Telefonus kaitina pacientų registracija

„Sunku prisiskambinti į registratūrą!“ – tokie skundai netyla koronaviruso pandemijos metu. Reaguojant į susiklosčiusią situaciją įstaigos raginamos gerinti pacientų registravimo paslaugą. Jau nuo praėjusio trečiadienio Gargždų ligoninėje veikia papildoma nauja telefono linija, o Gargždų šeimos medicinos klinikoje linijų prieinamumo skaičius jau anksčiau padidintas nuo 8 iki 12, ateityje žadama dar didinti iki 20.

Nauja linija – 45 28 16

Gargždų ligoninės vyriausioji gydytoja Virgina Ruškienė „Bangos“ korespondentei teigė, kad registratūroje įprastai didesnis srautas būna pirmadienį, o vėliau – jokio antplūdžio nėra. „Kad kažkas neprisiskambintų, tokios informacijos, nusiskundimų neturime. Tokio pobūdžio skundai dažniausiai yra susiję su pirminio lygio gydymo įstaigomis, kur sunku prisiskambinti šeimos gydytojui, arba didžiosiomis įstaigomis, kuriose susidarė eilės dėl karantino. Mes šiuo metu net neužpildome visų gydytojų talonų, kiekvieną dieną yra laisvų, tad apie neprisiskambinimą į Gargždų ligoninę negali būti kalbos“, – įsitikinusi V. Ruškienė.

Gargždų ligoninė vis dėlto gavo raštą tiek iš Savivaldybės administracijos direktoriaus Artūro Bogdanovo, tiek iš Ligonių kasų, kuriuose prašoma informuoti, kaip gerinama pacientų registravimo paslauga. „Dar praėjusį trečiadienį įvedėme dar vieną naują registratūros telefono liniją 45 28 16, taip pat tebeveikia senoji 45 39 42. Informaciją skelbiame įstaigos internetinėje svetainėje, taip pat šiame „Bangos“ laikraštyje“, – informavo V. Ruškienė. Dabar, kol viena telefono linija užimta ir pacientas registruojamas, jam paaiškinama apsilankymo tvarka, kitas gali prisiskambinti kita linija. Vyriausioji gydytoja džiaugiasi, kad gausėja ir gydytojų gretos: ligoninėje darbą jau pradėjo dermatovenerologė, odos ligų gydytoja Eglė Jankuvienė. Ji dirba Klaipėdoje, tačiau antradieniais pacientus priima ir Gargždų ligoninėje.

Rekomenduoja aptarti su gydytoju

Gargždų pirminės sveikatos priežiūros centro vyriausiasis gydytojas Petras Serapinas pripažino, kad pacientams prisiskambinti ne visuomet lengva, juolab kai daug konsultacijų vyksta nuotoliu, dėl to skambučių kiekis didelis. „Linijų prieinamumo skaičių jau padidinome nuo 8 iki 12, planuojame didinti dar iki 20. Tai apima skambučius ir į registratūrą, ir į gydytojų kabinetus“, – aiškino P. Serapinas. Anot jo, yra kita problema: linijų skaičių galima didinti, tačiau ar bus kam konsultuoti, pakankamas gydytojų, darbuotojų skaičius ir pan. Juolab dabar, kai trečdalis gydytojų atostogauja, jų krūvis tenka kitiems. Tačiau situacija turėtų stabilizuotis rugsėjo viduryje.

P. Serapinas, atsižvelgdamas į tai, kad telefonai intensyviausiai skamba pirmadienio rytą, ragina pacientus, kurie gali, skambinti kitu laiku. „Kiekvienam pacientui net verta su šeimos gydytoju aptarti, koks laikas jam tinkamiausias skambinti telefonu. Daugelio gydytojų antroje darbo dienos pusėje užimtumas yra mažesnis. Jei gydytojas dirba iš ryto, reikėtų stengtis skambinti apie pietus, kai daug pacientų jau būna aptarnauti. Kas dirba vakarais, pats tokiu metu priimu pacientus, tai geriausia skambinti po 17 val. Tuo metu skambučiai yra pritilę. Tačiau, jei bandysite susisiekti 14–15 val., kuomet didysis bumas, gali būti, kad ir nepavyks prisiskambinti“, – patvirtina P. Serapinas. Suaugusieji, kuriems reikalingos planinės paslaugos, ir negali prisiskambinti į registratūrą, turėtų kreiptis tiesiai į šeimos gydytoją.

Rizika didelė, nauda maža

Redakciją pasiekia skundai ir dėl leidžiamų vaistų, esą daugelis jų pakeisti tabletėmis, o tai gali turėti ir neigiamą poveikį sveikatai. P. Serapinas pakomentavo, kad būtini leidžiami vaistai yra leidžiami, bet neplanuojama lašinti vaistų lašelinėmis, kol sergamumas koronavirusu tebekelia grėsmę. „Pirminiame lygyje jokių lašinimų gali ir nebūti, tai ne pagrindiniai vaistai, gali būti pakeičiami geriamais. O jei vis dėlto reikia lašinti, yra dienos stacionaro paslaugos. Kol buvo galimybė, lašindavome, dabar tai darome tik būtiniausiais atvejais, pavyzdžiui, kai skubiai reikia pacientui atkurti skysčių trūkumą prieš siunčiant į ligoninę. Vyksta vienkartinis lašinimas, tačiau ne planinis, kai numatomos 5–10 procedūrų“, – dėstė pašnekovas. Dabar po 2–3 pacientus guldyti vienoje patalpoje po valandą (ilgas kontaktas), kol lašinamos lašelinės, per didelė rizika, o nauda maža.

Agnė ADOMAITĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content