Jaunimas Gargžduose ieškojo demokratijos

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokiniai bei rajono jaunimas, padedamas projekto „Demokratijos paieškos“ iniciatoriaus Audriaus Lauručio, tris dienas plušo, diskutavo, sprendė problemas, susijusias su jaunimo politika.

Atvykę į kaimo turizmo sodybą „Gribžė“ ir įsitaisę moderniai įrengtose patalpose, žaidėme susipažinimo žaidimą. Menkai ar visiškai nepažįstamų žmonių reikėjo klausti, „Ar esi apkeliavęs daugiau nei vieną žemyną?‘ ir ar „Moki daugiau nei dvi užsienio kalbas?“. Šis žaidimas reikalavo vikrumo, komunikabilumo, savybių, kurios vėliau tapo svarbia šio projekto dalimi. Po to kibome į truputį rimtesnius darbus: kalbėjome, ko gi trūksta šiandienos jaunimo politikoje ir ką reikėtų keisti, kad Klaipėdos rajono jauni žmonės būtų veiklesni. Vakare visi žaidė krepšinį, tinklinį, badmintoną, stalo žaidimus bei grožėjosi sodybą supančia gamta.

Antroji diena – pats projekto įkarštis. Sekmadienis – poilsio diena, tačiau moksleiviai neturėjo galimybės atsipūsti, nes reikėjo atlikti begales užduočių ir atsakyti į visus iškilusius klausimus. Anksti ryte projekto vedėjas dieną pradėjo nuo kūrybiškumo bei bendradarbiavimo reikalaujančios užduoties: reikėjo pastatyti platformą, ant kurios nukritęs kiaušinis nesudužtų. Deja, tai padaryti pavyko tik vienai komandai. Vėliau sekė užduotis, kurią sekėsi įvykdyti gan sunkiai: reikėjo atsakyti į klausimą, kur jaunimas Klaipėdos rajone leidžia laisvalaikį bei užrašyti ir nupiešti šias vietas. Pirmasis skaičius pasirodė didelis: trisdešimt. Tačiau surašius tokį skaičių vietų, užduotis tapo sunkesnė: penkiasdešimt, tada aštuoniasdešimt ir galiausiai viena komanda sugebėjo užrašyti net devyniasdešimt penkias jaunimo laisvalaikio praleidimo vietas! Tad tikrai būtų kvaila sakyti, jog tokių vietų turime mažai. Dienai įsibėgėjus, teko viena iš sunkiausių užduočių: eilės tvarka sudėlioti kelią į regiono ir nacionalinio lygmens institucijas, kurias turi pereiti projektas, jei jį norima įgyvendinti. Sužinojome, jog turime daugybę institucijų, į kurias galime kreiptis, kad mūsų idėjos būtų apsvarstytos ir įgyvendintos. Po šios užduoties mums patiems teko spręsti, ko trūksta Klaipėdos rajone ir pagal tai parengti projektą. Idėjų sulaukta visokiausių: nuo „Diena su profesija“ ir „Gargždų parko atgaivinimas“ iki „Sulčių-pokalbių baras“. Vakarą baigėme virtualios realybės žaidimais bei aptardami ir įsigilindami, ką iš kiekvienos užduoties galime pritaikyti gyvenime.

Trečią dieną grįžome į „Vaivorykštės“ gimnaziją, kur laukė orientacinės varžybos. Mes šias varžybas išbandėme ir sugalvojome užduotis bei vietas, kuriose gali apsilankyti jaunimas. Tai Savivaldybė, gaisrinė, Sporto centras, Visuomenės sveikatos biuras. Visos šios vietos glaudžiai susijusios su jaunimu. Moksleiviai, susiskirstę į grupes, atliko užduotis, kad laimėtų didįjį prizą – „Xbox“. Čia laimėjo kūrybiškumas; kaip įdomiau pateikti užduotis filmuoto vaizdo ar nuotraukos forma.

Toks projektas vertingas visomis prasmėmis: ne tik daugiau sužinojome apie verslumą, jaunimo politiką, bendravimą, bet taip pat skatinome kūrybiškumą, kitokį mąstymą, bendradarbiavimą, susiradome naujų draugų ir kolegų. Šios patirtys pravers ne tik mokykloje – jas galime panaudoti ir kasdieniniame gyvenime.

Gabrielė ČIUNKAITĖ

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokinių prezidentūros narė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių