Konferencija Slengiuose suvienijo keturių šalių specialistus
Slengių mokykla-daugiafunkcis centras antrus metus iš eilės surengė švietimo bendruomenę subūrusią konferenciją. Šįkart ji skirta atnaujintam ugdymui ir galimybėms šiandien. Renginio metu sukauptomis žiniomis bei patirtimi dalijosi net keturių šalių pedagogai ir kiti švietimo srities specialistai.
Jau tampa gražia tradicija, jog Slengių mokykla-daugiafunkcis centras telkia švietimo bendruomenę. Po praėjusiais metais susidomėjimo sulaukusios konferencijos apie įtraukųjį ugdymą šiemet mokyklos iniciatyva surengta konferencija „Kiekvienas vaikas svarbus: atnaujintas ugdymas ir galimybės šiandien“. Renginys dar kartą patvirtino pedagogų vienybę ir norą dalintis gerąja patirtimi.
Tiesa, šiųmetė konferencija iškėlė ambicingą tikslą – tapti tarptautine. Ir tai buvo sėkmingai įgyvendinta. Renginio metu nutiesti tiltai į Ispaniją, Airiją ir Norvegiją leido praturtinti renginį įvairiomis perspektyvomis. Mišriu būdu vykusioje konferencijoje 23 pranešėjai iš keturių skirtingų šalių dalijosi savo įžvalgomis ir praktiniais pavyzdžiais.
Pedagogai ir įvairūs švietimo srities specialistai turėjo išskirtinę galimybę keistis darbo patirtimi. Diskutuojant nuspręsta, jog žodis „kūrybiškumas“ nepakankamai apibūdina pedagogų atsidavimą ir kasdienį darbą.
Renginio metu buvo galima išgirsti ir realių patirčių. Ypatingai jautriai nuskambėjo mamos, auginančios autistišką vaiką, istorija. Jos patirtis, ieškant tinkamo ugdymo savo atžalai ir susidūrus su nesupratimu, palietė daugelio širdis. Panašia asmenine patirtimi dalinosi ir Airijoje gyvenanti Agnė Gustė, knygos „365 kitokios dienos“ autorė ir terapijų centro „Sensory space“ įkūrėja. Ji pasakojo apie savo kelionę, ieškant pagalbos sūnui, ir apie sprendimą įkurti centrą, skirtą ypatingų vaikų šeimoms. Psichologė Jurgita Pakštė iš šio centro pristatė metodus, taikomus darbe su vaikais.
Lietuvybės puoselėjimo per istorijos pamokas ir meną temas gyvai ir įdomiai nagrinėjo lituanistinės mokyklos Barselonoje direktorė Solveiga Stankevičiūtė ir pedagogė Asta Juškaitė-Rodriguez. Ikimokyklinio ugdymo patirtimi Norvegijos švietimo sistemoje dalinosi Aistė Žvaginienė.
O Klaipėdos mokyklos-daugiafunkcio centro „Svetliačiok“ specialiosios pedagogės Sabina Varnelienė ir Indrė Gabrilaitytė pristatė tarptautinių kultūrinių projektų naudą vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP), meninei saviraiškai ir gyvenimo įgūdžių ugdymui. Jos pasidalino įspūdžiais iš kelionės į Norvegiją ir užmegztais šiltais ryšiais su Norvegijos menų ir kultūros programų vadovu Ola Narten Svendsen. Pedagogės akcentavo, kad net ir sunkiai lietuviškai komunikuojantys vaikai Norvegijoje puikiai susikalbėjo meno kalba.
Konferencijoje aktyviai dalyvavo Klaipėdos ir Kretingos rajono mokytojai, kurie dalijosi savo patirtimi įgyvendinant atnaujintas ugdymo programas, pristatė savo praktinius metodus ir akcentavo socialinių emocinių įgūdžių ugdymo svarbą. Renginio metu dalyviai galėjo ne tik klausytis pranešimų, bet ir interaktyviai įsitraukti į veiklas – žaisti su emocijų monstriukais ir pajudėti šokio ritmu.
Ši tarptautinė konferencija tapo gyvu įrodymu, kad kiekvienas vaikas yra svarbus, o atnaujintas ugdymas atveria naujas galimybes kiekvienam. Naujosios technologijos leido konferencijos dalyviams tiesiogiai bendrauti su užsienyje gyvenančiais ir dirbančiais kolegomis, taip dar labiau sustiprinant tarptautinį bendradarbiavimą švietimo srityje.
Bangos inf.
Slengių mokyklos daugiafunkcio centro nuotr.


