavo. A. Žemgulis vaizdžiai pakomentavo paraleles tarp savo ir parodos autoriaus kūrinių.

Neseniai įdomią dailės darbų parodą Kultūros centre demonstravęs Valdas Žemaitis Valensą sveikino kaip „savo, Vėžaičių parapijos, žmogų“ ir kalbėjo apie sudėtingą menininkų situaciją nūdienoje, persmelktoje merkantilizmo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių