Kaip apsaugoti prekių ženklą pigiau?
Verslininkai, prekiaujantys vietinėse rinkose, ar eksportuojantys prekes į kitas šalis, saugo savo intelektinį turtą. Prekės ženklo registravimas leidžia užkirsti kelią panašių ar tapačių ženklų atsiradimui, suteikia galimybę drausti naudoti panašius ar klaidinančius ženklus. Prekių ženklas ar logotipas yra tas elementas versle, pagal kurį klientai atpažįsta jūsų produkciją ar paslaugas, išskiria jus iš kitų. Prekių ženklą verta registruoti dar dėl to, kad įgysite išskirtinumą ir apsaugosite savo vertybes, su kuriomis siejamas jūsų prekių ženklas. Nepaisant to, ar pardavinėjate prekes, ar teikiate paslaugas, prekės ženklo registravimas garantuoja patikimo gamintojo ar paslaugų teikėjo reputaciją.
Logotipo registravimas
Logotipas – dažniausiai matoma prekių ženklo detalė, naudojama ant produktų pakuočių, reklamose, iškabose, socialiniuose tinkluose ar interneto svetainėse. Logotipo registravimas yra svarbus, nes padedada apsaugoti produkto ar įmonės įvaizdį ir unikalumą. Dažniausiai logotipai būna trijų rūšių:
- Žodiniai (sudaromi iš vieno ar kelių stilizuotai užrašytų žodžių, o kartais net raidžių junginių);
- Vaizdiniai (lengviau įsimenami negu tekstiniai, čia svarbu sukurti iškalbingą, verslą tinkamai apibūdinantį simbolį);
- Kombinuoti (tekstas ir simbolis sujungiamas į vieną logotipą).
Sukūrus logotipą, dažnai kyla klausimas, kaip jį apsaugoti nuo kopijavimo? Pats efektyviausias ir pigiausias būdas – prekės ženklo registravimas. Tai užtikrina išimtines teises į šį intelektinės nuosavybės objektą ir suteikia apsaugą nuo nesąžiningų konkurentų, kurie ateityje gali siekti pasinaudoti verslo sėkme ir reputacija.
Vertinant populiariausias užsienio rinkas, kuriose saugomi prekių ženklai, pirmoje vietoje galima išskirti – Europos Sąjungą. Paraiškų augimas Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyboje ypatingai didelis, o intelektinės nuosavybės teisinių paslaugų grupė „Metida“ jau trečius metus iš eilės patenka tarp trijų pirmaujančių atstovų, pateikiančių daugiausiai prekių ženklų ir dizainų Europos Sąjungoje (daugiau nei 1800 prekių ženklų ir dizainų paraiškų registracijai nacionaliniu, Europos Sąjungos bei tarptautiniu mastu). Intelektinės nuosavybės apsauga turėtų būti aktuali ypatingai toms įmonėms, kurios užsiima internetine prekyba, nes būtent e-prekyvietėse, susiduriama su daugiausia intelektinės nuosavybės teisinių pažeidimų. Todėl visi, kurie ruošiasi vystyti savo veiklą ar prekiauti virtualiai – turėtų suskubti apsaugoti savo prekių ženklus, o finansinė parama yra puiki paskata pasirūpinti savo intelektinio turto apsauga kuo skubiau.
Finansinė parama intelektinei nuosavybei apsaugoti
Šiuo metu mažos ir vidutinės įmonės, startuoliai ar tie kurie turi individualios veiklos pažymą, verslo liudijimą ar ūkininko pažymėjimą gali gauti finansinę paramą intelektinės nuosavybės apsaugai. Šiais metais numatytas 16 mln. eurų fondas, o prašymus kompensacijai gali teikti visos mažos ir vidutinės įmonės įsteigtos Europos Sąjungoje. Viena įmonė gali gauti net 2250 eurų paramą. Ši parama tai – Europos Komisijos iniciatyva, įgyvendinama Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybos, ir veiks nuo 2022 m. sausio 10 d. iki 2022 m. gruodžio 16 d.
Įmonės kviečiamos kreiptis dėl dalies išlaidų kompensavimo susigrąžinant 75% prekių ženklų ar dizainų padavimo ir registracijos mokesčių nacionaliniu, regioniniu ir ES lygiu, taip pat gali būti kompensuojama 50% prekių ženklų ir dizaino mokesčių už ES ribų. Už intelektinės nuosavybės portfelio audito paslaugą suteikiama 90% kompensacija. Nacionalinė patentų apsauga taip pat kompensuojama 50%.
Visu paramos procesu gali padėti pasirūpinti intelektinės nuosavybės teisinių paslaugų grupė “Metida”. Susidomėję parama, kviečiami kreiptis el. paštu: info@metida.com.
Užsak.