Mokslo metų apžvalga: ką parodė TAMO e. dienyno statistika?

TAMO elektroninio dienyno duomenys atskleidžia, kad 2024–2025 mokslo metais platformos naudojimas auga tiek kiekybiškai, tiek kokybiškai: daugiau vartotojų prisijungia prie platformos, o esami joje dar aktyviau fiksuoja vertinimus ir bendrauja tarpusavyje.

„E. dienynas yra tapęs itin svarbiu įrankiu kasdieniame mokyklos gyvenime – ne tik mokytojams, bet ir tėvams bei patiems mokiniams. Šiais mokslo metais unikalių naudotojų skaičius augo 5,6 proc., o gautų įvertinimų kiekis – 5 proc., lyginant su praėjusiais metais“, – statistiką pristato Evelina Zumbakytė, „Tamo grupės“ rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovė.

Augo įvertinimų kiekis

2024–2025 mokslo metais TAMO e. dienyną naudojo 691 mokykla visoje Lietuvoje, iš viso daugiau nei 446 tūkst. unikalių vartotojų. Ryškiausias augimas fiksuotas tarp mokyklų darbuotojų – 6,68 proc. Taip pat 5,9 proc. augo ir prisijungusių tėvų bei 5,1 proc. – mokinių skaičius.

Platformos statistiniai duomenys rodo, kad šiais mokslo metais mokytojai įrašė daugiau nei 34,6 mln. įvertinimų arba 5 proc. daugiau, lyginant su praėjusiais metais.

„Pradinėse klasėse fiksuojama nuosekli tendencija: kuo aukštesnė klasė, tuo didesnį įvertinimų kiekį gauna. Vyresnėse klasėse aktyvumas dar ryškesnis: 10 ir 11 klasėse įrašytų įvertinimų kiekio augimas siekė 14 proc., o tai patvirtina intensyvų pasirengimą pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimams ir brandos egzaminams“, – kalba E. Zumbakytė.

Mokytojai išnaudoja kaupiamojo vertinimo funkciją

Pastebima, kad šiais mokslo metais įdiegtą naują kaupiamojo vertinimo funkciją nuo pirmų dienų itin aktyviai išnaudoja mokytojai: 4200 pedagogų jau yra įrašę daugiau nei 2,3 mln. balų. Dažniausiai kaupiamasis vertinimas taikomas matematikos, lietuvių ir anglų kalbos pamokose.

„Kaupiamasis vertinimas leidžia stebėti mokinių individualią pažangą ir užtikrinti grįžtamąjį ryšį tarp mokytojo ir mokinio. Kurdami naują dienyno funkciją siekėme, kad kaupiamojo vertinimo procesas būtų ne tik paprastas ir lengvai suprantamas, bet ir lankstus, leidžiantis pačiam mokytojui pasirinkti tinkamiausius kaupiamojo vertinimo principus“, – pažymi E. Zumbakytė.

Remiantis mokymosi rezultatų statistika, 5–12 klasių moksleiviai šiais mokslo metais gavo beveik 19 mln. teigiamų pažymių, o tai yra 93 proc. visų įvertinimų. Beveik 32 proc. gautų įvertinimų – dešimtukai, dar 27 proc. – devynetai ir aštuonetai.

Statistika rodo, kad per mokslo metus neigiami pažymiai 5–12 klasių moksleiviams buvo parašyti 1,45 mln. kartų, tai sudaro 7 proc. visų įvertinimų.

Prisijungimų pikas – pamokų metu ir vakarais

Prisijungimo prie TAMO e. dienyno pikai priklauso nuo naudotojų: mokytojai aktyviausiai jungiasi pamokų metu, tėvai – per pietus ir po darbo, mokiniai – po pamokų.

„Pradinių klasių moksleivių prisijungimų kiekis gan mažas, lyginant su vyresnėmis klasėmis. Reikšmingas aktyvumo šuolis matomas nuo 5 klasės, kai prisijungimai prie e. dienyno intensyvėja dėl pirmųjų pažymių fiksavimo. 9 ir 10 klasės jungiasi aktyviausiai, tai gali būti susiję su mokinių pastangomis sekti savo pažangą gimnazijoje bei pasiruošimu pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimui“, – teigia įmonės atstovė.

„Vertinant moksleivių aktyvumą pagal mėnesius, 1 klasės pikas būna rugsėjo mėnesį. Tai gali būti susijęs su tuo, kad tėvai aktyviai stebi vaiko startą mokykloje ir pirmuosius įrašus dienyne. Kitos klasės prie platformos aktyviausiai jungiasi sausio mėnesį – tai pirmojo pusmečio pabaiga ir vertinimų metas“, – pristato E. Zumbakytė.

Išsiunčia daugiau žinučių

Elektroninio dienyno duomenys atskleidžia, kad šiais mokslo metais apie 12 proc. auga ir išsiųstų žinučių skaičius. Sausis ir rugsėjis yra intensyviausi bendravimo periodai.

„Rugsėjis – mokslo metų pradžia, todėl yra didesnis informacijos poreikis, aktyviau vyksta ir tėvų bei mokytojų bendravimas. O sausio mėnesis – žinučių aktyvumo viršūnė: pirmojo pusmečio pabaiga, vyksta vertinimai, informavimas apie pažymius, tėvų susirinkimai“ – paaiškina įmonės atstovė.

Aktyviausias žinučių siuntimo metas – 8–14 val., tada mokytojai siunčia priminimus, užduotis, klasių vadovai bendrauja su auklėtinių tėvais.

„Tai rodo, kad visi tampa vis labiau įsitraukę – tėvai dažniau komunikuoja su mokytojais, o mokytojai operatyviai teikia grįžtamąjį ryšį. Šeštadieniai – vienintelė diena, kai fiksuojamas žinučių aktyvumo sumažėjimas“, – sako E. Zumbakytė.

Pranešimas žiniasklaidai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content