Socialinės paslaugos – daugiau nei tik filtras: socialinė kampanija sieks griauti mitus apie pagalbą senjorams
SENJORO organizacija Lietuvoje pradeda socialinę kampaniją – „Socialinės paslaugos senjorams – nėra tik filtras“. Kampanija siekiama didinti senjorams priklausančių socialinių paslaugų žinomumą bei supažindinti visuomenę su egzistuojančiomis priemonėmis, leidžiančiomis išlaikyti gyvenimo kokybę, susidūrus su amžėjimo keliamais iššūkiais.
Amžėjimas – natūralus procesas, lydimas prastėjančios sveikatos, sumažėjusio fizinio aktyvumo, silpnesnės atminties, mažėjančios motyvacijos veikti ir vis didėjančio pagalbos iš aplinkinių poreikio. Šie aspektai neretai ima riboti senyvo amžiaus žmonių kasdienybę ir neigiamai veikia jų emocinę savijautą. Vis dėlto vietoj drastiškų sprendimų, tokių kaip senelių namai, egzistuoja tarpinis kelias – socialinės paslaugos senjorų namuose.
Kampanijos sumanytojai atkreipia dėmesį, kad viena pagrindinių priežasčių, kodėl senjorai vangiai naudojasi tokia pagalba – informacijos stoka. Neretai nei senjorai, nei jų artimieji nežino, jog gali gauti pagalbą iš specialisto, kuris lankytų žmogų namuose, padėtų tvarkytis buityje, palydėtų į gydymo įstaigą ar parduotuvę, paskatintų užsiimti mėgstama veikla ar tiesiog skirtų dėmesio nuoširdžiam bendravimui.
SENJORO organizacijos vadovė Rugilė Bitautaitė pabrėžia, kad socialinės paslaugos – tai ne ženklas, kad žmogus nebegali, o priemonė, padedanti jam ilgiau išlikti savarankišku, palaikyti įprastą gyvenimo ritmą, jaustis saugiai bei oriai gyventi savo namuose. „Dirbame su senjorais jau septynerius metus ir iš praktikos matome, kad senatvė gali būti graži, kai pasirenkamos tinkamos pagalbos priemonės. O socialinės paslaugos yra parama, kuri padeda senjorui išlaikyti pilnavertišką gyvenimą“, – pasakoja R. Bitautaitė.
Šia socialine kampanija taip pat siekiama keisti klaidingą požiūrį, kad socialinės paslaugos skirtos tik vienišiems ar sunkiai sergantiems senjorams. Iš tiesų, jos gali padėti bet kuriam vyresnio amžiaus žmogui, susiduriančiam su pirmaisiais senatvės iššūkiais. Be to, tokios paslaugos yra pilnai arba iš dalies kompensuojamos gyvenamosios vietos savivaldybės – taigi, jos yra prieinamos daugeliui.
Kampanijos plakatuose pavieniai pagalbos gestai senjorams, simboliškai vaizduojami kaip „filtras“ – bandymas užmaskuoti senatvės sunkumus, ją pagražinti, bet ne sprendimas, kuris iš esmės keistų žmogaus kasdienybę. „Socialinės paslaugos yra individuali, nuosekli pagalbos forma, kuri realiai atliepia senjoro poreikius, padeda jam bei mažina emocinę ir fizinę senjoro artimųjų naštą – paliekant daugiau erdvės kokybiškam buvimui kartu, bendravimui, o ne vien buities rūpesčiams“, – teigia R. Bitautaitė.
Pasak iniciatorių, tikimasi, kad kampanija ne tik informuos apie senjorams priklausančias socialines paslaugas, bet ir padės suprasti jų teikiamą naudą – priimti šias paslaugas kaip lygiavertę pagalbos formą, einančią greta šeimos narių rūpesčio.
„Susidūrus su amžėjimo iššūkiais, senjorams ir jų artimiesiems dažnai neaišku, kokią pagalbą jie gali gauti, koks socialinių paslaugų gavimo procesas, tad ši kampanija siekia ne tik kelti klausimus, bet ir padėti į juos atsakyti. Kampanijos plakatuose esantis QR kodas veda į atmintinę, kuri padeda geriau suprasti senjorams priklausančias socialines paslaugas. Tikimės, kad kampanija prisidės prie to, kad apie šias priemones visuomenė žinotų ir jų pagalba, kurtų pozityvią senatvę sau ar artimiesiems“, – dalinasi R. Bitautaitė.
Kampanijos žinutė – „Socialinės paslaugos nėra tik filtras – jos daro realų pokytį. Gal jau laikas pagalvoti, kaip iš tikrųjų pagražinti artimųjų senatvę?“ – bus matoma iki gegužės pabaigos lauko stenduose Vilniuje, didžiųjų miestų geležinkelio stotyse, gydymo įstaigose bei IKI prekybos centruose.
Atmintinę apie senjorams priklausančias paslaugas rasite – www.senjoro.lt/grazi-senatve/
Pranešimas žiniasklaidai

