Mokytojų forume: darbas proveržio linkme

Vilniaus universitete neseniai vyko Lietuvos mokytojų forumas, kuriame dalyvavo apie 300 mokytojų bei 100 mokyklų vadovų iš visos Lietuvos. Lietuvos mokytojų forumo idėja kilo po nepaprastai sėkmingo 2018 metų „Switch“ renginio, kuriame mokytojams skirta dalis buvo gausi dalyvių ir naudingų diskusijų.

Privalo tapti prestižinė

Anot forume dalyvavusios Gargždų „Minijos“ progimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Linos Zubauskienės, impulsą surengti tokį forumą davė ir projektas „Idėja Lietuvai“ bei mintis, kad mokytojo profesija privalo tapti prestižinė Lietuvoje. Lietuvos mokytojų forume dalyvavo Europos Komisijos, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (OECD) ekspertai, dirbantys švietimo, ypatingai skaitmeninių įgūdžių stiprinimo srityje, Lietuvos, Belgijos, Danijos, Nyderlandų, Suomijos, Singapūro ir kitų šalių švietimo ekspertai.

„Švietimas mūsų šaliai yra gyvybiškai svarbus. Mes neturime galimybių toliau trypčioti vietoje. Jei norime išlavintos, pažangios, perspektyvios jaunosios kartos, privalome investuoti į švietimą lėšas, dėmesį, pastangas, žinias. Neabejoju, kad tokių renginių kaip Lietuvos mokytojų forumas turėtų daugėti. Jie turėtų bangomis ristis per visą Lietuvą. Mokyklų bendruomenėse, savivaldybių salėse, politinių diskusijų metu, televizijose ir internete. Nes tokios diskusijos gali duoti gerą impulsą darbams, kurių ypatingai reikia Lietuvos švietimo proveržiui“, – sakė renginio idėjos sumanytojas, projekto „Idėja Lietuvai“ ambasadorius, Europos Parlamento narys Antanas Guoga.

Didžiulė atsakomybė – Vilniaus universitetui

Prie Lietuvos mokytojų forumo idėjos prisijungė ir didžiausia šalies aukštoji mokykla, pastaruoju metu prie savo studijų programų pridėjusi ir pedagogines studijų kryptis. „Vilniaus universitetas bus atsakingas už du mokytojų rengimo centrus iš trijų pagrindinių Lietuvoje ir tai mums yra milžiniška atsakomybė“, – teigė Vilniaus universiteto rektorius prof. Artūras Žukauskas.

L. Zubauskienė „Bangai“ pasakojo, kad Lietuvos mokytojų forumo programa susidėjo iš dviejų dalių. Mokytojų programos dalyje buvo analizuojamas mokytojų vaid­muo skaitmeniniame pasaulyje, inovacijų svarba švietimo procese, mokytojų ugdymo tendencijos bei specialybės prestižo klausimai. Švietimo įstaigų vadovų dalyje buvo gvildenami mokyklų valdymo modeliai valstybėse, pripažįstamose tarptautinėmis švietimo lyderėmis, pateiktas tik renginio išvakarėse paskelbtas Europos Komisijos vertinimas apie Lietuvos švietimo sistemos pažangą.

„Forumo svečiai pastebėjo, kad Lietuva turi daug gerų patirčių, mokytojų, mąstančių moderniai ir išmanančių, kaip reikia ugdyti šiuolaikinį jaunimą. Reikia tik domėtis, kaip sekasi kitiems, dalintis gerosiomis patirtimis ir sėkmė bus ranka pasiekiama“, – įsitikinusi „Minijos“ progimnazijos pavaduotoja ugdymui L. Zubauskienė.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių