Norėjo grąžinti prekę dėl nepatikusio gamintojo

Į „Bangos“ redakciją paskambinęs skaitytojas J. M. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut. pastaba) skundėsi, kad pardavėjas nepasakęs tiesos apie gaminį, kurį nusipirko, tačiau grąžinti nebegalėjo, nes jis nesileido į kalbas.

Skaitytojas pasakojo šiemet vienoje Gargždų parduotuvėje nusipirkęs elektrinį paspirtuką, už kurį mokėjo 730 eurų. „Pardavėjas man sakė, kad jis pagamintas Italijoje, tačiau kai namuose išpakavau, pamačiau, kad tai kinų gaminys“, – neslėpė nusivylimo J. M. Skaitytojas norėjo prekę grąžinti, bet pardavėjas paaiškino, kad parduotuvėje visos prekės Kinijoje pagamintos, ir dėl grąžinimo nesišnekėjo. „Argi taip gali būti? – nusivylęs klausė J. M. – Juk tik vėliau paaiškino, jog paspirtuko dizainas – italų, o jį pagamino kinai.“

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėja Vijoleta Budriuvienė akcentavo, jog vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 str. vartotojas, manantis, kad pardavėjas ar paslaugų teikėjas pažeidė jo teises ar teisėtus interesus, susijusius su vartojimo sutartimi, pirmiausia privalo raštu kreiptis į juos ir nurodyti savo reikalavimus, išskyrus atvejus, kai vartotojas tiesiogiai kreipiasi į teismą. „Vartotojas privalo kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tos dienos, kai sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą“, – teigė ji.

Pardavėjas ar paslaugų teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su jo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo kreipimosi gavimo dienos, jeigu kiti įstatymai ar Europos Sąjungos teisės aktai nenustato kitaip, pateikti jam išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Jų kopijas privalu pridėti prie atsakymo vartotojui. Šiuos prašymus pardavėjai ir paslaugų teikėjai nagrinėja neatlygintinai.

„Netenkinus vartotojo reikalavimų arba juos tenkinus iš dalies, pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakyme turi būti pateikta informacija apie vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektą, kompetentingą spręsti vartojimo ginčą“, – dėstė V. Budriuvienė.

Mažmeninės prekybos taisyklėse numatytos vartotojų teisės ir pareigos. Vartotojas turi teisę iki vartojimo pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo apžiūrėti prekę ir pareikalauti, kad pardavėjas, dalyvaujant vartotojui, patikrintų prekę arba pademonstruotų, kaip ją naudoti, jeigu tai įmanoma.

Mažmeninės prekybos taisyklėse patvirtintas prekių sąrašas, kurios yra tinkamos kokybės, bet vartotojui nepatinka modelis, komplektiškumas, gamintojas, kaina – tokios prekės keičiamos ar grąžinamos tik pardavėjui sutikus. Mechaniniai įrenginiai, elektros mašinos ir įrenginiai, antžeminės transporto priemonės, jeigu jos yra kokybiškos, bet vartotojui nepatinka modelis, komplektiškumas, spalva, gamintojas, kaina, keičiamos ar grąžinamos tik pardavėjui sutikus.

V. Budriuvienė pridūrė, kad Civilinio kodekso 6.228 (6) straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad prieš sudarydamas vartojimo sutartį verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją apie prekę, o to paties straipsnio 4 dalyje nurodyta, jog pareiga įrodyti, kad ši informacija suteikta, tenka verslininkui.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių