Geriausiai besimokantieji dalijasi sėkmės paslaptimis

Tarp Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos moksleivių yra nemažai olimpiadų nugalėtojų ir prizininkų. Taigi nutarėme pasidomėti, kaipgi Saulei Grigonytei, Aivarui Armaliui, Antanui Butkui, Eideniui Kasperavičiui ir Lukui Rimkui sekasi ruoštis olimpiadoms ir kokia yra jų sėkmės paslaptis.

Esate daugybės olimpiadų nugalėtojai. Kodėl jose dalyvaujate ir kas jus skatina?

Aivaras: Dalyvauju dėl mokytojų, asmeniškai nedalyvaučiau, bijočiau. Kadangi paskatina pedagogai, pasiruošiu ir ganėtinai gerai pasirodau. Olimpiadose pateikiama medžiaga labai skiriasi nuo mokyklinio kurso, tad mokykloje mokėdamas viską puikiai, olimpiadoje gali gauti tokių uždavinių, apie kuriuos net nebūtum pagalvojęs. Vien mokyklinio kurso išmanymo nepakanka, reikia domėtis labiau.

Eidenis: Dalyvauju, nes įdomu panaudoti savo įgūdžius aukštesniame lygyje. Paskatina mokytojai, draugai, kurie kartu dalyvauja.

Lukas: Esu tas žmogus, kuris mėgsta visur dalyvauti ir laimėti. Man nepatinka nieko neveikti, noriu pažiūrėti, kaip atrodau rajono, šalies mastu.

Antanas: Dalyvauju, nes yra galimybė tai padaryti. Stebiu savo rezultatus, jie mane džiugina, mėgstu išspręsti sudėtingesnes užduotis.

Saulė: Mane skatina tai, jog gali išbandyti, pamatyti kitokio tipo uždavinius. Yra olimpiadų, po kurių egzaminai atrodo kaip lengvas testas, tai yra visiškai kitoks požiūris į mokymąsi. Nebe ta sausa teorija, nes daugelis olimpiadų yra pagrįsta realiu gyvenimu ir tai labai „užkabina“.

Kokiose olimpiadose įdomiausia dalyvauti?

Aivaras: Tose, kuriose gerai pasirodau (šypsosi – aut. past.), bei ten, kur vyksta paskaitos. Laukiant, kol vertina tavo darbą, įdomu pasiklausyti įvairių paskaitų. Paskutinįkart dalyvavau matematikos olimpiadoje ir ten buvo gana ilga paskaita apie fizikos bandymus. Įdomiai pristatė temą ir netgi žinios, įgytos per paskaitą, pravertė fizikos pamokose.

Kas jus motyvuoja?

Eidenis: Mane motyvuoja toks keistas dalykas. Nuvažiavus į informatikos olimpiadą, kur susirenka žmonės iš visos Lietuvos (apie 50), pasijunti it kitame pasaulyje, savas. Jie turi savus prietarus, papročius, tokia kaip bendruomenė.

Lukas: Motyvuoja pasiekimai, diplomai, pasidžiaugi savo pergale.

Saulė: Mokytojai. Taip pat ir galimybės, kadangi daugelis olimpiadų vyksta už mokyklos ribų, o tai proga susipažinti su rajono mokiniais, pajausti skirtumus, praplėsti žinių akiratį.

Kiek laiko skiriate mokykliniam mokymuisi ir ruošimuisi olimpiadoms?

Aivaras: Mokykliniam mokymuisi neskiriu daug laiko, mokausi tiek, jog gaučiau gerą pažymį, o olimpiadoms stengiuosi ruoštis. Pradedu kartotis viską nuo pagrindų, nes visa informacija keliauja jau ant padėto pamato, tad mokytis tampa lengviau.

Eidenis: Jeigu nerašau kontrolinio, skiriu apie pusvalandį namų darbams, o olimpiadoms ruošiuosi likusiu laisvu laiku.

Lukas: Mokyklai daug laiko neskiriu, daugiau ruošiuosi olimpiadoms: istorijos, fizikos, matematikos. Perskaityti kokią knygą lietuvių kalbai ir literatūrai ar paruošti matematikos namų darbus užtrunku apie valandą.

Antanas: Paskutiniais mokslo metais skiriu itin daug laiko ruošimuisi olimpiadoms, statistiškai sakyčiau, kad 65 procentus savo laiko skiriu aukštesnio lygio, olimpia­dų pasiruošimui.

Saulė: Jeigu olimpiada yra rimtesnė, jai skiriu apie valandą per dieną apie dvi savaites, jeigu paprasta – pasiskaitau iš vakaro. Įprastam mokymuisi taip pat skiriu apie valandą per dieną, stengiuosi daugiau informacijos surinkti pamokose.

Ar reikia gerai mokytis norint dalyvauti olimpiadose?

Eidenis: Gali dalyvauti bet kas, bet norint pasiekti rezultatų, reikia šiek tiek daugiau pasiruošti.

Antanas: Priklauso nuo olimpiados. Dalyvaudamas matematikos olimpiadoje privalai gerai ją mokėti, jei nori pasiekti aukštų rezultatų. Norint gerai pasirodyti nebūtina mokėti visą mokyklos pamokų spektrą, o tą sritį, kurioje dalyvauji.

Saulė: Tikrai ne. Olimpiados tikrina ne žinių lygį, o loginį, kūrybinį mąstymą, gebėjimą atrinkti informaciją.

Ką patartumėte kitiems, kurie nori dalyvauti olimpiadose, bet bijo?

Aivaras: Patarčiau nebijoti ir jei koks mokytojas paskatina – dalyvaukit. Jei ir pasirodysi prastai, tai bus mokytojo kaltė, nes jis nusprendė, jog esi vertas dalyvauti.

Eidenis: Susirasti draugą, kuris norėtų kartu dalyvauti. Kai važiuoji su draugu, yra daug drąsiau ir įdomiau.

Lukas: Tiesiog imti ir dalyvauti. Verta įgauti tokios patirties, save realizuoti yra geriau, nei sėdėti prie televizoriaus ar kompiuterio. Kažką naudingo daryti dėl savęs ir savo ateities.

Antanas: Siūlyčiau ieškoti internetiniuose tinkluose ankstesnių metų užduočių, pažiūrėti, kaip sekasi jas išspręsti. Jei gali bent šiek tiek išspręsti, tiesiog dalyvauk, o jei nesiseka – gilink žinias.

Saulė: Šitą klausimą reikėtų iškelti ir mokytojams, nes kai į gimnaziją atėjau iš „Kranto“ pagrindinės mokyklos, daugelis mokytojų olimpiadas siūlydavo tik gabiems, „elitui“. Olimpiados yra kūrybinė programa, o tai galėtų motyvuoti mokytis vis labiau. Tai nemokama proga užsidirbti dešimtuką, pamatyti, kad egzamine bus daug lengviau ir pamatyti užduotis, kurios gali būti kontroliniame darbe.

Ar sunku ir mokytis, ir ruoštis olimpiadoms?

Eidenis: Olimpiados dažniausiai būna iš mokyklinio kurso, bet tas kursas pagilintas daugybę kartų. Nepasakyčiau, kad labai sunku. Ruošdamasis olimpiadoms pasimokau aukštesnių klasių kurso, tad, kai mokomės tą temą mokykloje, tampa daug lengviau.

Lukas: Olimpiadoms reikia skirti daugiau laiko. Ruoštis matematikos ar fizikos olimpiadoms reikia pasistengti, nes ten mokyklinio kurso nepakanka.

Antanas: Jeigu dalyvauji reguliariai, tai gana sunku, nes reikia planuoti savo laiką, žinoti, ką mokytis, bet tave tai motyvuoja, tad per daug pradedi nebesijaudinti.

Saulė: Nesunku. Daug dalykų kartojasi, pavyzdžiui, lietuvių kalbos žinias gali pritaikyti istorijoje, geografijoje, netgi biologijoje.

Ar turite mokymosi rutiną?

Aivaras: Mokausi savęs nespausdamas. Nesimokau valandų valandas, pasimokau truputį, pailsiu, nes bandydamas informaciją išmokti per vieną vakarą, nieko nesugebu įsiminti.

Eidenis: Kiekvienam dalykui skirtingai. Lietuvių kalbos ir literatūros pamokose viskas remiasi į knygų skaitymą, matematikoje, fizikoje galima informaciją „iškalti“ arba pasinaudoti loginiu mąstymu, kas išgelbsti beveik visur.

Lukas: Stengiuosi kiekvieną savo dieną susiskirstyti, ką reikia padaryti. Kažkiek laiko skiriu namų darbams, daugiau laiko – olimpiadoms.

Antanas: Dažniausiai prieš dalyvaudamas olimpiadose jau žinau temas, paskirstau laiką, kada ką mokytis, ką pakartoti.

Saulė: Stengiuosi atsirinkti dalykus, kurie sunkiausiai sekasi ir kiekvieną dieną skirti bent pusvalandį žinioms patobulinti.

Gabrielė ČIUNKAITĖ

Jaunųjų korespondentų klubo narė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių