Ratlankių dažymas: pasakoja specialistas. Kaip išvengti klaidų?

Nors ratlankiai yra skirti toli gražu ne tik mašinos patrauklumui, tačiau natūralu, kad būtent dėl estetikos dažnas juos atnaujina. O šiuo metu ratlankių perdažymas yra ne tik gana greitas, tačiau ir pigiai kainuojantis darbas, tad visada verta kreiptis į tuos, kurie gali viską atlikti pagal Jūsų poreikius

Visgi, nors auto salone paslaugos visada bus geresnės – kai kurie prikelti senus ratlankius naujam gyvenimui bando patys. Ir nors mums atrodo, kad ratlankių perdažymas yra per daug sudėtingas darbas, kad jis turėtų būti paliekamas žmonėms, kurie iki šiol niekada to nedarė, tačiau bandyti – visada galima.

Apie tai kalbamės su specialistu Sauliumi, kuris užsiima ratlankių dažymo darbais.

Pirmiausia labai svarbu tinkamai paruošti ratlankius, kadangi to nepadarius, kad ir kokie dažai bus naudojami, deja, norimo rezultato pasiekti nepavyks“,- pasakoja specialistas. Šveitimui galima naudoti rankines priemones arba mechanines. Žinoma, su pastarosiomis viskas bus kur kas greičiau, juolab, dažniausiai pasiekiamas ir kur kas geresnis rezultatas.

Saulius teigia, kad šveisti reikia iki tol, kol ne tik nebeliks rūdžių, tačiau pats ratlankis, atrodo, blizgės. „Galima paprasčiausiai pašalinti rūdis ir ratlankis jau atrodys gana neblogai. Tuomet net nereikia dažyti – kai kuriems užtenka tokio efekto“.

Žinoma, darbų atlikimo metu labai svarbu naudoti geros kokybės priemones, kurios padės pasiekti ir norimą efektą. „Jeigu tvarkote rankomis – tokiu atveju šveitimui geriausia naudoti 100 rupumo popierių, o pašiaušimui – 400 popierių“- rekomenduoja Saulius.

Kai paviršius jau yra tikrai labai gerai nušveistas – sekančio etapo metu labai svarbu, kad nuo paviršiaus būtų pašalinami riebalai. Tam reikia naudoti specialius nuriebalintojus, kuriuos galima rasti auto dalių prekių parduotuvėse.

Tvarkymo metu visada geriausia ratlankius išimti iš padangų. Taip daro specialistai, kadangi jie visada siekia profesionaliausio efekto. Jeigu to nepadarysite – galite dažais ištepti padangas“. Visgi, pagalba pritingus gali būti lipni juosta ir popierius, kuriais yra apklijuojama oro anga bei visos kitos smulkmenos, kurias galima netyčia uždažyti taip sugadinti bendrą padangos vaizdą.

Labai svarbus darbas yra grunto padengimas. Ir jokio skirtumo ar dažomi ratlankiai, ar sienos – geros kokybės gruntas ir tuo pačiu tolygus jo paskirstymas – rezultatas, kuris ne tik džiugins kokybe, tačiau ir ilgaamžiškumu. Reikia laikytis ne tik grunto tepimo instrukcijų, tačiau taip pat ir džiūvimo. Kai kuriose etiketėse yra nurodoma, kad džiūvimas trunka vos 30 minučių, tačiau svarbu, kad aplinka, kurioje būtų ratlankis – ne mažesnė nei +20 laipsnių.

Kol gruntas džiūsta galima komponuoti dažus, kadangi dažniausiai atskirai perkamas pigmentas kartu su balta spalva. Vėlgi, reikia laikytis instrukcijos. „Dažymas gali trukti kiek ilgiau nei buvo tikėtasi, kadangi teks keliais sluoksniai dengti paviršių. Kiek – atsakyti negaliu, kadangi tai priklauso ir nuo spalvos, ir nuo dažo kokybės, galiausiai, ratlankio paruošimo. Bet kuriuo atveju – tikslas, kad spalva tolygiai pasidengtų“,- atvirauja Saulius.

Padengus dažus ant viršaus visada siūloma papildomai tepti laką, kuris ne tik suteikia daugiau blizgumo, tačiau taip pat ir apsaugo ratlankį nuo aplinkos poveikių. Lako kokybei reikia skirti itin daug dėmesio, kadangi jis – paskutinis sluoksnis.

Viskas. Nors gali atrodyti paprasta, deja, ratlankių perdažymas yra kur kas sudėtingesnis dabas nei galėjote pagalvoti. Visada geriausia darbus palikti tiems, kurie juos išmano geriausiai, nes efektas bus profesionaliausias. Toks, kokio vertas Jūsų mašina.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių