Priekulėje – regioninė konferencija „Tvari mokykla 2030“
Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje šiandien vyko Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros (LINEŠA) bei Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos surengta regioninė konferencija „Tvari mokykla 2030“.
Iš 36 Klaipėdos rajono savivaldybės švietimo įstaigų 21 įgyvendina Darbotvarkę „Tvari mokykla 2030“.
Regioninės konferencijos dalyvius pasveikino Klaipėdos rajono savivaldybės vicemerė Violeta Riaukienė: „Nuoširdžiai sveikinu ir be galo didžiuojuosi, kad sąvoka – tvari mokykla – tampa vertybe. Dėkoju įstaigų bendruomenėms ir vadovams, kurie įdėdami daug pastangų kuria aplinką tokią, kokia reikalinga kiekvienam vaikui, kuria ir keičia požiūrį, tvarumą įtvirtina kaip vertybę. Tikiu, kad mūsų vaikai gebės kūrybiškai tausoti resursus, kad išsaugotų aplinką, kad ji tarnautų mums ir ateities kartoms“.
LINEŠA Tvarumo plėtros skyriaus vadovas Almantas Kulbis padėkojo Klaipėdos rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vyr. specialistei Irenai Barbšienei už idėją regioninę konferenciją „Tvari mokykla 2030“ surengti būtent Klaipėdos rajone. „Džiaugiuosi, kad gyvename bendra tvarumo mintimi. Berods, šioje konferencijoje dalyvauja net 9 savivaldybių švietimo įstaigų atstovai“, – pastebėjo I. Barbšienė.
Prieš konferenciją dalyvius itin sudomino prasmingos integruotos teatro instaliacijos „Čia žaidybinis teatras“ apžvalga, kurią įkvėptai pristatė instaliacijos autorė, užduočių rengėja, gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Aurelija Daugėlienė.
Gimnazijos moksleivių instrumentinio ansamblio, kuriam vadovauja mokytoja Jolanta Petraitienė, meninis pasveikinimas sukūrė jaukią ir smagią konferencijos įžangą. Į visus konferencijos dalyvius linkėdamas sėkmingo darbo ir gerų idėjų kreipėsi gimnazijos direktorius Antanas Alčauskis.
Konferencijos tikslas – Darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“ įgyvendinimo rezultatų pristatymas ir sklaida, taip pat Klaipėdos apskrities tvarumo pokyčių ir iniciatyvų švietimo lauke aptarimas.
„Tvarumas ne tik saugo planetą. Jo esmė – keisti kasdienius vartojimo įpročius, vertybes, pasirinkimus, tokios iniciatyvos artina tvarumą prie kiekvieno žmogaus. Mūsų pasiekimai įgyvendinant darbotvarkę „Tvari mokykla 2030“ – tik didelio darbo pradžia, o tai, kad esame matomi ir pastebimi, skatina atsakingai tęsti pradėtus darbus“, – A. Kulbis, LINEŠA Tvarumo plėtros skyriaus vadovas, pristatęs pranešimą „Tvari mokykla 2030“ – pokyčių algoritmas. Jis pranešė, kad šiemet bus organizuojamas „Tvarios mokyklos“ konkursas 8 kategorijose. „Važiuodami per Lietuvą ir mažose mokyklose matėme tikrų perlų, dalyvaukite tvarumo apdovanojimuose, nesikuklinkite“, – ragino A. Kulbis.„Tvarumas lemia labai daug, tarp jų ir tai, kad žmogui gyventi labai gera tvarioje aplinkoje. Štai Dituvos mokykloje pastebėjau, kad čia mokosi laimingi vaikai“, – paklaustas, ką unikalaus pamatė Klaipėdos rajone, atsakė A. Kulbis.Renginyje mokyklų įsivertinimo apžvalga dalinosi Monika Gineitytė, LINEŠA Tvarumo plėtros skyriaus specialistė.
Tarptautinė DofE programa – investicija į aktyvią, pilietišką ir atsakingą jaunąją kartą – šią temą kartu su klaipėdiete pedagoge Rūta Jegnoraite – Juškiene apžvelgė Kristina Norkuvienė, LINEŠA DofE programos koordinatorė. Kokia yra tvari, saugi ir sveika aplinka mokymo įstaigoms papasakojo Mindaugas Švilpauskas, UAB „Dubingiai“, Pardavimų direktorius.
STEAM ugdymas tvaraus švietimo kontekste – tokią temą gvildeno Roman Šarpanov, Šiaulių techninės kūrybos centro direktorius.
Žaliosios edukacinės erdvės – dinamiškos ir atviros – apie tai kalbėjo Priekulės vaikų lopšelio-darželio direktoriaus pavaduotoja ugdymui Giedrė Bakienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Albina Smilginienė. Gamtamokslinis ugdymas mokykloje – šią temą aptarė Klaipėdos S. Dacho progimnazijos geografijos mokytoja ekspertė, Vilma Norvaišienė. Projekto „Klimatui palanki mokykla“ veiklų pristatymas – apie tai dalyvius supažindino Dituvos Aleksandro Teodoro Kuršaičio pagrindinės mokyklos vyresnioji geografijos mokytoja Sigita Breslavskienė.
„Gimnazijos Ateities parko vystymas: Tvarios mokyklos vizija“ – šią temą apibendrino Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Loreta Kaltauskienė, moderavusi visą konferenciją.
Konferencijoje įvairių ugdymo įstaigų atstovai dalinosi savo tvarumo įžvalgomis ir atradimais, apžvelgta stendinė medžiaga.
Po pranešimų dalies konferencijos dalyviai turėjo galimybę apsilankyti tvariose ugdymo įstaigose. Pasidalinus į grupes konferencijos dalyvių sulaukė Priekulės vaikų lopšelis-darželis, Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazija, Dituvos Aleksandro Teodoro Kuršaičio pagrindinė mokykla, Gargždų krašto muziejaus filialai: Agluonėnų etnografinė sodyba, Ievos Simonaitytės memorialinis muziejus, Laisvės kovų ir tremties istorijos muziejus, Jono Gižo etnografinė sodyba.
Darbotvarkė „Tvari mokykla 2030“ skirta Jungtinių Tautų Darnaus vystymosi darbotvarkės iki 2030 metų įgyvendinimui Lietuvos mokyklose.
LINEŠA 2024 m. kovo mėn. Lietuvoje pradėta įgyvendinti Darbotvarkė „Tvari mokykla 2030“ – tai priemonių sistema konkretiems veiksmams ir pokyčiams atlikti, kurie įgalina mokyklų bendruomenes tiesiogiai prisidėti prie darnaus vystymosi tikslų ir uždavinių įgyvendinimo.
Prie Darbotvarkės jau prisijungė daugiau kaip 400 skirtingų Lietuvos švietimo įstaigų (ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklos ir profesinio rengimo centrai).
Siekiama, kad iki 2030 m. visos mūsų šalies mokyklos taptų tvarios arba eitų tvarumo keliu.
Vilija BUTKUVIENĖ
Autorės nuotr.
















