Jaunojo KTU dėstytojo pasiekimai: išmanus kostiumas ir įkurta IT įmonė

Dar studijų metais kilusi idėja žmonėms sukurti lengvai pasiekiamas, funkcionalias ir estetiškai patrauklias interneto erdves įkvėpė jaunąjį Kauno technologijos universiteto (KTU) dėstytoją Luką Arlauską įkurti savo įmonę, užsiimančią interneto svetainių ir specializuotų sistemų kūrimu.

Be vadovavimo įmonei, Lukas dėsto: „Dėstau srityje, kurioje pats vykdau veiklą, tad stengiuosi pateikti kuo praktiškesnių pavyzdžių, praverčiančių studentams darbinėje aplinkoje“.

Tiesa, 24-erių metų vaikino veikla neapsiriboja tik darbu savo įkurtoje įmonėje. Šiuo metu jis studijuoja KTU Informatikos fakulteto (KTU IF) magistrantūros studijų programoje „Veiklos skaitmeninimas ir sistemų architektūra“,dėsto jauniesiems kolegoms, o tarp pasiekimų puikuojasi studijų metais vystytas projektas – išmanaus kostiumo kūrimas.

Nors jaunasis kūrėjas gali pasigirti daugybe veiklų, Lukas primena, kad svarbiausia – būti žmogumi, o visa kita galima išsiaiškinti pakeliui. „Studijų metu įgijau daugybę kompetencijų, dėl kurių galiu augti tiek kaip specialistas, tiek kaip žmogus“, – sako KTU magistrantas.

Studijų įkvėpimas – įkurti savo įmonę

Prieš vienerius metus Lukas, norėdamas gyvenime eiti savo, o ne kitų pramintu keliu, įkūrė įmonę „Abyssoft“. Joje kuriamos interneto svetainės ir specializuotos sistemos. „Mano visas gyvenimas – naujų kelių ieškojimas. Kur kiti eidavo pagrindiniu keliu, ten aš rasdavau takelį, kurio niekas nemato“, – apie įkvėpimą įkurti įmonę pasakoja jis.

Be to, būdamas vadovas, vaikinas gali daugiau prisidėti prie programinės įrangos kūrimo aspektų. „Vadovavimas man teikia neišpasakytą džiaugsmą, nes galiu pritaikyti magistrantūros studijų patirtį, kalbant su klientais. Taip pat valdant įvairaus pobūdžio ir sudėtingumo projektus“, – aiškina KTU studentas.

Sprendžiamų problemų, architektūrinio sudėtingumo dinamiškumas ir įvairovė – šie dalykai labiausiai žavi Luką darbe. „Kartais dėmesį reikia skirti sistemos ergonomikos detalėms, kartais sukurto artefakto greitaveikai. Įdomu uždėti akcentus ant skirtingų programinės įrangos kūrimo aspektų“, – pastebi jis.

Kaip teigia vaikinas, šiame darbe jis puikiai gali suderinti patirtį įgytą universitete su vadovavimo žiniomis. Taip pat praverčia pažintys, ryšiai ir žinios apie dinamišką vadovavimą. „Darbas su žmonėmis – pagrindinė vadovo užduotis. Kadangi universitete tenka nuolat bendrauti su kitais kolegomis ir studentais, įgūdžiai persilieja tarpusavyje“, – teigia Lukas.

Vystytas išmanaus kostiumo kūrimo projektas

Skaičiuojama, kad visame pasaulyje maždaug 2-3 vaikams iš tūkstančio diagnozuojamas cerebrinis paralyžius – kūno judesių sutrikimas, sukeltas smegenų pažeidimų. Noras padėti šia liga sergantiems žmonėms ir sužinoti daugiau paskatino Luką sukurti išmanųjį kostiumą.

Kaip teigia jis – išmanaus kostiumo „Neureona“ kūrimas – jo jaunatviško maksimalizmo įkvėpta idėja. „Šis kostiumas sumažina nevalingus judesius, pasitelkiant elektromiostimuliacijos ir dirbtinio intelekto metodus. Tokiu būdu palengvinami cerebriniu paralyžiumi sergančių žmonių patiriami simptomai“, – aiškina jaunasis kūrėjas.

Tiesa, šiuo metu išmanaus kostiumo kūrimas laikinai pristabdytas, nes ieškoma naujų metodikos pritaikymo sprendimų. Nepaisant to, vaikinas tvirtina, kad ikiklinikinių tyrimų metu išmoktos pamokos buvo vertingos.

„Tai labai sudėtingas ir daug faktorių apimantis projektas, kurio galutinis rezultatas galėtų reikšmingai prisidėti prie žmonių, sergančių cerebriniu paralyžiumi, gydymo“, – pastebi Lukas.

Nauja patirtis dėstant studentams

Nepaisant daugybės kitų atsakomybių – išmanaus kostiumo kūrimo, studijų universitete ir vadovavimo savo įkurtai įmonei, visai neseniai Lukas pradėjo naują veiklą – prisijungė prie KTU IF dėstytojų gretų.Dėstymas jam – ne visiškai nauja sritis. Vaikinas jau anksčiau vedė programavimo kursus privačiai ir ši patirtis jam labai patiko.

„KTU dėstau dėl studentų. Man smagu dirbti su jaunais žmonėmis. Negana to, dėstau srityje, kurioje pats vykdau veiklą. Tad stengiuosi pateikti kuo praktiškesnių pavyzdžių, praverčiančių studentams darbinėje aplinkoje“, – teigia jis.

Lukas įsitikinęs, kad idėjų sėkmė slypi sukauptoje patirtyje ir įgytose minkštosiose kompetencijose – empatijoje, komunikacijoje, mokėjime klausytis ir kalbėti viešai. „Šios kompetencijos – IT specialistų skiriamasis unikalus bruožas. Manau, kad būtent jos ir anksčiau sukaupta patirtis atvedė mane ne tik į „Abyssoft“, bet ir į KTU dėstytojų gretas“, – pastebi vaikinas.

Kartais darbinėje aplinkoje jam tenka susidurti su žmonėmis, kurie tikslingai neatsako į klausimus. Suvaldyti šias situacijas Lukui padeda programos KTU „GIFTedmasters“ metu įgytos žinios apie DISCvertinimu (Diagnostinis vaiko raidos vertinimas) paremtąasmenybės bruožų analizavimą, išugdytas tvirtas lyderystės ir vadovavimo žinių pagrindas.

„Dažnai kalbėjimas su užuolankomis mane erzindavo ir nesuprasdavau kodėl. DISC mokymai padėjo išmokti bendrauti efektyviau ir sustiprinti jau turimas komunikacijos kompetencijas“, – pastebi Lukas.

Jaunasis kūrėjas priduria, kad darbinėje aplinkoje itin svarbus įvairiapusiškumas ir paties studento noras tobulėti savarankiškai. Dar svarbiau nepamiršti minkštųjų kompetencijų. „Emocinis intelektas ne veltui šiandien toks populiarus. Jis yra būtinas, siekiant užauginti savo srities profesionalus su visapusiška pasaulėžiūra“, – pabrėžia jis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content