Klaipėdos rajonas pasiruošęs užtikrinti kokybišką vaikų užimtumą
Į mokyklas iš po vasaros atostogų sugrįžus mokiniams, dažnam tėvui galvos skausmu tampa klausimas, kaip užtikrinti vaiko saugumą ir užimtumą po pamokų. Šis klausimas ypač aktualus pradinukus auginančioms šeimoms, jei abu tėvai dirba visą dieną ir bijo vaiką palikti vieną namie. Klaipėdos rajonas yra pasiruošęs užtikrinti kokybišką vaikų užimtumą: esant poreikiui laiką po pamokų jie gali leisti pailgintose dienos grupėse, vaikų dienos centruose, visos dienos mokyklose arba keliauti į iš dalies valstybės finansuojamus neformalaus ugdymo būrelius.
Užimtumu rūpinasi mokyklos
„Kadangi pati esu buvusi pradinių klasių mokytoja, iš savo patirties žinau, kaip tėvams svarbu, kad pasibaigus pamokoms jų vaikai, ypač mažesnių klasių moksleiviai, jeigu reikia šiek tiek palaukti autobuso, užsiimtų įdomia veikla, ruoštų pamokas ir laiką leistų saugiai, prižiūrimi suaugusiųjų“, – sako Klaipėdos rajono mero pavaduotoja Violeta Riaukienė.
Rajono ugdymo įstaigose iš viso veikia 50 pailgintos dienos grupių, o jas lanko daugiau kaip 1 200 mokinių. Čia vaikai pasibaigus pamokoms gali laukti autobuso, parvežančio juos į namus pagal mokyklos sudėliotą grafiką, pasidaryti namų darbus, pasiruošti kitos dienos pamokoms, pabendrauti vieni su kitais.
„Tokių grupių darbo laikas labai įvairus. Dažniausiai jos pradeda veikti po pietų, o darbą baigia ir 16, ir 17, ir 18 valandą vakaro – priklausomai nuo mokyklos galimybių ir tėvelių poreikių. Norisi pasidžiaugti, kad turime ir dvi nemokamas visos dienos mokyklas, kurios veikia Veiviržėnuose ir Daukšaičiuose“, – sako vicemerė.
Visos dienos mokykla Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos Pašlūžmio skyriuje Daukšaičiuose darbą pradėjo visai neseniai – durys iš Veiviržėnų gimnazijos mokykliniais autobusais į Daukšaičius grįžtantiems vaikams čia atvertos rugsėjo viduryje.
„Poreikį tokios grupės atsiradimui išreiškė Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija. Poreikis pasirūpinti vaikų užimtumu buvo didesnis nei galimybės, todėl tokios grupės atsiradimas Daukšaičiuose išties sveikintinas ir gerokai palengvinantis šeimų kasdienybę“, – sako mero pavaduotoja V. Riaukienė.
Alternatyva – vaikų dienos centrai
Dar viena alternatyva vaikų užimtumui – dienos centrai. Šiuo metu tokias paslaugas teikia Priekulės ir Gargždų socialinių paslaugų centrai bei bendruomenė „Priekulės ainiai“. Vaikų dienos centrus čia lanko 77 mokiniai.
„Vasaros pabaigoje visuomenei buvo pristatytas įgyvendintas vietos projektas „Interaktyvių edukacijų vaikų dienos centro įkūrimas Vėžaičiuose“. Akredituotas centras vaikams duris atvers spalio mėnesį. Kokybišku popamokiniu užimtumu rūpinsis Vėžaičių bendruomenė. Registracija vyksta seniūnijoje, vietų skaičius ribotas – 20, tad tėvai, norintys, kad jų vaikai lankytų šį centrą, turėtų paskubėti“, – sako mero pavaduotoja.
Vaikų dienos centruose mažieji taip pat gali paruošti namų darbus, vyksta įvairios edukacijos, ekskursijos, teikiamas ir maitinimas.
Skatinamas neformalusis švietimas
Spręsti vaikų užimtumo klausimą tėvai gali ir skatindami juos lankyti įvairius po pamokų vykstančius būrelius. Toks pasirinkimas, pasak vicemerės, taip pat tenkina mokinių pažinimo, ugdymosi ir saviraiškos poreikius, padeda įgyti kompetencijų, kurios reikalingos gyvenime.
„Kiekvienam vaikui skirtas neformaliojo vaikų švietimo krepšelis. Priklausomai nuo to, koks yra užsiėmimų pobūdis, skiriasi ir krepšelio suma. Paprastai valstybė dengia 15 eurų būrelio mokesčio. Tačiau jeigu vaikas lanko tokį užsiėmimą, kuris skatina gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos tyrimų ir eksperimentines veiklas, finansuojama suma siekia 20 eurų“, – pasakoja V. Riaukienė.
Lankydami bet kurį būrelį 20 eurų kompensaciją su savimi atsineša ir I–IV gimnazijų klasių mokiniai – taip skatinamas būtent aukštesniųjų klasių moksleivių neformalusis ugdymas.
Teisę į krepšelį turi kiekvienas vaikas, kuris mokosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, o šiomis lėšomis gali būti finansuojama tik viena pasirinkta programa. Būrelis veiklą vykdyti gali bet kuriame mieste ar rajone.
„Mokykloms iškeltas uždavinys padėti mokiniui išsiugdyti tiek bendrąsias, tiek dalykines kompetencijas. Tačiau mokyklos seniai nebėra vien tik mokslo žinias perteikiančios įstaigos – šeimoms ir vaikams jos suteikia kur kas daugiau reikalingų paslaugų. Tiek vaikų dienos centrų steigėjai, tiek neformaliojo švietimo mokytojai – visi bendromis pastangomis atliepia vaikų ir tėvų poreikius“, – sako V. Riaukienė.
Užsak.