„Lavango Group“ vardas skamba tarptautinėse rinkose
„Lavango Group“ šį rudenį jau trečius metus iš eilės dalyvavo tarptautinėje parodoje „Riga Food“ Latvijoje. Nuotraukoje – kompanijos „FlexLink“ atstovas Hubertas Nowakas ir „Lavango Group“ pardavimų vadovas S. Šmitas.
Gargždų „Minijos“ vidurinę mokyklą prieš daugiau nei dešimtmetį baigęs Vygandas Srėbalius šiuo metu yra Klaipėdos rajone įkurtos UAB „Lavango Group“ direktorius. Tai maisto pramonės įrengimus projektuojanti ir gaminanti įmonė. Pastaroji, gavusi Europos Sąjungos 2007–2013 metų struktūrinių fondų paramą, padidino pardavimus užsienyje, atrado naujas rinkas.
Verslininko gyslelę turintis V. Srėbalius džiaugiasi, kad kiekvienais metais „Lavango Group“ pardavimai didėja: „Lyginant 2014 ir 2015 metų rezultatus (nors dar nesibaigė trečias ketvirtis), jau aišku, kad įmonės apyvarta išaugs mažiausiai ketvirtadaliu.“ Pašnekovas pripažįsta, kad be ES paramos plėsti eksporto rinkas būtų sudėtinga. Nebūtų galima taip aktyviai dalyvauti tarptautinėse parodose vien savo lėšomis.
Projektui „UAB „Lavango Group“ plėtra į tarptautines rinkas“ ES pagal Ekonomikos augimo veiksmų programą skyrė 42 829,59 eurų finansavimą. Tai yra 60 proc. visų projekto išlaidų. Likusią dalį – 28 553 eurų – „Lavango Group“ padengė iš savų resursų. Bendra projekto vertė – 71 382,94 eurai.
Eksportui trukdo politika
Bendrovės pardavimų vadovas Steponas Šmitas pasakojo, kad įgyvendinant minėtą projektą „Lavango Group“ sėkmingai dalyvavo septyniose tarptautinėse parodose Latvijoje, Rusijoje, Estijoje, Baltarusijoje. Bendrovei atstovavo ne tik vadovai, bet ir pardavimų vadybininkai, inžinieriai. Anot įmonės direktoriaus V. Srėbaliaus, parodos sudarė galimybes įmonės personalui užmegzti glaudžius kontaktus su daugiau kaip 95 potencialiais užsakovais iš įvairių pasaulio šalių.
UAB „Lavango Group“ apie 80 proc. produkcijos realizuoja vietinėje rinkoje. Visa kita eksportuoja. „Rusija ir Baltarusija yra pagrindinės eksporto kryptys, tačiau dėl politinės situacijos yra trikdžių. Nepaisant to, eksportas vis tiek vyksta. Tikimės, kad jau kitais metais politinė situacija stabilizuosis ir galėsime didinti pardavimus Rusijoje – tai didžiulio potencialo rinka“, – įsitikinęs V. Srėbalius.
Afrikoje vieninteliai iškėlė trispalvę
Šiais metais „Lavango Group“ produkciją realizuoja jau ir Norvegijoje, taip pat Švedijoje. Įmonė ketina didinti pardavimus ir kitose, jau esamose eksporto rinkose – Vokietijoje, Farerų salose ir kt.
„Įgyvendintas ES remiamas projektas ne tik padidino pardavimus užsienio rinkose, bet ir pagerino kitus bendrovės rodiklius: produktyvumą bei darbo našumą. Dalyvavimas tarptautinėse parodose bendrovės darbuotojams suteikia daugiau žinių, motyvacijos, susipažįstama su novatoriškais sprendimais, kuriuos vėliau galima pritaikyti praktikoje“, – ES remto projekto nauda neabejoja pardavimų vadovas S. Šmitas.
„Didžiulį potencialą matome ir Afrikoje. Šiemet bendrovės lėšomis dalyvavome parodoje Maroke. Buvome vienintelė įmonė, iškėlusi Lietuvos trispalvę. Ir šiandien turime sumanymų, kuriuos siejame su Afrikos žemynu, juolab kad situaciją Rytuose sudėtinga prognozuoti“, – sakė bendrovės direktorius. Jis prasitarė, jog laukia naujo ES finansavimo laikotarpio gairių ir vėl bandys pretenduoti į paramą.