Tema

Gargždiškiai skuba įsigyti vairuotojo pažymėjimus


Nuo liepos 1 dienos pradedantiesiems vairuotojams bus išduodamas tik dvejus metus galiojantis laikinas vairuotojo pažymėjimas. VĮ „Regitra” informavo, jog keičiant po liepos 1 d. pradedantiems vairuotojams išduotus laikinus pažymėjimus, „Regitroje” egzaminų laikyti nereikės. Tačiau 2010 m. jaunų vairuotojų lauks nauji išbandymai. Tad gudresnieji suskubo vairuotojo teises įsigyti kuo skubiau.


Bus papildomi mokymo kursai


Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo įstatyme įtvirtinta svarbi naujovė – pradedantiesiems vairuotojams nuo 2008 m. liepos 1 d. bus išduodamas tik dvejus metus galiojantis vairuotojo pažymėjimas. Nuolat galiojančiu vairuotojo pažymėjimu terminuotas dokumentas galės būti pakeistas tik šviežiai „iškeptam” automobilininkui baigus tęstinius mokymus specialiuose mokymo centruose ir išsklaidžius bet kokias abejones dėl gerų vairavimo įgūdžių. Ypatingas dėmesys mokymo kursuose bus skiriamas tiems, kurie per pirmuosius dvejus vairavimo metus bus patekę į avariją ar nubausti už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Kalbama, kad tęstiniai mokymai specialiuose mokymo centruose pradedantiesiems vairuotojams kainuos nuo kelių šimtų iki 1000 litų. „Regitros” viešųjų ryšių specialistė L. Užtupė pranešė, kad, keičiant pradedančiojo vairuotojo pažymėjimą į nuolat galiojantį, šios valstybės įmonės darbuotojai tikrins informaciją, ar jaunasis vairuotojas yra baigęs papildomus kursus.


Likus vos trim mėnesiams iki šių naujovių, gargždiškiai nesnaudžia. UAB „Kerulis ir partneriai” vairavimo mokyklos direktorius Vaidotas Kerulis pasakojo, jog būsimų vairuotojų antplūdis jaučiamas. Žmonės, kurie anksčiau buvo pradėję lankyti kursus, tačiau dėl kokių nors priežasčių nebaigė, dabar suskubo baigti mokslus. Teisė grįžti į vairavimo mokyklą ir baigti kursus suteikiama visiems norintiesiems.


Paklaustas, ar dėl klientų pagausėjimo nekeliamos kainos, V. Kerulis teigė, jog kainos keliamos tik dėl sąnaudų didėjimo. Anot jo, jos jau seniai turėjo būti visiškai kitokios, nes brango degalai, kilo atlyginimai darbuotojams.


Paslaugų kainos


Dabar V. Kerulio vairavimo mokykloje besimokantys asmenys už paslaugas moka 970 litų. Į šią sumą įeina ir dešimt vairavimo pamokų po dvi akademines valandas.


Direktorius teigė, jog ypač padaugėjo moterų, kurių amžius apie 35 metus. Jo manymu, tai lemia dabartinis gyvenimo tempas, kai moterims iškyla būtinybė pačioms mokėti vairuoti.


Prieš trejus metus čia mokėsi 1936 metų gimimo vyriškis, kuris sėkmingai važinėja ir dabar. Tai buvo vyriausias mokinys šioje įstaigoje.


Didelę dalį besimokančiųjų sudaro moksleiviai, kurie vos sulaukę aštuoniolikos, nori išsilaikyti teises. Seniau populiariausia būdavo vairuoti mokytis mokykloje, tačiau dabar daug jaunuolių ateina mokytis privačiai. Tokia paslauga teikiama „Kranto“ bei „Minijos“ vidurinėse mokyklose. Mokiniams čia mokytis yra pigiau, nes teorijos pamokos kainuoja 120 litų, o vairavimo – po 12 litų Gargžduose ir 30 litų Klaipėdoje. Privačiose įmonėse kainos didesnės.


Daugėja besimokančių suaugusiųjų


UAB „Vairika“ vadovas Vytautas Toleikis taip pat patvirtino, jog situacija vairavimo mokyklose keičiasi. Prieš naujus metus „Vairikoje“ buvo kur kas mažiau besimokančiųjų, o dabar grupės užpildytos.


V. Toleikis pastebėjo, jog į teorijos pamokas ateina vis daugiau vyrų bei vaikinų. Seniau klasėje būdavo beveik vien merginos, o dabar vienų ir kitų skaičius susilygino. „Yra jaunų vaikinų, kurie važinėja, turi automobilius, bet neturi teisių. Galbūt išsigandę, kad už važiavimą be jų automobilį gali konfiskuoti, jie ateina lankyti kursų, rimčiau susimąsto,“ – samprotavo jis.


Vis dėlto mokyti tokius asmenis nėra lengva, kadangi daug metų savarankiškai važinėję jie turi ir savo vairavimo ydas, kurios laikant egzaminą būtų traktuojamos kaip klaidos. Svarbu viskas: sėdėsena, laikysena, elgesys, vairo laikymas.


„Jei žmogus stengiasi ir turi supratimą, vairuoti jis gali išmokti per du mėnesius, bet tokių būna mažai. Reikia turėti ir laiko, ir noro“, – teigia V. Toleikis.


Nuo praėjusiųjų metų liepos mėnesio iš viso „Vairikoje“ buvo parengti 134 mokiniai. Vyriausias buvo penkiasdešimtmetis vyriškis, o dauguma – aštuoniolikmečiai moksleiviai. Jiems čia taikoma nuolaida – vietoj 950 litų Gargždų miesto moksleiviai moka 530 litų, o studentai – 100 litų mažiau nuo įprastos sumos.


Trūksta instruktorių


„Vairikoje“ dabar vairuoti mokosi apie trisdešimt mokinių. Su jais dirba tik du instruktoriai. V. Toleikis apgailestavo, jog sunku rasti naują darbuotoją.


V. Kerulis taip pat tikino, jog instruktorių problema yra ypač didelė. „Jiems keliami itin aukšti reikalavimai. Visų pirma, reikia turėti visas vairuotojo kategorijas, taip pat reikalingas bent aukštesnysis išsilavinimas ir dar būtina baigti specialius instruktorių kursus“, – pasakojo jis. Šiuo metu įmonėje dirba apie dešimt vairavimo mokytojų.


Instruktorius persivilioja transporto įmonės, kur siūlomi kur kas geresni atlyginimai. Jų amžiaus vidurkis didėja. Rasti žmogų, kuris turėtų visas vairuotojo kategorijas, labai sunku. Be abejo, tokį darbą dirbant reikalinga ir „auksinė“ kantrybė.


Paklausti, ar besimokantieji vairuoti yra kada sukėlę avarijų, abiejų vairavimo mokyklų vadovai teigė, jog jų įvyksta, tačiau ne dėl mokinio kaltės. Dažniausiai pasitaiko, kad į mokomojo automobilio galą įvažiuoja jam sustojus prie pėsčiųjų perėjos, žiedo ir pan.


„Reikalavimų „Regitroje“ yra surašyti gal penki lapai. Būna, kad žmogus grubiai nepažeidžia taisyklių, tačiau sudėjus klaidas, egzaminas neišlaikomas“, – teigė V. Kerulis.


Jo nuomone, ilgos eilės vairuotojus egzaminuojančioje „Regitroje“ taip pat turi įtakos egzamino kokybei. Išlaikęs teorinę egzamino dalį asmuo dažniausiai turi apie mėnesį laukti, kol bus paskirtas praktinės dalies laikas. Jei nebesimoko vairuoti mokykloje, pamiršta ir taip menkus savo įgūdžius. Veikia ir psichologinis faktorius, jaučiamas stresas. Išlaikiusiųjų iš antro karto yra žymiai daugiau – net 70 procentų.


Vairavimo kultūra priklauso ir nuo žmonių mentaliteto. Jeigu besimokantieji būtų apklausti, ko jie atėjo – išmokti vairuoti ar gauti teises, tikriausiai 90 procentų jų atsakytų, jog labiausiai jiems reikia tiesiog gauti vairuotojo pažymėjimą. Tie, kurie nori išmokti saugiai vairuoti, žymiai greičiau išlaiko ir egzaminus.


Jolanta VENSKUTĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content