Permainos

Šiuolaikiška stotis: reali ateitis ar tik svajonė?


… Laukdami autobuso jaukioje kavinėje galėtumėme atsigerti kavos, knygyne, kad kelionė neprailgtų, įsigyti gerą knygą, apsilankyti aprangos, baldų, žūklės, juvelyrikos parduotuvėse. Visa tai galėtų tapti realybe. Apleista Gargždų stotis nebebadytų akių, jei Klaipėdos rajono savivaldybės taryba pirmiausia pritartų, kad UAB „Stotis“ pradėtų detaliojo planavimo procedūras, numatydama galimybę UAB „Stotis“ teritorijoje statyti stoties, administracinės ir (ar) komercinės paskirties pastatą.


Kontrastas – didžiulis


Deja, kol kas autobusų stotis, dar vadinama miesto vizitine kortele, atrodo apgailėtinai. Kontrastas tarp šiuolaikiškos Klaipėdos gatvės ir stoties – didžiulis. „Tik įvažiavus į Gargždus, neseniai pastatyti šviesoforai nuteikia optimistiškai, tačiau stotis dvelkia tikru sovietmečiu“, – tokia daugelio gargždiškių nuomonė. Niekas neabejoja, kad stotį reikia atnaujinti, tačiau ką daro?


Nors „Bangos“ puslapiuose jau buvo rašyta, priminsime, kad 51,85 proc. UAB „Stotis“ akcijų valdo rajono Savivaldybė, likusios keletą metų ėjo iš rankų į rankas, kol prieš porą metų jas įsigijo UAB „Plungupė“. Mažiau nei 1 proc. akcijų turi du privatūs asmenys.


Šių metų pradžioje išrinktas naujasis UAB „Stotis“ vadovas Modestas Grumblys bei smulkieji akcininkai pradėjo rodyti iniciatyvą rekonstruoti Gargždų autobusų stotį. Jų vizijoje – šiuolaikiškas pastatas, kuriame būtų ne tik stotis, bet ir įsikūrusios įvairios įstaigos ar komercinės įmonės. Tačiau, norint atlikti rekonstrukciją, pirmiausia reikia parengti detalųjį planą. Kad teritorijos planavimo procesai būtų pradėti, turi pritarti pats didžiausias UAB „Stotis“ akcininkas – rajono Savivaldybė.


Pati Savivaldybė neturi galimybių atnaujinti pastatą, tačiau ilgai svarsto, ar pritarti smulkiųjų akcininkų pasiūlymui. Šių metų birželio 26 d. įvykusiame Tarybos posėdyje klausimą dėl UAB „Stotis“ teritorijos nuspręsta atidėti ir pirmiausa jį išnagrinėti Strateginio planavimo komisijoje.


Reikia daug investicijų


Į Strateginio planavimo komisijos posėdį atvykęs „Stotis“ vadovas M. Grumblys komisijos narius supažindino su esama situacija: „Šiuo metu stoties pajamos – 8-8,5 tūkst. Lt per mėnesį. Mėnesinis pelnas – apie 1 000 Lt. 1967 metais pastatytam pastatui reikia daug investicijų, būtina keisti elektros instaliaciją, vandentiekį, sutvarkyti asfalto dangą ir pan. Iš šiuo metu gaunamo pelno to padaryti neįmanoma.“ M. Grumblys teigė, kad, atsižvelgiant į mažėjantį autobusų maršrutų skaičių bei menką pelną, būtų tikslinga prie stoties patalpų prijungti komercines patalpas. „Ši idėja jau įgyvendinta Telšiuose, Alytuje, Panevėžyje, Klaipėdoje. Ji pasiteisino. Pavyzdžiui, Telšiuose buvo nugriautas senas pastatas ir pastatytas naujas. Šiauliuose pasielgta taip pat“, – dėstė „Stotis“ vadovas. Jis priminė, kad Gargždų stoties teritorijoje jau dabar prekiaujama sodo ir daržo reikmenimis, veikia kebabine, yra įsikūręs banko kioskelis. Pasak jo, nuomininkai pageidauja didesnių patalpų, keletas verslininkų išreiškė pageidavimą atsidaryti savo parduotuves. „Atsižvelgdami į tai, manome, kad mūsų idėja pasiteisintų ir Gargžduose. Tačiau, norėdami atlikti rekonstrukciją, statyti kitus pastatus, turime parengti detalųjį planą. Teritorijų planavimui esame sukaupę 45 000 Lt. Jokių lėšų tam iš Savivaldybės neprašome, mums reikia tik pritarimo“, – kalbėjo M. Grumblys.


Vizija patiko


 „Stotis“ vadovas Strateginio planavimo komisijos nariams pateikė vizualinę medžiagą, kurioje iliustruojama, kaip Gargždų autobusų stotis atrodytų po rekonstrukcijos. Komisijos nariams vizualiai pateiktas pasiūlymas atrodė patrauklus. Pagrindinis klausimas, kurį iškėlė Klaipėdos rajono savivaldybės meras, Strateginio planavimo komisijos pirmininkas Vaclovas Dačkauskas, kaip užtikrinti stoties funkcijų tęstinumą: „Jei vėliau Savivaldybė neinvestuos į pastato rekonstrukciją ir UAB „Stotis“ pateks vien į privačias rankas, ar neatsitiks taip, kad stoties funkcijos bus užmirštos?“ Tačiau, anot M. Grumblio, tai būtų nenaudinga pačiai bendrovei, nes stotis pritraukia žmonių, čia vyksta judėjimas. Anksčiau (2008 07 19) „Bangos“ korespondentės kalbintas Administracijos Turto valdymo skyriaus vedėjas Audrius Kampas teigė: „<…> jei Savivaldybės taryba pritartų statyboms, kurias iš savo lėšų vykdytų UAB „Stotis“, turtas nepereitų bendrovei, tam yra visokių saugiklių.“ Tokiu būdu stoties funkcijos būtų užtikrintos. M. Grumblys pridūrė, kad dabar prašo tik leidimo bendrovei pradėti planuoti teritorijas. Klausimas, kas ir kiek investuos į pastato rekonstrukciją, kitų pastatų statybas, bus sprendžiamas vėliau. Strateginio planavimo komisijos narys Algirdas Liaudanskis neatmetė galimybės, kad ateityje pati Savivaldybė taip pat galėtų investuoti į šį projektą.


Spręs Taryba


Po ilgų diskusijų Strateginio planavimo komisija nusprendė rajono Tarybai siūlyti pritarti, kad UAB „Stotis“ pradėtų detaliojo planavimo procedūras. Akcentuota, kad iki Tarybos posėdžio būtina kartu su juristais išsiaiškinti, kaip teisiškai užtikrinti stoties funkcijų tęstinumą. Taip pat šį projektą išanalizuoti su architektais, pasitarti su Savivaldybės administracijos Architektūros ir urbanistikos skyriumi. Keista, ar gi ne iki Strateginio planavimo komisijos posėdžio visa tai turėjo būti padaryta? Juk logiška, kad Strateginio planavimo komisijos nariai sprendimą turėjo priimti visapusiškai išanalizavę susiklosčiusią situaciją.


Visgi galutinį sprendimą priims Klaipėdos rajono savivaldybės taryba. Planuojama sprendimo projektą dėl UAB „Stotis“ teritorijos svarstyti rugpjūčio arba rugsėjo gale vyksiančiame Tarybos posėdyje.


Agnė ADOMAITĖ


„Bangos“ korespondentė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content