Kelių direkcija teptukų perėjoms dažyti nesigriebs

„Kodėl visoje Lietuvoje Lietuvos kelių automobilių direkcija nenudažė pėsčiųjų perėjimų iki rugsėjo pirmosios dienos? Rašyti raštai su prašymais tai padaryti dar rugpjūtį, tačiau gavome paaiškinimą, esą Direkcija bylinėjasi dėl viešųjų pirkimų teismuose. Tai juk gali užtrukti ir kelerius metus? Tai kam tada tokia Kelių priežiūra reikalinga Klaipėdos rajone? Gal tegul ima teptukus ir dažo, anksčiau tai jie taip darydavo“, – į redakciją atskriejo laiškas iš Veiviržėnų seniūnijos, kuriame apgailestaujama, kad esą dėl perėjų prašymus rašė ir Slengiai. Vėliau ten įvyko skaudi nelaimė, kai kelyje žuvo paauglys.

Leis – pradės planuoti

Po šio laiško VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadybininkas Evaldas Tamariūnas „Bangos“ redakcijai atsiuntė paaiškinimus.

„Lietuvos automobilių kelių direkcijos paskelbtas viešojo pirkimo konkursas „Valstybinės reikšmės kelių horizontaliojo ženklinimo darbų konkursas“ buvo organizuotas su 20 pirkimo objektų dalių. Dėl 8 pirkimo objekto dalių sutartys pasirašytos birželio mėn. ir horizontaliojo ženklinimo darbai jau vykdomi Vilniaus, Šiaulių, Molėtų, Tauragės, Kelmės, Šakių, Jurbarko, Varėnos, Šalčininkų ir Trakų teritorijose. Pagal pasirašytas sutartis ženklinimo atnaujinimo darbai taip pat vykdomi A1, A2 keliuose. Tai didžiausio intensyvumo ir leistino greičio keliai, kuriuose dėl didelio greičio galima didesnė skaudžių nelaimių tikimybė. Dėl kitų dalių sutartys nepasirašytos, nes Vilniaus apygardos teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones. Pirmosios instancijos teismas priėmė Lietuvos automobilių kelių direkcijai palankų sprendimą ir atmetė ieškinį. Sutartys bus pasirašytos įsiteisėjus teismo sprendimui. Kai tik bus leista vykdyti darbus pagal kitas sutartis, bus pradėtas darbų planavimas. Apie tai Kelių direkcija informavo ir savo atsakyme Veiviržėnų seniūnijai š. m. rugpjūčio 17 d.“, – komentuoja Direkcijos atstovas E. Tamariūnas.

Ženklinimas tik atnaujinamas

Beje, Direkcijos atsiųstame komentare atkreipiamas dėmesys, kad pagal šias sutartis naujos perėjos nėra įrengiamos. Pagal jas yra tik atnaujinamas horizontalusis ženklinimas (ašinės, šoninės linijos, simboliai, sankryžos ir pan.) tose vietose, kur ženklinimas nusidėvėjęs (nepakankamas atspindys). Be to, eismo saugai užtikrinti, kad eismo dalyviai atkreiptų dėmesį, yra naudojamas visas kompleksas priemonių, t. y. ne tik horizontalusis, bet ir vertikalusis ženklinimas (statomi ženklai, naudojamos kitos inžinerinės priemonės – iškiliosios perėjos, kalneliai ir pan.).

„Be to, informuojame, kad VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija yra atsakinga už valstybinės reikšmės kelius, o už vietinės reikšmės kelius ir gatves atsakingos savivaldybės. Jos organizuoja miestuose ir gyvenvietėse esančio horizontaliojo ženklinimo darbų atnaujinimą“, – rašoma Direkcijos atsakyme redakcijai.

Prašė panaikinti greičio kalnelius

„Kalbant apie įvykį Slengiuose, informuojame, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija iki praėjusios savaitės nebuvo gavusi Slengių bendruomenės prašymo dėl perėjos įrengimo toje vietoje, kur įvyko jūsų minimas eismo įvykis (valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2216 Slengiai–Baukštininkai maždaug 0,4 km ties Smeltaitės ir Bertuliškės gatvių sankryža). Priešingai – Lietuvos automobilių kelių direkcija buvo gavusi gyventojų prašymų (kreipėsi bendrija „Trušeliai“) panaikinti greičio mažinimo kalnelius valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2216 Slengiai–Baukštininkai ruože nuo 0,22 iki 2,69 km, bet tai padaryti buvo atsisakyta dėl eismo saugos užtikrinimo“, – akcentuoja Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadybininkas E. Tamariūnas.

Kiekvienu atveju Lietuvos automobilių kelių direkcija, gavusi gyventojų kreipimąsi, nagrinėja situaciją nurodytoje vietoje (ruože), vertina infrastruktūros išvystymo lygį, eismo saugos situaciją, kelio geometrinius parametrus, aplinkinių teritorijų išsivystymą ir traukos centrus, eismo saugos priemonių įrengimo galimybes, pagal galiojančius eismo saugos reikalavimus.

Patvirtinta prioritetinė eilė

Kelių direkcija prižiūri

21 000 km valstybinės reikšmės kelių, kuriuose eismo saugos priemonės yra diegiamos palaipsniui. Pirmiausia sprendžiant infrastruktūros gerinimo ir eismo saugos užtikrinimo klausimus pačiose pavojingiausiose vietose ar ruožuose.

„Be to, atkreipiame dėmesį, kad perėjų atnaujinimas yra kompleksinis – jis neapsiriboja vien kelio dangos ženklinimo atnaujinimu. Minėtąjį kompleksinį sutvarkymą reglamentuoja Pėsčiųjų perėjimo per gatves ir kelius organizavimo taisyklės https://bit.ly/3leFbPh.

Lietuvos automobilių kelių direkcija, įvertinusi visas perėjas, esančias valstybinės reikšmės kelių tinkle, nustatė, kad visame valstybinės reikšmės kelių tinkle yra 1721 pėsčiųjų perėja, kurią reikia rekonstruoti ar panaikinti. Pagal patvirtintą prioritetinę eilę (https://bit.ly/3d0QDLw ) rekonstruojamos bei naikinamos visos nesaugios ir minėtų taisyklių reikalavimų neatitinkančios pėsčiųjų perėjos“, – teigiama Direkcijos atsakyme „Bangos“ redakcijai.

Parengė Vilija BUTKUVIENĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių