Permainos
Gargžduose – europiniai šviesoforai
Nuo vakar dienos vairuotojams, važiuojantiems Gargždų centru, teks įprasti vadovautis šviesoforo signalais. Klaipėdos gatvės rekonstrukcijos metu įrengti šviesoforai pagaliau pradėjo funkcionuoti. Pirmiausia pradėjo veikti šviesoforai, pastatyti sankryžoje prie autobusų stoties.
Šviesoforais Gargždų mieste buvo patikėta pasirūpinti rekonstrukcijos rangovo UAB „Hidrostatyba“ subrangovui UAB „Sankryža“. „Problemų kilo su šviesoforais, įrengtais J. Janonio ir Klaipėdos gatvių sankryžoje, pasitaikė gamyklinis brokas. Tačiau jį pakeitus, eismas buvo pradėtas reguliuoti. Deja, po pietų įvyko gedimas Klaipėdos ir Kvietinių gatvių sankryžoje, kurį pasistengsime kuo greičiau pašalinti“, – teigė UAB „Sankryža“ direktorius Antanas Garjonas. Pasak jo, Gargžduose pastatyti šviesoforai yra ne lempiniai, o diodiniai, kurie jau 5-6 metus naudojami Europos Sąjungos valstybėse bei didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Anot A. Garjono, lempinių šviesoforų atsisakyta, nes jie sueikvoja daugiau elektros energijos ir jų eksploatacija yra brangesnė. Pašnekovas, paklaustas, kuo dar ypatingi Gargžduose įrengti šviesoforai, atsakė, jog jie yra sureguliuoti „žalios bangos“ principu. „Žmogus, važiuodamas 50 km/h greičiu turės galimybę be sustojimo pervažiuoti visą gatvę. Tačiau kol kas tai nelabai įmanoma, nes greitis apribotas 30 km/h“, – dėstė A. Garjonas. Jis pridūrė, jog šie šviesoforai bus patogūs ir pėstiesiems, norintiems pereiti gatvę. Daugelyje šviesoforų yra įrengti specialūs mygtukai, kuriuos paspaudus, pėsčiajam užsidegs žalia šviesa.
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius Česlovas Banevičius džiaugiasi, kad šviesoforai pradėjo veikti ir nuo šiol vairuotojų kelionės taps kur kas paprastesnės. Tačiau, anot jo, dabar svarbiausia, kad vairuotojai nepamirštų, jog sankryžos yra reguliuojamos šviesoforų ir nesivadovautų ankstesne savo patirtimi.
Agnė SURPLYTĖ