Projektai

Svajonės apie prieplauką Drevernoje virto realybe


Jei kas nors prieš keletą metų dreverniškiams būtų pasakęs, kad netrukus jų gyvenvietėje bus pastatyta prieplauka, tikriausiai jie nebūtų patikėję. Tačiau šiandien nuo seno žvejyba, laivų statyba užsiimančių dreverniškių akis džiugina moderni skandinaviško stiliaus prieplauka. Tikimasi, kad 16 milijonų litų atsiėjęs prieplaukos projektas padės atgaivinti ne tik Drevernos, bet ir viso pamario kultūrinį, ekonominį gyvenimą.


Viskas – turistų patogumui


Drevernos prieplauka įrengta geografiškai palankioje vietoje – tik 8 km nutolusi nuo Priekulės, 35 km nuo Gargždų ir 30 km nuo Klaipėdos. Į prieplauką veda patogus asfaltuotas kelias. Siekiant skatinti atvykstamąjį ir vietinį turizmą, čia sukurta aukštos kokybės infrastruktūra. 260 metrų ilgio pakrantėje įrengta 30 vietų vandens turizmo priemonėms. Turistų patogumui pastatytas elingas bei slipas; įrengta 20 vietų automobilių stovėjimo aikštelė; yra 6 t keliamosios galios kranas, kuris skirtas į krantą iškelti didesnių gabaritų plaukimo priemonėms. Prie krantinės yra 1,8 m gylis. Vienintelė likusi problema – per seklus gylis, išplaukiant į Kuršių marias. Tikimasi, kad ateityje dugną pavyks pagilinti, tada bus galima priimti ne tik plokščiadugnius laivus.


Nebuvo lengva


Prieplaukos idėja kilo Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Vietinio ūkio ir plėtros skyriaus vedėjo pavaduotojai Aldonai Balčikonienei ir Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vyriausiajai specialistei Vitalijai Ilginytei. Buvo parengtas projektas „Turizmo plėtra Minijos žemupyje ir Kuršių marių vandens trasose“, pagal kurį numatyta įrengti prieplaukas Drevernoje, Gargžduose ir Priekulėje. Kol kas dėl lėšų stygiaus prieplauka įrengta tik Drevernoje. Pasak projekto vadovės A. Balčikonienės ir jos dešiniosios rankos V. Ilginytės, įgyvendinti šią idėją Drevernoje nebuvo lengva. Problemų sukėlė išaugusios statybų kainos, potvynis, ilgai trunkančios dokumentų derinimo procedūros. Visgi sunkus darbas nebuvo veltui – prieplauka pastatyta. Rangos darbus atliko UAB „Hidrotechnika“. Prieplauką projektavo bendrovės „Neoforma“ architektai. Šiuolaikiška prieplauka kurta remiantis skandinavų patirtimi, ten pakrančių laivyba turi senas tradicijas, beveik kiekviename pajūrio miestelyje yra maži, jaukūs uosteliai.


Šviesi ateitis


Prieplaukos pastatymo proga Klaipėdos rajono savivaldybės meras Vaclovas Dačkauskas sakė: „Prieplaukos statybos strigo, buvo daug problemų, tačiau pagaliau svajonė tapo tikrove. Tikėkimės, kad ateityje Minijos upėje atsiras prieplaukos ties Gargždais ir Priekule.“ Įgyvendintu projektu džiaugėsi ir Klaipėdos apskrities viršininkas Vytautas Rinkevičius. Anot jo, ateis laikas, kai šis kraštas bus ne prastesnis už Neringą. „Tikiuosi, kad ateityje Drevernos prieplaukoje bus galima atsigerti kavos, nusipirkti šviežios žuvies“, – sakė jis. Kol kas Drevernoje yra tik viena kaimo turizmo sodyba, tačiau potencialas plėstis yra labai didelis.


Rugsėjo 23 d. prieplauką įvertins valstybinė komisija. Tikimasi, jog statinys bus pripažintas tinkamas naudoti. Kol kas operatoriaus funkcijas (prieplaukos priežiūrą) atlieka Priekulės seniūnija, vėliau operatoriui parinkti bus skelbiamas konkursas.


Viso įgyvendinto projekto vertė – per 16 mln. Lt. Iš jų per 11 mln. Lt gauta iš ES struktūrinės paramos fondų; apie 4 mln. Lt – Bendrojo finansavimo lėšos; apie 2 mln. Lt – Klaipėdos rajono savivaldybės indėlis.


Įgyvendinant projektą:


• iškasti 13 972 kubiniai metrai grunto;


• atvežta 12 350 kubinių metrų smėlio;


• panaudota 770 tonų metalo;


• krantinei betonuoti – 404 kubiniai metrai betono;


• įrengta apytiksliai po 725 m vandentiekio ir nuotekų tinklų;


• 3 siurblinės;


• 9 pontonai ir 32 liepteliai prie pontonų;


• 20 švartavimosi stulpų;


• 50 m dekoratyvinių suoliukų;


• nupirkta motorinė valtis.


Agnė ADOMAITĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content