Pavasario atostogos: ir savišvietai, ir nuotykiams

Savaitę trukusios pavasario atostogos daugumą džiugino šiluma ir nuotykiais. Kol vieni rideno margučius, kiti tyliai dūsavo, jog tuoj vėl reikės grįžti į mokyklą. „Jaunimo erdvė“ nutarė pasidomėti, ką gi per atostogas nuveikė jaunuomenė ir ar sunku buvo vėl įsivažiuoti į mokslų ritmą.

Ir sostinėje, ir užsieniuose

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos moksleivė Marija Šliuožaitė dalijosi, jog per atostogas buvo Vilniuje, kur dalyvavo VGTU kūrybinių industrijų fakultete vykusioje paskaitoje „Mama, šiemet niekur nestosiu. GAP YEAR“. „Sužinojau, kad laisvi metai yra labai individualus dalykas, kiek­vieno žmogaus patirtis skirtinga. Taip pat jau trečią kartą apsilankiau MO muziejuje, dabar ten rodoma nauja paroda „Gyvūnas – žmogus – robotas“. Paroda kvestionuoja faktą, jog žmonija yra labiau išsivysčiusi rūšis, turinti teisę spręsti visos gyvūnijos likimą. Pati jau keletą metų nevalgau mėsos, tad man ši tema pasirodė itin aktuali. Galiausiai nuėjau į VU Filologijos fakultete vykusią konferenciją, skirtą universiteto 440-ajam gimtadieniui. Ten anglų kalba pranešimą skaitė mano brolis, tai man, žinoma, jo tema buvo įdomiausia“, – kalbėjo Marija.

Štai gimnazistas Ugnius Kondrotas pavasario laisvadienius praleido Rygoje: dalyvavo EBYL krepšinio turnyro superfinale, kur su komanda užėmė 6-ąją vieta Europoje. „Pirmąją šv. Velykų dieną iš Rygos grįžę namo susėdome prie stalo, o vėliau vyko treniruotė krepšinio aikštelėje“, – įspūdžiais dalijosi vaikinas.

Moksleivė Aušrinė Tverskytė atostogas taip pat nutarė praleisti užsienyje: vyko į kelionę kruizu Ryga–Stokholmas. „Pamačiau tikrai nemažai: gražųjį Rygos senamiestį, Stokholme įsikūrusį Vaza muziejų bei grįždami namo aplankėme žymųjį Cinevilla miestelį. Kelionė paliko daug įspūdžių ir taip pat „pavogė“ visą atostogų miegą. Vos tik grįžusi iš ekskursijos kitą dieną su šokių kolektyvu „Feel it“ išvažiavome į Jurbarką, kur vyko respublikinis šiuolaikinių šokių konkursas „Emocijos 2019“. Jame pelnėme antrąją vietą“, – džiaugėsi gimnazistė.

Ir nors dauguma jaunuolių atostogoms renkasi keliones ar išvykas, yra ir tokių, kurie laiką mieliau leidžia namie su artimaisiais. Dešimtokė Vanesa Montgirdaitė šv. Velykas atšventė su šeima namuose. „Sulaukėme labai daug giminaičių, kepėme šašlykus ir smagiai leidome laiką visi kartu“, – pasakojo moksleivė.

Svarbiausia – bendrystė šeimoje

Jaunuoliai vieningai teigė, jog per Velykas visada dažo ir ridena margučius, vis dėlto labiau vertina laiką, praleistą su šeima. „Galbūt margučių ant vaišių stalo ir nebuvo labai daug, tačiau įvairiausio maisto tikrai netrūko! Iš tiesų šią šventę labiausiai vertinu ne dėl kiaušinių ar velykinių zuikučių, bet dėl galimybės praleisti laiką su artimaisiais. Visada aplankome senelius (na, arba jie atvyksta pas mus) ir stengiamės kuo daugiau būti kartu, bendrauti, juoktis. Mūsų pagrindinė velykinė tradicija – rasti laiko šeimos nariams ir būti kartu. Taip, tikrai nevengiame dažyti ar ridenti margučių, tačiau tai nėra svarbiausias dalykas“, – teigia Aušrinė.

Jai antrina ir gimnazistė Marija, Velykas praleidusi su artimaisiais pas močiutę. „Teko ir svogūnų laiškais dažytą kiaušinį sukirsti. Anksčiau visada rinkdavomės velykinių pusryčių, bet pastaraisiais metais geriau ilgiau pamiegame ir valgome tik šventinius pietus. Visada dažome kiaušinius, dažniausiai dar ir pas prosenelę užsukame“, – kalbėjo mergina.

Gimnazistas Ugnius prisipažino, jog šiemet Velykas praleido šiek tiek kitaip nei visada. „Grįžęs po varžybų su sese daužėme kiaušinius, o antrą Velykų dieną susitikau su draugais, tad nešventėme itin tradiciškai“, – teigė jaunuolis.

Veikloms pristigo laiko

Pasak dešimtokės Vanesos, atostogų šiek tiek pritrūko. „Žinoma, atsipūčiau nuo mokslų, bet atostogų niekad nepakanka, jos tiesiog labai greitai praeina. Pirmosiomis dienomis yra labai sunku grįžti į ritmą, jog keltis reikia anksti ir pasiruošti išsėdėti visas septynias pamokas. Nemeluosiu, pirmas dvi dienas vis pramiegodavau, bet toliau kaip nors įsivažiuosiu“, – mano mergina.

Vanesai pritaria ir gimnazistė Marija, teigianti, jog be puodelio kavos negali į mokyklą kojos įkelti. „Prieš atostogas buvau apsirgusi ir ta savaitė man tarsi prasitęsė. Žinoma, atostogų niekada neužtenka, norisi daugiau, bet iš Vilniaus grįžau pilna įspūdžių, taip pat turėjau porą dienų pailsėti, pabūti su draugėmis. Vis dėlto užteko tų dviejų dienų, kad smarkiai pajusčiau miego trūkumą, pakilusį streso lygį“, – pasakojo moksleivė.

Štai vienuoliktokei Aušrinei į mokyklą anksti keltis visai nesunku. „Atvirai tariant, kai buvo tiek daug įvairios veiklos – laisvo laiko beveik nė neturėjau, tad poilsis liko užmirštas. Esu veiklus žmogus, todėl stengiuosi laiką išnaudoti kuo naudingiau, neretai pamirštu ir miegą. Į mokyklos ritmą grįžti nėra sunku. 11 klasėje beveik visi dalykai, kurių mokausi, yra pasirinkti. Jie man patinka ir domina, tad pamokos dažniausiai nebūna nuobodžios. Žinau, kad jau visai netrukus prasidės vasaros atostogos, per kurias turiu visokiausių planų, tad dabar su džiaugsmu keliauju į mokyklą, nes žinau, kad jau tuoj baigsis mokslo metai“, – patikino mergina.