Neformalus švietimas – kelias į asmenybės pilnatvę
Neformalus švietimas dažnai vertinamas kaip paprastas laisvalaikio praleidimas ar neįpareigojantis užsiėmimas. Tačiau tokia nuostata klaidinga – jis yra vertinga priemonė, galinti formuoti jauną asmenybę ir padėti jai atrasti savo kelią.
Šiame straipsnyje dalinuosi asmenine patirtimi, kaip popamokinė veikla padėjo man augti. Mokydamasi žemesnėse klasėse, jaučiausi nedrąsi, vengiau viešumos, bijojau kalbėti prieš auditoriją, nemokėjau planuoti renginių ir tuo labiau jiems vadovauti. Po tam tikro laiko supratau, jog toks uždarumas riboja mano galimybes, todėl ryžausi keistis. Taip prasidėjo mano kelias į pokyčius.
Pirmas pokyčių žingsnis buvo susidomėjimas Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos muziejaus veiklomis, tad nusprendžiau išbandyti savo gebėjimus konkurse „Jei kalbėtų, daug pasakytų – 2022“. Šiame projekte pasakojau apie močiutės nertas pirštines ir apie kitus mano šeimos istorijos prisiminimus. Šis konkursas tapo lūžio tašku: jis pažadino mano domėjimąsi etnokultūra. Per šią veiklą susipažinau su gyvąja praeitimi – istorijomis, kurias perduodamos iš lūpų į lūpas. Žingsnelis po žingsnelio pradėjau dalyvauti įvairiuose konkursuose, organizuoti renginius ir imtis kitų atsakingų veiklų.
Po kurio laiko užtikau informaciją apie galimybę prisijungti prie „Jaunimo savanoriškos tarnybos“ (JST), tad nieko nelaukus susisiekiau su jos koordinatore. Taip prasidėjo mano savanorystės kelionė Klaipėdos rajono visuomenės sveikatos biure. Ten teko dalyvauti aktyviose veiklose – rengti ir vesti renginius, bendrauti su žmonėmis, suprasti jų poreikius, dažnai kalbėti viešai. Ši patirtis praturtino mano žinias apie aktualias sveikatos temas, suteikė drąsos, išmokė įveikti savo baimes.
Baigusi savanorystę, nepalikau sveikatos veiklų – tapau gimnazijos sveikatos ambasadore ir dvejus metus šią veiklą sėkmingai tęsiu. Dirbdama kartu su sveikatos specialiste, pravedžiau daugybę užsiėmimų žemesniųjų klasių mokiniams, parengiau viktorinas ir Protų kovas apie priklausomybes, jų žalą ir prevencines priemones, kartu su kitais mokiniais rengėme tradicines Arbatos gėrimo dienas, organizavome pavasario sporto varžybas. Visa tai leido suprasti, kiek daug gali pasiekti jaunas žmogus, kai turi tikslą, motyvaciją ir ryžtą.
Neformalaus švietimo svarba slypi ne tik galimybėje lavinti savo gebėjimus, bet ir padeda geriau pažinti save, savo stiprybes, gebėjimus, polinkius. Dalyvavimas neformaliojo švietimo veiklose padėjo man atrasti tinkamą kryptį gyvenime, išmokė pasitikėti savimi, atkakliai siekti užsibrėžtų tikslų ir realizuoti savo gebėjimus organizuojant švietėjiškus ir pramoginius renginius platesnei visuomenei.
Skaistė TOLEIKYTĖ
Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos IIg klasės mokinė



