Savivaldybės pastato remontas rajono biudžeto kišenės nespaus

Didžioji dalis lėšų atnaujinimui gauta iš APVA Modernizavimo fondo

Autorės nuotr.: iš dešinės – Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės pastato atnaujinimo projekto savininkas J. Bardauskas, Strateginio planavimo ir projektinio valdymo skyriaus patarėja, projekto vadovė V. Kazlauskienė, Bendrųjų reikalų skyriaus vedėjos pavaduotojas M. Miežetis: „Gal dauguma ir netiki, bet mes tikime, kad į Savivaldybės pastatą iš laikinų darbo vietų sugrįšime po metų. Projektinė komanda turi projektinio valdymo patirties, remonto situacija nuolat kontroliuojama.“

Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos pastatas pačiame Gargždų miesto centre apjuostas apsaugine tvora – šią savaitę pradėtas kapitalinis remontas tęsis metus. Pirmąkart visiškai ištuštėjusiame pastate atnaujinimo ir šilumos energijos modernizavimo darbai pradėti ne loterijoje laimėjus kapšą pinigų, o Savivaldybės komandai kruopščiai paruošus paraiškas ir aktyviai dalyvavus Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) prie Aplinkos ministerijos paskelbtame paraiškų teikimo kvietime viešiesiems pastatams atnaujinti.
Savivaldybės specialistai nuo pirmadienio dirba jau kitose patalpose, išbarstytose skirtingose miesto vietose. Gyventojams nuogąstauti nereikia, nes ir toliau bus užtikrinamos visos jiems reikalingos paslaugos. Tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys kaip įprastai bus aptarnaujami, galės pateikti prašymus bei skundus vieno langelio principu, kuris dabar įsikūręs Dauparų–Kvietinių seniūnijos pastate Žemaitės g. 10, Gargžduose.
Naujakuriai – kukliose sąlygose
„Bangos“ korespondentai trečiadienį apsilankė patalpose, esančiose Gamyklos g. 4. Tai yra buvęs „Hidrostatybos“ bend­rovės pastatas, dabar jis, rajono Tarybos sprendimu, nuomojamas iš UAB „Vilmarlita“. Ši nuoma pramoniniame rajone perpus pigesnė nei mieste siūlytame nuomoti. Minėtame pastate laikinai įsikūrė Savivaldybės vadovai, Architektūros ir teritorijų planavimo, Žemėtvarkos, geodezijos ir GIS, Biudžeto ir ekonomikos, Informacinių technologijų, taip pat Turto valdymo, Strateginio planavimo ir projektų valdymo, Viešųjų ryšių ir bendradarbiavimo skyrių darbuotojai, dalis Bendrųjų reikalų skyriaus specialistų. Šį pastatą interesantams galima pasiekti maršrutiniais autobusais, kai kurie darbuotojai tarpusavyje derinasi, kaip kartu atvažiuoti savo automobiliais.
„Nėra paprasta apsiprasti dirbti kitomis sąlygomis. Bet štai persikėlimas turi ir savų pliusų. Mat dabar gavome erdvesnį kabinetą nei turėjome Savivaldybės pastate. Prisimenate, kokioje kišenėje ten keturios darbuotojos dirbome“, – svetingai naujojo kabineto duris atveria Viešųjų ryšių ir bendradarbiavimo skyriaus vedėja Ernesta Badalova. Klaipėdos rajono savivaldybės vicemerės Violeta Riaukienė, Ligita Liutikienė glaudžiasi viename, gana tamsokame kabinete, taip pat dviese – vicemeras Vytautas Butkus ir Administracijos direktoriaus pavaduotojas Edgaras Kuturys. Kelių kvadratinių metrų kabinete įsikūrė mero patarėja Toma Tuzovaitė-Markūnienė ir Tarybos posėdžių sekretorė Karolina Vainienė. „Visų darbuotojų darbo sąlygos šiame pastate, o ir kituose, į kuriuos laikinai persikelta, – itin kuklios. Tačiau juk suprantame, kad taip dirbsime laikinai, svarbiausias prioritetas mums išlieka rajono gyventojų reikalai, o jie nenukentės dėl pasikeitusių mūsų darbo sąlygų“, – užtikrina vicemerė L. Liutikienė.
Kol kas Savivaldybės administracijos laikinai nuomojamo pastato Gamyklos g. 4 patalpos dar byloja anksčiau čia veikusios bendrovės laikus: baldai, nuorodos, stendai, kiti daiktai, o ir kieme nuostabus, bet apleistas kalvio rankų darbas – stilizuota Medžio kompozicija, buvusios bendrovės jubiliejaus proga pastatyta dar 2009 metais.
Siekta išorinio finansavimo
Klaipėdos rajono savivaldybė, kuri Lietuvoje yra išskirtinai nuolat auganti gyventojų skaičiumi, pasižyminti inovatyviais sprendimais, išskirtinį dėmesį skirianti švietimui ir kultūrai, statanti naujas mokyklas ir darželius, renovuojanti Kultūros centrus ir t. t., iki šiol dirbo praėjusio amžiaus vidurio pastate, kuriame naujas priestatas buvo pastatytas prieš kelis dešimtmečius, o senoji dalis – bene 1957 metais.
Darbo sąlygos tokiose patalpose akivaizdžiai nebeatitiko jokių šiuolaikinių higienos normų reikalavimų. Savivaldybėje sklando juokeliai apie tai, kad atvykus Lietuvos Respublikos Prezidentui ar Premjerui apsaugos tarnybos pastate neranda normalaus tualeto, nes dvokas riečia nosį dėl susidėvėjusių kanalizacijos tinklų. Savivaldybės patalpos nereprezentavo augančio rajono ir užsienio, kitų šalies savivaldybių delegacijų, atvykstančių pasisemti gerosios patirties, akyse.
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius Jevgenijus Bardauskas pokalbyje akcentuoja, kad nusidėvėjęs Savivaldybės administracijos pastatas pradėtas atnaujinti tik gavus APVA patvirtinimą, kad atitinkamos lėšos pagal paskelbtą kvietimą bus skirtos. Tokia buvo ir mero, ir Tarybos nuostata: kol nebus gauta išorinio (t. y. iš valstybės biudžeto, ES ar kitų fondų) finansavimo, tol renovacijos nepradėti. Taip elgtasi siekiant taupyti rajono biudžetą.
Pasirašė griežtą sutartį
Anot Administracijos direktoriaus, Savivaldybės komanda, Strateginio planavimo ir projektinio valdymo skyriaus patarėja, projekto vadovė Vitalija Kazlauskienė, Bendrųjų reikalų skyriaus vedėjos pavaduotojas Mindaugas Miežetis dėjo daug pastangų, kad Savivaldybės pastato atnaujinimo projektas gautų būtent išorines lėšas. Deja, pernai rudenį, jau pasirengus visus reikiamus dokumentus dalyvauti APVA kvietime viešiesiems pastatams atnaujinti, šis kvietimas buvo nuolat atidėliojamas. Agentūra jį paskelbė tik šių metų vasario mėnesį. Tad nors Savivaldybės pastato kapitalinio remonto rangos darbai buvo nupirkti dar pernai spalio mėnesį, tačiau Savivaldybė su rangovais sutarties nepasirašė tol, kol nebuvo užtikrintas APVA finansavimas.
„Su kapitalinio remonto rangovais, UAB „Statmax“, esame pasirašę labai griežtą sutartį – darbus turės atlikti per metus. Jau šią savaitę matosi, kad veiksmai vyksta sparčiai. Tiesa, iš šalies sulaukiame ir pesimistinių nuotaikų, esą per 12 mėnesių vis tiek nepadarys… Tačiau mūsų Savivaldybės komanda esame nusiteikę optimistiškai, apgalvoję įvairius variantus. Neatmetame galimybės, kad projekte reikės kažką keisti – tai jau dabar aišku. Pastatas toks senas, kad pasitaikys nenumatytų siurprizų: pavyzdžiui, ypatingai nerimą kelia patalpų, kur yra Civilinės metrikacijos skyrius, pamatai. Šalia esančiame kabinete iš po grindų apvadų net medeliai dygdavo, tad to pamato gali labai mažai būti“, – vaizdžiai remonto galimus netikėtumus apibūdina J. Bardauskas.
Pasak Administracijos direktoriaus, antras kapitalinio remonto rūpestis yra Savivaldybės pastato stogas, kuris niekuomet nebuvo keistas. Vanduo lietui lyjant tiesiog plūsdavo į kai kuriuos kabinetus. Tad rengiant techninį projektą neįmanoma tiksliai padaryti visko neatkasus pamatų, neatardžius stogo konstrukcijų. Projektas buvo parengtas pagal tai, kas matosi vizualiai. Darbų rangovas kitą savaitę atsikas pamatus, tada tik paaiškės reali situacija.
Pasak Strateginio planavimo ir projektinio valdymo skyriaus patarėjos V. Kazlauskienės, po remonto Savivaldybės pastato vidaus erdvės išliks maždaug tos pačios, iš esmės keistis Tarybos posėdžių salės vieta. Ji bus Civilinės metrikacijos skyriaus vietoje, o minėtos posėdžių salės vietoje turėtų įsikurti „vieno langelio“ patalpos su galimybe registruoti paprastesnes santuokas. Tiesa, kai kurie kabinetai mažės, pavyzdžiui, mero. Sumažintų plotų sąskaita bus kuriamos pasitarimų, poilsio erdvės.
Modernesnis bus pastato apšvietimas. Naujovė, kad pastatas bus pritaikytas žmonėms su negalia: bus įvažos, keltuvai, liftai.
Laimėjo trys rajono įstaigos
APVA kvietimą savivaldybių viešiesiems pastatams atnaujinti paskelbė tik šių metų vasario 26 d. Tos pačios dienos 8 val. ryte Strateginio planavimo ir projektinio valdymo skyriaus patarėja V. Kazlauskienė jau teikė paraišką Savivaldybės administracinio pastatui atnaujinti. Pirmosiomis minutėmis tai buvo jau 8 paraiška, o per dieną šis kvietimas iš viso sulaukė 90 paraiškų 124 mln. eurų sumai. Tačiau šiam APVA kvietimui buvo suplanuoti tik 49 mln. eurų ir tarp laimingųjų – vos 31 pareiškėjas.
APVA paraiškos buvo vertinamos eilės tvarka pagal pateikimo laiką atsižvelgus į prašomų finansuoti išlaidų tinkamumą. Viena iš sąlygų paramai gauti – atnaujinti pastatą iki B energinio naudingumo klasės bei sumažinti pirminės energijos suvartojimą ne mažiau kaip 30 proc., mažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas. Tinkamos finansuoti išlaidos yra energiją taupančios pastato atnaujinimo priemonės.
Klaipėdos rajono trijų viešųjų įstaigų – rajono Savivaldybės, Sveikatos centro, Agluonėnų darželio – paraiškos atitiko visus reikalavimus ir iš APVA Modernizavimo fondo iš viso buvo gauta 6 657 964 Eur. Administracijos pastatas – 2 465 186 Eur, Sveikatos centras – 3 868 278 Eur, Agluonėnų darželis – 324 500 Eur.
„Savivaldybės pastato atnaujinimo darbų rangos sutartis yra šiek tiek daugiau nei 3 mln. eurų. Tad realiai iš rajono biudžeto reikės prisidėti apie pusę milijono eurų“, – paaiškina Administracijos direktorius dar kartą akcentuodamas, kad tokiame sename pastate gali išlįsti ir projekte nenumatytų darbų. Pagal Gargždų kultūros centro patirtį tokių galėtų būti apie 30 proc.
Tartasi ir su profsąjunga
Apie Klaipėdos rajono savivaldybės pastato atnaujinimą ar dar vieno priestato ir net naujo modernaus administracijos centro statymą Dariaus ir Girėno gatvėje kalbėta jau prieš maždaug 20 metų. Realūs pokyčiai turėjo prasidėti 2014 m. Spaudos pranešimuose pasirodė žinios, kad ketinama rimtai imtis naujo priestato projektavimo darbų, o statyboms planuojama išleisti 2–3 milijonus litų.
Tuometinio Klaipėdos rajono mero Vaclovo Dačkausko teigimu, administracijos priestato projektavimo darbai į strateginius veiklos planus buvo įtraukti dar prieš šešerius metus, tačiau vis būdavo išbraukiami. Priestatui lėšų buvo tikimasi gauti iš ES struktūrinių fondų 2014–2020 metų finansavimo laikotarpio. Tačiau tuomet šiems planams nebuvo lemta išsipildyti: matyt, nebuvo ne tik tinkamo finansavimo, bet ir politinės valios.
„Mes gi savo veiklos 2019 m. nepradėjome nuo Savivaldybės pastato remonto – pirmiausia dienotvarkėje ir tada, ir šią kadenciją buvo kiti prioritetai: mokyklos, darželiai, kultūros centrai, sporto įstaigos, infrastruktūra, kiti viešieji reikalai. Taigi, pirmiausia investuota į gyventojų gerovę, o save pasilikome antraeiliais. Tačiau taip irgi neturėtų būti: nes gi nuo kokybiškų darbo sąlygų priklauso ir kokybiški darbo rezultatai. Dabar tikrai jau pribrendo imtis ir Savivaldybės pastato atnaujinimo: kiekvienas darbuotojas, nepaisant kur jis dirba, turi teisę į normalias darbo sąlygas. Pastaraisiais metais tokių tikrai negalėjome žmonėms garantuoti: tiek darbuotojams, tiek interesantams“, – atkreipia dėmesį J. Bardauskas.
Bendrųjų reikalų skyriaus vedėjos pavaduotojas M. Miežetis papildo, kad pro supuvusius medinius langus švilpaudavo vėjai, kabinetuose žiemą temperatūra tik apie 15 laipsnių šilumos, o vasaromis pašokdavo iki 40 laipsnių šilumos, kanalizacijos vamzdynas susidėvėjęs. „Pastatas buvo nugyvenęs savo amžių. Viskas jame laikėsi ant garbės žodžio“, – konstatavo M. Miežetis.
Dėl higienos normų neatitinkančių darbo sąlygų anksčiau ne kartą savo poziciją Administracijai išsakė Klaipėdos rajono savivaldybės darbuotojų profsąjunga, su kuria pastaruoju metu buvo derinamas ir darbuotojų persikėlimo į laikinas darbo vietas procesas. Profsąjungos pirmininkė Laima Tučienė „Bangai“ patvirtino, kad buvo tariamasi, atsižvelgta į pasiūlymus. „Suprantame, kad šis remonto periodas, kai darbuotojams darbo sąlygos dar labiau prastėja, yra laikinas. Dėl vietos stokos ne visiems bus užtikrinta ir reali darbo vieta, kai kam teks dirbti nuotoliniu būdu. Tačiau tai nereiškia, kad gyventojams bus teikiamos mažiau kokybiškos paslaugos. Piktnaudžiavimo darbo laiku ar pareigų neatlikimo profsąjunga netoleruojame. Dirbsime darniai ir supratingai lauksime Savivaldybės pastato atnaujinimo“, – kalbėjo L. Tučienė.
Šiuo metu Savivaldybės administracijoje (be seniūnijų) dirba 160 darbuotojų, remonto metu 123 užtikrintos fizinės darbo vietos nuomojamuose ar kituose Savivaldybės pastatuose, kita dalis dirba nuotoliniu būdu ir rotuojasi tarpusavyje. „Nepaisant, kokiu metodu dirba darbuotojai, paslaugos gyventojams turi būti besąlygiškai užtikrintos“, – akcentavo Administracijos direktorius J. Bardauskas.
Vilija BUTKUVIENĖ
Autorės nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content