Ministras E. Sabutis: „Lietuva stiprina karinį mobilumą – rengiama susisiekimo infrastruktūra brigados dislokavimui“
Lietuva įgyvendina ambicingus infrastruktūros projektus, kurie padės užtikrinti greitą ir efektyvų sąjungininkų pajėgų judėjimą. Laikinai susisiekimo ministro pareigas einantis Eugenijus Sabutis susitiko su Vokietijos brigados Lietuvoje vadu pulkininku Christophu Huberiu ir aptarė strateginės reikšmės projektus, tiesiogiai susijusius su Vokietijos brigados dislokavimu Lietuvoje.
„Karinis mobilumas nėra tik karinis klausimas – tai ir logistikos, ir infrastruktūros iššūkis. Lietuva kartu su sąjungininkais sklandžiai ruošiasi priimti brigadą – stipriname geležinkelius, kelių tinklą ir terminalus. Svarbiausia, kad infrastruktūra galės naudotis tiek kariuomenė, tiek gyventojai“, – pabrėžė E. Sabutis.
„Rail Baltica“ ir Palemonas – gynybos stuburas
Vienas pagrindinių akcentų – „Rail Baltica“ europinės vėžės geležinkelio projektas. Tai ne tik didžiausia geležinkelio statyba Baltijos šalyse, bet ir esminė jungtis, kuri leis NATO sąjungininkams greičiau judėti regione.
Ne mažiau svarbi ir Palemono krovos aikštelės plėtra Kaune. Įgyvendinant krovos aikštelės ir 1435 mm vėžės kelių Palemone įrengimo projektus, iki 2028 metų čia planuojama įrengti 300 vietų aikštelę sunkiasvorei technikai, 3 papildomus geležinkelio kelius, leisiančius vienu metu aptarnauti tris traukinius su karine technika. Palemone veikiantis Kauno intermodalinis terminalas jau dabar yra prijungtas prie Europos geležinkelių tinklo – tai suteikia Lietuvai papildomą strateginį pranašumą.
Rūdninkai – būsimos brigados „namai“
Rengiantis Vokietijos brigados dislokavimui iki 2027 m. pabaigos, daug dėmesio skiriama Rūdninkų poligono infrastruktūrai. Jau nutiesti šeši nauji privažiavimo keliai į poligoną, iki metų pabaigos planuojama užbaigti dar keturis.
Be to, numatyta nutiesti naują, apie 9 km ilgio geležinkelio atšaką nuo Jašiūnų iki Stasylų. Šis ruožas leis greitai ir saugiai pervežti karinę techniką ir personalą tiesiai į poligoną – tai viena svarbiausių jungčių karinėje logistinėje grandinėje.
„Geležinkeliai yra neatsiejama karinio mobilumo dalis – jie leidžia greitai ir saugiai perdislokuoti sąjungininkų pajėgas bei techniką. Vystydami „Rail Baltica“, investuodami į dvejopos – karinės ir civilinės infrastruktūros įrengimą Palemone bei atšaką į Rūdininkų poligoną, stipriname ne tik Lietuvos, bet ir viso regiono saugumą. LTG grupė yra pasirengusi užtikrinti, kad mūsų geležinkelių tinklas atitiktų aukščiausius NATO reikalavimus ir prisidėtų prie bendros gynybos sistemos efektyvumo“, – teigia LTG generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
Investicijos į saugumą – bendras prioritetas
Susitikime ministras E. Sabutis pabrėžė, kad Lietuvos tikslas – užtikrinti šių projektų įgyvendinimą laiku ir kokybiškai, taip pat užsitikrinti tinkamą finansavimą iš Europos Sąjungos artėjančioje daugiametėje finansinėje perspektyvoje.
„Turime veikti greitai ir strategiškai. Vokietijos brigada Lietuvoje – tai ne tik gynybos garantija, bet ir pasitikėjimo ženklas. O mūsų pareiga – būti pasiruošusiems“, – sako ministras.
Vokietija yra įsipareigojusi dislokuoti karių brigadą Lietuvoje iki 2027 m. pabaigos.
Pranešimas žiniasklaidai


