Tilto gatvės rekonstrukcijos pabaigos ir šiemet nesulauksime

Kasdien keliu Gargždai–Vėžaičiai važiuoja apie 5 tūkst. eismo dalyvių, o kelio būklė – prasta.

Vieno pagrindinių įvažiavimų į Gargždų miestą – Tilto gatvės – rekonstrukcijos darbai – gargždiškių ir aplinkinių gyventojų galvosopis. Sprendimo artimiausiu metu, ypač prasidedant šaltiems orams, taip pat nėra. Mat Klaipėdos rajono savivaldybės rankos surištos – kelias valstybinės reikšmės. O štai „Via Lietuva“ tik mojuoja ta pačia balta vėliavėle – neranda naujo rangovo. Lyg užsuktas ratas užstrigę Tilto gatvės darbai geriausiu atveju galėtų prasidėti kitąmet. Bet mes ne politikai, tad pažadų nedalinsime.
Gražūs planai neišpildyti
Tuometės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (dabar – „Via Lietuva“) planuose 2022 m. Tilto gatvės tvarkymo darbai rajono gyventojams piešė gražią viziją: bus paklotas naujas asfaltas, įrengtas apšvietimas, drenažas, pėsčiųjų ir dviračių takas, kuriuo bus galima iš Gargždų pasiekti piliakalnį.  
Rekonstrukcijos metu buvo planuojama, kad bus sutvarkytas beveik pusantro kilometro kelio ruožas. Rekonstravus kelią, važiuojamosios dalies plotis nuo Gargždų iki tilto per Miniją būtų 6,5 m, o nuo tilto iki sankryžos ties Gargždų miesto akmeniu plotis išliktų 6 m. Buvo žadama, kad remontuojamame kelio ruože sutvarkys visas nuovažas, sutvirtins yrančius šlaitus, įrengs paviršinių nuotekų surinkimo šulinėlius, apsaugines tvoreles pėstiesiems, apšvietimą, bus rekonstruoti esami šlaitiniai laiptai.
Tuomet Direkcija į planus buvo įtraukusi ir pėsčiųjų-dviračių tako įrengimą. Tako plotis, atsižvelgiant į kelio ypatumus, esą bus kintantis – nuo 2,5 iki 3,5 m. Šalia tako bus įrengta ir poilsio aikštelė, rekonstruojama esama autobusų sustojimo vieta: įrengtas keleivių laukimo paviljonas.
Nesėkmingą sutartį nutraukė
Pranešimuose spaudai buvo skelbiama, kad 2022 m. rangos darbus per 8 mėn. yra įsipareigojusi atlikti konkursą laimėjusi UAB „Kavesta“. Tačiau darbai nesiklojo taip, kaip buvo numatyta planuose. Direkcija su rangovu sutartį nutraukė, nes įgyvendinant projektą „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 228 Dauparai–Gargždai–Vėžaičiai ruožo nuo 7,694 iki 8,714 km rekonstravimas, įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką“ dėl rangovo kaltės sutarties užbaigimo terminas vėlavo 5 mėn., taip pat rangovas nepratęsė sutarties įvykdymo užtikrinimo garantijos (draudimo) ir kt.
Tuo metu atliktų darbų vertė sudarė apie 40 proc. visos sutarties vertės. Direkcija tada guodė, kad likę darbai (labiausiai susiję su atraminių sienučių įrengimu) esą bus užbaigti nauja rangos sutartimi. Nauja rangos sutartis likusiems darbams užbaigti bus sudaryta po viešojo pirkimo konkurso, kurį žadėta paskelbti 2023 m. pirmąjį ketvirtį.
Direkcija tada tikino, kad, sėkmingai atlikus viešojo pirkimo procedūras, planuojama, jog darbai prasidėtų 2023 m. birželio mėnesį, o darbų pabaiga – 2024 m. pirmas pusmetis.
Vis neranda rangovo
Tad normalu, kad žmonės vis domisi, kada čia besulauksime tos išsvajotosios sutvarkytos Tilto gatvės. Dabartinė situacija jau kurį laiką piktina tiek vairuotojus, tiek pėsčiuosius, kadangi kelias nesutvarkytas, pėsčiųjų takai taip pat, o labiausiai gyventojus gąsdina neįrengti atitvarai, be kurių, keliui pasidengus ledu, galima nuriedėti ir „pasigrožėti“ Minijos slėniu apačioje.
Ne kartą „Bangoje“ jau rašėme apie sustojusius Tilto gatvės rekonstrukcijos darbus, tačiau „Via Lietuva“ (buvusios Lietuvos automobilių kelių direkcijos) atsakymas tas pats – ieškome rangovo. Iš pradžių rangovas neatliko darbų laiku, o dabar tokio iš viso nėra. Praėjusią savaitę „Bangai“ susisiekus su „Via Lietuva“, kuriai ir priklauso šis kelias, gautas atsakymas, kad situacija Gargžduose „Via Lietuva“ specialistams gerai žinoma.
Skelbs naują pirkimą
„Via Lietuva“ komunikacijos vadovas Vytenis Utaras „Bangai“ komentavo, kad 2024 metais „Via Lietuva“ ypatingą dėmesį skiria valstybinės reikšmės keliuose esančioms pėsčiųjų perėjoms, dviračių ir pėsčiųjų takams, siekdama užtikrinti pėsčiųjų saugumą. „Gargžduose taip pat buvo suplanuoti kelio elementų darbai, skirti pėsčiųjų saugumui gerinti. Įgyvendinant projektą dėl krašto kelio Nr. 228 (Dauparai–Gargždai–Vėžaičiai) ruožo nuo 7,694 iki 8,714 kilometro rekonstrukcijos, buvo susidurta su neatsakingu rangovo darbu. Rangovas nevykdė sutartinių įsipareigojimų, todėl „Via Lietuva“ buvo priversta nutraukti sutartį. Nutraukus sutartį, jau du kartus buvo organizuojami viešieji pirkimai, tačiau rangovas nebuvo atrinktas (abu kartus dėl per didelės kainos)“, – dar kartą jau ir anksčiau žinomą informaciją išsakė V. Utaras.
Pasak jo, šiuo metu vyksta rinkos konsultacijos procesas, po kurio „Via Lietuva“ inicijuos naują viešąjį pirkimą darbams užbaigti. „Planuojama, kad iki šių metų pabaigos pirkimas bus paskelbtas, sėkmingai įvykus pirkimo procedūroms, darbai nurodytoje atkarpoje galėtų prasidėti 2025 metų I pusmetį“, – atsakyme teigė V. Utaras.
Tad šiemet dėl Tilto g. galutinio sutvarkymo dar teks apsišarvuoti kantrybe – darbų geriausiu atveju sulauksime kitąmet.
Gabrielė ČIUNKAITĖ
Autorės nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content