Skaitytojai pasiūlė temą
Ką rinktis: mokėti brangiau ar gaišti laiką eilėse
Uždarius rekonstrukcijai „IKI“ prekybos centrą, Gargžduose pirkėjai pajuto prekybos centrų stygių. „Maximoje“, dažnai pirkėjų peikiamoje dėl netvarkos, ėmė driektis eilės, o nedidelės maisto prekių parduotuvės, kuriose galima negaištant laiko nusipirkti ne tik būtiniausių maisto produktų, nepelnytai primirštos.
“IKI“ – Kalėdoms
Laukiančiuosius „IKI“ prekybos centro po rekonstrukcijos atidarymo jo direktorė Dainora Piščikienė ramina, jog laukti liko neilgai: „Darbai užsitęsė dėl statybininkų, tačiau apie gruodžio 20 d. tikrai pakviesime į atnaujintą 900 kv. m prekybos centrą. Kai žinosime tikslią atidarymo datą, pranešime. Suprantu, kad dauguma mūsų pirkėjų nekantrauja, ir mes, darbuotojai, labai laukiame. Žinoma, prekiausime šviežia mėsa, žuvimi, bus didžiulis sūrių, kulinarijos ir konditerijos gaminių pasirinkimas“.
„IKI“ prekybos centro atidarymo tvirtino laukiančios ir privačių maisto prekių parduotuvių darbuotojos, nors mano, jog apyvarta jų nedidelėse parduotuvėlėse sumažėsianti. Pasak jų ir pirkėjų, Gargžduose problema nusipirkti šviežios mėsos, kurią prieš „IKI“ rekonstrukciją pirkdavę šiame prekybos centre ir jos kokybe likę patenkinti.
Į „Gundą“ pakeliui
UAB „Alduvė“ parduotuvės „Gunda“ vedėja Laima Uktverienė, paklausta, ar dėl „IKI“ rekonstrukcijos pagausėjo pirkėjų, patvirtino, kad atsirado naujų, sugrįžo senieji, tačiau sakė nežinanti, kaip bus, kai po rekonstrukcijos vėl veiks „IKI“. „Pirkėjai sako, kad dažniau pirktųsi mūsų parduotuvėje, bet esame toli, tačiau pas mus tikino randantys įvairesnių ir geresnių prekių. Čia didelis pasirinkimas smaližiams. Tie, kurie nenori stovėti eilėse „Maximoje“, taip pat perka pas mus. Savo pirkėjus pažįstame. Jie irgi žino, kad pas mus atėję neišgirs tokių žodžių: „Nežinau, ar turime“, „Nežinau, kur padėta“. Nuvedi žmogų prie prekės ir parodai“, – sakė L. Uktverienė ir pasidžiaugė savo darbščiu ir draugišku kolektyvu. Savaitgaliais „Gundoje“ galima nusipirkti ir šviežios mėsos, faršo, dešrelių. Tada daugiausia parduodama ir alkoholio. Pirmadienio vakare po 17 val. parduotuvėje sukinėjosi keli pirkėjai. Pakalbinta Irena Vėliuvienė iš Jakų sakė, jog šioje parduotuvėje perka todėl, jog pakeliui iš darbo į namus, be to, čia randanti mėgstamos „Agrovet“ produkcijos.
Ateitis neaiški
<tex>Prekybos pagyvėjimą sakė pajutusi ir 12 metų gyvuojančios parduotuvės „Miglė“ vedėja Lina Micienė: „Nors uždarius „IKI“ pirkėjų šiek tiek pagausėjo, nuolatiniai mūsų pirkėjai liko daugiabučio, kuriame įsikūrusi mūsų parduotuvė, gyventojai. Yra tokių, kurie ateina pabendrauti. Pas mus žmonės perka pagrindinius maisto produktus, kiti ateina dėl kulinarinių sausainių, treti džiaugiasi, kad prekiaujame žuvimi, tačiau vežimais kaip „Maximoje“ niekas neveža. Kad lietuviai mėgsta išgerti, tiesa. Vasarą labiau pirko alų, dabar – stipriuosius gėrimus“. L. Micienė guodėsi, jog šiuo metu jų parduotuvei reikalingas pardavėjas, tačiau rasti už minimalų atlyginimą sutinkantį dirbti žmogų sunku, o mokėti daugiau nesą galimybių. Savo darbuotojoms vedėja negailėjo gerų žodžių, tačiau apie ateitį kalbėjo pesimistiškai: „Esame smulkieji, mažieji, mokesčiai dideli, atsiskaitymo už prekes sąlygos mums kitokios negu prekybos centrams, t. y. mums nepalankios. Gaila būtų žmonių, jei tektų uždaryti šią parduotuvę“.
Pirkėjų netrūksta
Parduotuvės „Smiltė“ savininkas Darius Šatkus sakė, jog „Maximos“ atidarymas jo parduotuvei nebuvęs lemtingas. „Pirkėjų dėl „Maximos“ nesumažėjo, ji, ko gero, paviliojo dalį „IKI“ pirkėjų. Mūsiškiai liko tie patys, ir jų trūkumo nejaučiame“, – sakė D. Šatkus.
Nuo 8 iki 24 val. dirbančioje CBA „Aibės“ parduotuvėje prie autobusų stoties pirkėjų vakare irgi netrūko. Vyrai su alaus ir stipresnių gėrimų buteliais stojosi į eilutę. „Alkoholis vartojamas beprotiškai, – teigė pardavėja Edita Veličkaitė. – Po darbo dažnai čia užsuka vyrai alaus, stipresnio vyno, tačiau jaunimą, neturintį 21 m., atpratinome nuo bandymų nusipirkti svaigalų.
Tokių eilių kaip „Maximoje“ pas mus nėra, tačiau pirkėjų netrūksta. Kai kurie užsuka, laukdami autobuso, kai kurie tada, kai užsidaro visos kitos parduotuvės. Vieni eina todėl, kad šiuo metu nedirba „IKI“, kiti sako nemėgstantys „Maximos“, tretiems patinkanti tvarka mūsų parduotuvėje. Būna ir pas mus nepatenkintų pirkėjų, o kainas atėję lygina dažniausiai senyvo amžiaus žmonės“.
“Maxima“ – iš bėdos
Ir dieną, ir vakare aikštelė prie „Maximos“ pilna automobilių, o prekybos centras – pirkėjų. Pirmadienio vakare apie 18 val. didelių eilių nebuvo. Pakalbinti pirkėjai tvirtino tą patį, jog į „Maxima“ eina, nes neveikia „IKI“, kurioje perkantys ne tik šviežią mėsą. „Kol dirbo „IKI“, neįvertinau, – prisipažino Eugenija Gedvilienė. – „Maximoje“ nėra ventiliacijos, tad laukiant eilėje tenka nusirengti“. Paklausta, ar lankosi mažose maisto parduotuvėse, moteris sakė, jog jose brangiau ir nedidelis pasirinkimas. Nelabai mėgstanti mažas maisto parduotuves prisipažino ir Audronė Vainiuvienė. Ji taip pat apgailestavo dėl uždarytos „IKI“. Susižavėjimo „IKI“ neslėpė kita pirkėja Liuda Jašinskienė: „Man patinka, kai pati galiu matyti, kaip tvarko mėsą. „IKI“ ji visada būdavo šviežia. Turguje neturiu laiko pirktis, o po darbo turgus jau nedirba“. Moteris teigė, jog mažose parduotuvėse nesą pasirinkimo, o „Maximoje“ pilna žmonių, ilgos eilės.
Keletas pirkėjų piktinosi ne tik eilėmis, kurios kartais vingiuojančios per visą prekybos salę, bet ir neveikiančiomis kasomis, netvarka. „Maximoje“ jaučiuosi kaip sandėlyje. Čia viskas sugrūsta, sunku praeiti“, – skundėsi Rasa Vingrytė. Iš tikrųjų ketvirtadienį apie 9 val. parduotuvėje kanceliarinių prekių lentyną užstojo duonos gaminių lentynos, kitame skyriuje įėjimą buvo užgriozdinęs neiškrautas tualetinis popierius ir dar nežinia kokios supakuotos prekės. Norėdamas patekti į minėtus skyrius turėjai apeiti aplink. Parduotuvėje galima ir susižeisti. Kai kur dėklai, ant kurių dedami pirkėjams skirti vienkartiniai maišiukai, pakabinti akių lygyje, tad eidamas pro šalį, kai dar turi išsilenkti prekių dėžių, turi būti labai budrus.
Eilės – tokia realybė
Pasiteirauti apie eiles ir kt. Gargždų „Maximoje“ norėjome šio prekybos centro direktorės Laimos Radvilienės, tačiau paskambinus dėl susitikimo ji pasakė negalinti teikti jokios informacijos ir pasiūlė kreiptis į „VP Market“ atstovę spaudai Viktoriją Jakubauskaitę. Ji sutiko pakomentuoti situaciją. Pasak V. Jakubauskaitės, Lietuvai įstojus į ES daug žmonių išvyko dirbti į kitas ES šalis, darbuotojų trūkumas jaučiamas visame šalies ūkyje, ypač aptarnavimo sferoje. Vilniuje taip pat trūksta taksi, sunkvežimių vairuotojų, statybininkų, kavinių darbuotojų ir t.t. Jos teigimu, „Maximoje“ stebimi pirkėjų srautai ir pagal juos dėliojamas darbo grafikas, stengiamasi, kad daugiau darbuotojų dirbtų po pietų, savaitgaliais, švenčių išvakarėse ir pan., tačiau eilės – šiandienos realija. Jos susidarančios, jeigu dirba naujai priimtos, neturinčios patirties kasos darbuotojos. „VP Market“ atstovė spaudai pripažino, kad prieš kelerius metus buvo kur kas lengviau surasti prekybininko patirties turintį darbuotoją, dabar patirties neturinčius darbuotojus apmoko mokymų centre. „Pagal pirkinių krepšelį taip pat matome, kad pirkėjai perka daugiau įvairių prekių, dažnas atsiskaito mokamosiomis kortelėmis, tai visgi šiek tiek pailgina atsiskaitymo už prekes laiką“, – sakė V. Jakubauskaitė. Pasak jos, įtakos, be abejo, turi ir tai, kad kai kurių prekių kodus reikia surinkti ranka.
Alkoholio vis daugiau
Penktadienį po darbų prasideda atsipalaidavimas. Bene anksčiausiai mėgautis pramogomis ima jaunimas. Aikštelėje prie „Maximos“ vieni važinėjasi riedlentėmis, riedučiais, kiti, matyt, kažko lūkuriuoja būreliais, klega prie pat durų. Į tai dėmesį atkreipė ne vienas „Bangos“ skaitytojas.
Savaitgaliais ypač gausiai perkamas alkoholis. Pirkėjų krepšiuose ir vežimėliuose – ne po vieną butelį stipresnio gėrimo. „VP Market“ atstovė spaudai V. Jakubauskaitė patvirtino, jog alkoholio apyvarta išaugo: „Išties pastebėjome, kad šiemet įvairių alkoholinių gėrimų nuperkama daugiau nei pernai. Pavyzdžiui, jeigu palygintume praėjusių metų 10 mėnesių ir šių metų dešimt mėnesių rezultatą, augimas – apie 20 proc. Ypač auga įvairių sidrų, kokteilių, stiprių alkoholinių gėrimų (degtinės, brendžio, vermuto, likerio ir kt.) pirkimas“.
Laima ŠVEISTRYTĖ