Savivaldybės taryboje
Apsmukusi autobusų stotis gali virsti puikiu šiuolaikiniu pastatu
Birželio 26 d. Savivaldybės tarybai buvo pateiktas pasiūlymas pritarti, kad UAB „Stotis“ išsiaiškintų galimybes ir pradėtų detalųjį planavimą Gargždų autobusų stoties teritorijoje statyti stoties, administracinės ir (ar) komercinės paskirties pastatus. Taryba atidėjo šį klausimą iki rugpjūčio pabaigoje vyksiančio posėdžio. Nuspręsta šį, pasak Savivaldybės mero Vaclovo Dačkausko, jautrų ir visuomenei svarbų klausimą pirmiausia apsvarstyti Strateginio planavimo komisijoje.
Pusiau privatus turtas
Skaitytojams priminsime, jog Gargždų autobusų stoties teritorija ir pastatu buvo susidomėta prieš keliolika metų. Savivaldybei teko ilgokai pavargti, kol buvo surastas stoties šeimininkas, nes nebuvo beveik jokių dokumentų apie kažkieno pastatytą pastatą. Po ilgokų biurokratinių procedūrų stotis su visa teritorija perėjo į Klaipėdos rajono savivaldybės rankas. Privatizacijos metu dalis jos akcijų parduota. Kiek vėliau Savivaldybė įsteigė UAB „Stotis“. Šiuo metu 51,85 proc. bendrovės akcijų valdo rajono Savivaldybė, likusios keletą metų ėjo iš rankų į rankas, kol prieš porą metų jas įsigijo UAB „Plungupė“. Be to, mažiau nei 1 proc. akcijų turi du privatūs asmenys.
Pastatas griūva
1970 m. „suremtas“ pastatas didžiausiam akcininkui, rajono Savivaldybei, ne itin rūpi. Ne kiek jis rūpėjo ir kitiems savininkams. Pastebėję, jog verslas nesiseka, jie parduodavo akcijas. Tad metai po metų pajamos ir išlaidos svyravo tarp pliusiukų ir minusiukų. Pajamų net minimaliam remontui nepakakdavo. Prieš keletą mėnesių pradėjęs bendrovei vadovauti UAB „Plungupė“ vadovas Modestas Grumblys išdėstė Klaipėdos rajono savivaldybei planus, kaip atgaivinti šią gerokai apleistą Gargždų miesto „vizitinę kortelę“. „Netikslinga investuoti į griūvantį, menkai funkcionalų pastatą, kuriame visiškai susidėvėję elektros, vandentiekio bei nuotekų tinklai, – aiškino M. Grumblys. – Be to, kosmetiniai remontai nebepadės, reikalinga kapitalinė rekonstrukcija, stambios investicijos.“
Ateities vizija
M. Grumblys teigia, jog vien iš stoties veiklos gaunamų pajamų pastato neišlaikysi ir nesutvarkysi. „Direktoriumi pradėjau dirbti prieš keletą mėnesių. Ėmėmės šiokios tokios pertvarkos – išnuomojome tuščias patalpas, teritoriją. Pajamos nežymiai viršijo išlaidas. Vien šis pavyzdys rodo, jog jungdami stoties veiklą su komercine pasiektume teigiamų rezultatų“, – aiškino UAB „Stotis“ direktorius. Pateiktame Tarybai projekte siūloma apšiurusį pastatą nugriauti, vietoj jo statyti didesnį, šiuolaikišką, gal net ne vieną pastatą, o kelis, kuriuose patalpas nuomotųsi įvairios įstaigos ar komercinės įmonės. „Mažai rasime stočių, kurios užsiimtų vien keleivių vežiojimu. Norėdamos išsilaikyti, be stoties funkcijų, jos užsiima ir kita veikla“, – tikino M. Grumblys.
Direktoriaus negąsdina šalia statomas prekybos centras. Jo nuomone, stoties teritorijoje atsirastų tai, ko nebus centre. Jau dabar čia prekiaujama sodo ir daržo reikmenimis, veikia kebabinė, SNORO banko kioskelis, dirba batsiuvys ir kt. „Dabartiniai nuomininkai pageidauja didesnių patalpų, verslininkai prašo patalpų vaistinei, baldų parduotuvei, – šviesias perspektyvas piešė M. Grumblys. – Prekybos centras ne tik netrukdytų, priešingai, sutrauktų daugiau žmonių.“
Siūlo bendradarbiauti
Į klausimą, iš kur imtų lėšų statyboms, jei Savivaldybė neprisidėtų, M. Grumblys atsakė trumpai: „Yra bankai.“ Direktorius suabejojo Savivaldybės siekiu išlaikyti nekilnojamąjį turtą savo rankose ir leisti jam po truputį nykti. Kaip pavyzdį paminėjo UAB „Plungupė“ iš Plungės Savivaldybės nupirktą Plungės turgavietę. „Iš kitų rajonų savivaldybių (Klaipėdos rajono – taip pat) atvažiuoja pasižiūrėti puikiai sutvarkytos turgavietės, kur gražūs ir patogūs pirkėjams bei prekiautojams statiniai, sutvarkyta aplinka“, – apie bendrovės pasiekimus kalbėjo M. Grumblys. Į „Bangos“ korespondentės klausimą, ar patekusi į privačias rankas stotis nevirstų vien komercine įmone, M. Grumblys paaiškino, jog tai bendrovei nebūtų naudinga. „Stotis – tai nuolat judantys žmonės, o juk nuo jų priklauso komercinės veiklos sėkmė. Be to, tinkamai organizuotos stoties funkcijos taip pat pelningos. Nuogąstavimai, kad neliks stoties, niekuo nepagrįsti, – patikino M. Grumblys. – UAB „Stotis“ valdyba neprašo rajono Savivaldybės parduoti turimas akcijas. Siūlome bendradarbiauti – leisti bendrovei planuoti ir rekonstruoti stoties aikštę, statyti pastatus. Prašome Tarybą kartu kurti viziją ir tikimės sulaukti jos narių pritarimo.“
Nuomonės
Tarybos narys Algirdas Liaudanskis: „UAB „Stotis“ vadovai nepateikė konkrečios vizijos, kaip pertvarkytų stotį, ką statytų. Kai kuriuose miestuose šalia komercinių pastatų stotys neberanda vietos. Savivaldybė per bendrovės investicijas gali prarasti kontrolinį akcijų paketą ir būti išstumta. Reikalingas svarus architekto žodis, kad aikštėje būtų paliktos erdvės, neužstatytos sankryžos. Be to, projektą būtina derinti su Tarybos patvirtintu specialiuoju prekybos taškų išdėstymo planu.“
Kontrolinio akcijų paketo valdytojos – Klaipėdos rajono savivaldybės atstovas UAB „Stotis“ valdyboje, Turto valdymo skyriaus vedėjas Audrius Kampas: „Įstatymai neprieštarauja, kad Savivaldybė investuotų į UAB „Stotis“ pastatų rekonstrukciją. Dabar tai nelabai realu, nes trūksta lėšų ir svarbesniems objektams – mokykloms, darželiams, kultūros įstaigoms. Tačiau ir tuo atveju, jei Savivaldybės taryba pritartų statyboms, kurias iš savo lėšų vykdytų UAB „Stotis“, turtas nepereitų bendrovei, tam yra visokių saugiklių. Šalia naujai rekonstruotos Klaipėdos gatvės autobusų stotis atrodo labai apgailėtinai. Stebėdamas bendrovės „Stotis“ veiklą iš arti, matau išeitį iš dabartinės situacijos. Viskas priklauso nuo Savivaldybės tarybos apsisprendimo.“
Jadvyga SURPLIENĖ