Toks gyvenimas

Konfiskuoti automobiliai – su tūkstantinėmis skolomis


Daugiau nei 150 automobilių – sudegusių, sudaužytų, ar net naujutėlaičių, „lizinginių“. Tokį vaizdą kasdien mato kvietiniškiai. Vos keli namai nuo centro užstoja aikštelę, į kurią gabenami iš vairuotojų dėl įvairių priežasčių konfiskuoti automobiliai. Per tvorą pasižvalgyti neretai užsuka ir patys gyventojai.


Sudaryta sutartis su policija


Mašinų aikštelė priklauso Gargžduose įsikūrusiai UAB „Juralvis“. Su ja sutartį yra sudaręs Klaipėdos rajono policijos komisariatas. Dauguma mūsų rajone konfiskuotų ar avarijode sudaužytų automobilių gabenama būtent ten. Aikštelės plotas – 60 arų.


Klaipėdos rajono policijos komisariato viršininko pavaduotojas Virginijus Zubauskas informavo, jog transporto priemonių priverstinio nuvežimo ir važiuoklės užblokavimo tvarka patvirtinta dar 2001 metais Vyriausybės nutarimu.


Taip pat sudaryta sutartis su Klaipėdoje veikiančia UAB „Priekabos“. Seniau buvo naudojamasi dar dviejų aikštelių paslaugomis. Tačiau dabar dauguma automobilių tempiami į Kvietinių kaimą.


V. Zubauskas patikino, jog automobilis grąžinamas tik sumokėjus teismo nustatytą baudą. Jos sumos svyruoja ir gali siekti per 4000 litų. Pasak jo, tokia tvarka davė naudos. „Dabar žmonės baudas moka greičiau. Yra ir tokių, kuriems paskirtos didžiulės baudos, viršijančios automobilio vertę, kiti išvykę į užsienį. Šie asmenys vengia susimokėti“, – tikino viršininko pavaduotojas. Aikštelėje yra daugiau nei dešimt automobilių, kurių savininkus jau „krato“ antstoliai.


Nebetinkami eksploatacijai


UAB „Juralvis“ komercijos direktorius Jordanas Dirgėla teigė, jog daugiau nei pusė mašinų jau nebetinkamos eksploatacijai. Partempiama nemažai automobilių, patekusių į itin skaudžius eismo įvykius. „Jie jau turėtų būti vežami į metalo laužą, tačiau, kol vyksta teismo ekspertizė, negalima nieko daryti“, – sakė J. Dirgėla.


Dalis mašinų yra be numerių, todėl net jų savininkai neaiškūs. Jie čia stovi dvejus metus, nuo pat aikštelės veikimo pradžios. Tokie automobiliai kraunami vienas ant kito.


Komercijos direktorius sakė, jog sprendžiamas klausimas, kaip tokius automobilius-vaiduoklius būtų galima sunaikinti. Norima, jog automobilio prastovėjimo aikštelėje kainai viršijus jo vertę keturis kartus, būtų leidžiama mašiną utilizuoti. „Turime daug mašinų, kurių vertė 200 litų, o prastovėjimo suma viršija 2000“, – kalbėjo jis.


Teisių neturinčius asmenis J. Dirgėla pavadino nuolaitiniais klientais. ,,Jie nusiperka mašiną už kelis šimtus litų ir važinėja tol, kol sustabdo policija. Kai kurie baudų mokėtojai pas mus susigėdę ateina jau kelintą kartą, sako – ir vėl aš. Gaila, bet nuolaidos tokiems netaikomos“, – juokavo komercijos direktorius.


Būna netradicinių atvejų


Aikštelėje saugomi keturi automobiliai, kurie iš vairuotojų atimti už vairavimą išgėrus be teisės grąžinti. J. Dirgėla teigė, jog atvažiavę mokesčių inspekcijos atstovai bei antstoliai nenusprendė, ar verta tokias mašinas pardavinėti. Jų vertė siekia vos du tris šimtus litų. Taip mašinos vėl liko stovėti.


Direktorius prisiminė ir kuriozinių situacijų gabenant automobilius. Kažkada buvo partempta mašina, kurios viduje rasta ne tik meškerių, bet ir žuvies. Matyt, policija žvejį sustabdė grįžtant nuo telkinio.


Neseniai partempiant mašiną į evakuatorių įvažiavo girto asmens vairuojamas automobilis.


Už aikštelę atsakingas įmonės darbuotojas Vidas Žvilius bei mechanikas Rimvydas Kurlinkas sakė, jog mašinų atsiimti ateina įvairių žmonių. Būna, kad už saugojimą atsidėkojama ir dovanomis.


„Nesuprantu, gal žmonės nesiklauso radijo? Juk buvo sakoma, kad Jūros šventėje visur vyks reidai, įspėta vairuoti blaiviems. Vis tiek per tą savaitgalį parvežėme daugybę mašinų“, – stebėjosi R. Kurlinkas.


Garaže prieš kurį laiką stovėjo konfiskuotas naujutėlaitis BMW X5 ir keletas kitokių prabangių mašinų. Jų savininkai savo nuosavybę atsiima tą pačią dieną ir tyliai, kad niekas „nesuuostų“.


Moderni apsauga


Aikštelės apsauga rūpinasi UAB „InfroPiras“. Tai yra viena iš pirmųjų vietų Lietuvoje, kur įdiegta „Gurza“ apsaugos sistema. Speciali apsauga juosia tvorą, yra videokameros. Nėra buvę, kad kas bandytų į automobilius ką nors mesti. Vis dėlto saugumo sumetimais prie tvoros statomos visiškai sudaužytos ar sudegusios mašinos. Prabangios mašinos laikomos garaže.


Pakalbintas netoliese tvartą turintis kvietiniškis pasakojo, jog senesnioji apsauga nebuvo veiksminga. Jis pats kartą matė, kaip du vaikinai peršoko per tvorą. Apžiūrėję ką tik partemptą jų automobilį grįžo šiapus tvoros. Pasak vyriškio, aikštelė kaimo gyventojams problemų nekelia.

Pagal Lietuvoje įsigaliojusią tvarką nuo šių metų sausio 1 dienos mašina gali būti konfiskuota kai:


• pavojingą situaciją sukėlė ar chuliganiškai važiavo neblaivus ar teisės vairuoti neturintis asmuo;


• automobilio vairuotojas sulaikomas prie vairo neblaivus ir jau buvo anksčiau už tai baustas ;


• Kelių eismo taisykles pažeidžia neblaivūs ar nuo narkotikų apsvaigę vairuotojai;


• policijai įkliūva neturintys teisės vairuoti ir būna sugadintas kitų asmenų turtas, sugadinama ar nežymiai sutrikdoma sveikata.


Jolanta VENSKUTĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content