Tyrimas atskleidė lietuvių aukojimo įpročius: paramą organizacijoms skiria daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų

Aukojimas tiems, kam paramos reikia labiausiai – ne tik finansinė pagalba, bet ir būdas kurti prasmingą ryšį su aplinka bei prisidėti prie geresnės šalies gyventojų gyvenimo kokybės. Nors kasdienybėje apie aukojimą kalbama gana retai, daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų per pastaruosius metus skyrė lėšų įvairioms organizacijoms ar iniciatyvoms, rodo „Lidl Lietuva“ užsakymu bendrovės „Norstat“ atliktas tyrimas. Gauti duomenys atskleidžia ne tik bendrą šalies aukojimo kontekstą, bet ir skirtumus tarp įvairių visuomenės grupių.
Pavasarį atlikta apklausa parodė, kad skirti paramą labiau linkusios moterys nei vyrai – 61 proc. moterų atsakė, kad per paskutinius 12 mėnesių aukojo įvairioms organizacijoms. Tuo metu vyrai aukoja kiek rečiau – per pastaruosius metus paramą skyrė 56 proc.
„Tyrimo rezultatai rodo, kad lietuviai išlieka dosnūs ir linkę prisidėti prie prasmingų iniciatyvų – ypač 30–39 metų amžiaus žmonės, kurie aukoja dažniausiai. Tai rodo brandų požiūrį ir stiprų solidarumo jausmą. Žmonės aukoja vaikams, nevyriausybinėms organizacijoms, gyvūnų globos iniciatyvoms. Pastaraisiais metais ypač išaugo parama Ukrainai – karo kontekste daugelis suprato, kaip svarbu suteikti pagalbą tiems, kam jos reikia“, – dalinasi „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis.
Dažniau aukoja didesnių miestų gyventojai
Remiantis tyrimo rezultatais, dažniausiai įvairioms organizacijoms aukoja didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai. 69 proc. apklaustų vilniečių, atsakė, jog per paskutinius 12 mėnesių yra aukoję įvairioms organizacijoms. Šiauliuose ir Panevėžyje paramą skiria 63 proc. apklaustųjų. Taip pat aukoja 61 proc. apklaustų kauniečių bei 46 proc. klaipėdiečių.
„Tokie rezultatai rodo, kad esame brandi ir bendruomeniška visuomenė – vis daugiau žmonių ne tik kalba apie paramą, bet ir realiai ją skiria. Aukojimą skatina ir tai, jog pagalbą galima suteikti įvairiais būdais. Vienas iš paprastų ir kasdienių pasirinkimų – taromatai“, – pasakoja A. Bubnelis.
Jau aštuonerius metus „Lidl Lietuva“ pirkėjams suteikia galimybę taromatuose atgautą sumą už užstatą paaukoti vaikų dienos centrų veiklą vykdančioms organizacijomis: „Lietuvos Caritas“, „Gelbėkit vaikus“ ir Maltos ordino pagalbos tarnybai, o prekybos tinklas sukauptą sumą padvigubina.
Pasak organizacijos „Gelbėkit vaikus“ generalinės direktorės Lauros Milčienės, didesnę paramą iš didmiesčiuose gyvenančių žmonių lemia įvairios priežastys.
„Pirmiausia, didžiuosiuose miestuose, pavyzdžiui, Vilniuje ar Kaune, gyventojus dažniau pasiekia aukojimo prašymai – matoma daugiau reklamos, įvairių projektų. Žinoma, taip pat didesnę paramą lemia aukštesnis pragyvenimo lygis. Be to, miestuose gyvenantys žmonės neretai yra empatiškesni, labiau supranta apie pagalbos silpniesiems poreikį“, – L. Milčienė.
Priemonės, įkvepiančios aukoti
Atlikus tyrimą paaiškėjo, jog dauguma Lietuvos gyventojų savo aukojimo įpročius vertina gerai – didžioji dalis mano, jog lietuviai skiria užtektinai paramos, lyginant su kitomis Europos Sąjungos šalimis. Šiam teiginiui nepritaria tik 12 proc. apklaustųjų.
„Lietuvos Caritas“ l.e.p. generalinė sekretorė Vaida Kasulaitienė teigia, kad gyventojus aukoti skatina organizacijų bei jų rėmėjų veiksmai – kampanijos, raginančios skirti paramą.
„Aktyvi komunikacija ir organizacijos žinomumas – svarbesni jaunesnei gyventojų daliai. Nors šiuo metu jaunimas nėra aktyviausi užstato už pakuotes aukotojai, žvelgiant į ateitį matome didelę prasmę skleisti žinią apie pagalbą sunkumų patiriančių šeimų vaikams tarp jaunų žmonių. Remiantis apklausos duomenimis, būtent ši visuomenės dalis yra susidūrusi su nevyriausybinėmis organizacijomis, tad turi asmeninės patirties, kaip svarbu laiku sulaukti tinkamos paramos“, – sako V. Kasulaitienė.
Apklausos rezultatai taip pat atskleidė, kad žmones labiausiai motyvuoja aukoti tada, kai jie žino, jog parama bus padvigubinta – tai pabrėžė net 46 proc. apklaustųjų
„Toks rezultatas mums patvirtina, kad einame teisingu keliu – visus aštuonerius metus padvigubiname taromatuose surinktą sumą, taip sustiprindami kiekvieno prisidėjusiojo indėlį. Mums svarbu, kad žmonės jaustųsi įgalinti daryti pokytį, o kartu galėtume padėti dar daugiau vaikų dienos centrų visoje Lietuvoje“, – sako A. Bubnelis.
Suteikia prasmės jausmą aukojantiems, o vaikams – įspūdžius visam gyvenimui
Remiantis tyrimo duomenimis, daugiau nei pusei apklaustųjų aukojimas suteikia didesnį prasmės jausmą. Pasak Tauragės Carito vaikų dienos centro „Esi laukiamas“ vadovės Vitalijos Šlepavičienės, surinkta parama ne tik padeda pasijusti geriau aukojantiems, bet ir suteikia realią naudą vaikų dienos centrams.
„Dienos centras daugeliui šių vaikų – vienintelė saugi, palaikanti ir svajoti leidžianti vieta. Čia jie ne tik mokosi, bet ir ilsisi, draugauja, auga, todėl taromatuose surinkta parama yra neįkainojama – ji padeda ne tik užpildyti biudžeto spragas, bet ir kurti nepamirštamas patirtis, kurios formuoja vaikų pasitikėjimą savimi ir pasauliu“, – tvirtina V. Šlepavičienė.
Paaukoti vaikų dienos centrams galima 81 Lietuvoje veikiančioje „Lidl“ parduotuvėje 29 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse, Nemenčinėje, Gargžduose, Molėtuose ir Jurbarke.
Pranešimas žiniasklaidai


