Karantinas apribojo gydymo įstaigų prieinamumą

Karantinui švelnėjant netyla pacientų priekaištai, esą visos kitos ligos, negalavimai neberūpi – tik koronavirusas. Dėl to sunku prisibelsti iki medikų. Gargždų ligoninės vyriausioji gydytoja Virgina Ruškienė akcentavo: „Taip, kaip buvo, nebus. Visa tvarka griežtai reglamentuota. Dirbame kaip karo lauko ligoninės sąlygomis.“

Talonas – tik telefonu?

„Bangos“ redakcija sulaukė skaitytojos (vardas, pavardė redakcijai žinomi) skundo: „Patyriau traumą, po kurios trečią kartą kreipiausi chirurgo nurodymu. Po trečios konsultacijos chirurgas paskyrė fizioterapijos procedūras ir man išeinant iš kabineto pasakė, kad pasiimčiau registratūroje talonėlį pas fizioterapijos specialistą. Pabandžiau tai padaryti, tačiau registratūroje man pasakė, kad pagal esamą tvarką reikia registruotis telefonu. Paklausiau, ar dabar turiu išsitraukti telefoną ir paskambinti į šį ant jų stalo stovintį telefoną, kurį matau, ir taip užsiregistruoti, tuomet išgirdau dar įdomesnį atsakymą, kad turiu išeiti laukan už durų ir tuomet paskambinti.“ Anot moters, matydami, kad ji niekur nesiruošia eiti ir laukia talono, vis dėlto užregistravo pas gydytoją ir be skambučio. Tuo momentu esą daugiau nebuvo nė vieno paciento, tik ji.

Dėl rentgeno, anot pašnekovės, taip pat buvo įdomi situacija. „Gydytoja nusiunčia daryti rentgeną 11.20 val., registratūroje užklijuoja lapelį, kad man rentgeną darys tik 17.30 val. Maniau, apgultis, visi be rankų, kojų, kad tokia eilė… Bet einant nė vieno žmogaus, prie rentgeno kabineto taip pat nė vieno paciento, tik aš ir dvi sesutės, klausiamai žiūrinčios, ko atėjau, nes laikas užrašytas 17.30 val. Na, bet nereikėjo laukti šešias valandas, užteko 5 min.“, – dėstė skaitytoja.

Patys neišsigalvojo – tvarka griežta

Gargždų ligoninės vyriausioji gydytoja V. Ruškienė, komentuodama šią situaciją, akcentavo, kad pirmiausia chirurgas neskiria fizioterapijos procedūrų, jis tik nukreipia konsultacijai pas fizioterapijos specialistą. „Kad išeinant iš kabineto pasakytų pasiimti talonėlį registratūroje, taip jau seniai nebūna. Gal pacientė ne taip suprato“, – svarstė vyriausioji gydytoja. Pasak jos, kad moteriai buvo iškart atliktas rentgenas, tai jai labai pasisekė: „Juk dabar priimami pacientai tik konkrečiu laiku.“

V. Ruškienė pripažįsta, kad tokio pobūdžio skundų tiek ligoninė, tiek kitos gydymo įstaigos taip pat sulaukia. „Mes vadovaujamės sveikatos apsaugos ministro įsakymu, visa įstaigos veikla yra griežtai reglamentuota. Iki šiol išlikome „švari“ įstaiga dėl COVID-19, tad ir toliau to sieksime, užtikrinsime maksimalų tiek gydytojų, tiek pacientų saugumą“, – aiškino V. Ruškienė. Pasak jos, įstaigos internetiniame puslapyje yra viešinamos tvarkos tiek dėl ambulatorinių paslaugų teikimo, tiek dėl ligonių, besigydančių stacionare, lankymo.

„Patys nieko neišsigalvojame. Tačiau pacientai privalo susitaikyti, kad pas norimą specialistą nepateks bet kada sumanę. Jei atėjote pas vieną gydytoją ir jums reikia rentgeno, taip pat nereiškia, kad jis bus padarytas čia ir dabar. Yra vykdoma registracija. Galbūt, jei kažkas neateina jam paskirtu laiku, ir lieka koks tarpelis. Tačiau nepamirškime, kad dabar tiek po rentgeno, tiek po apsilankymo pas LOR gydytoją yra daromi ir specialūs tarpai (patalpos po kiekvieno paciento apsilankymo dezinfekuojamos, valomos, vėdinamos), yra priimama tik po vieną pacientą, kito negalima įsileisti, kol pirmasis neišėjo. Prie durų matuojama temperatūra, dezinfekuojamos rankos. Už kabineto durų gali laukti tik 1 žmogus. Nebebus taip, kad atvažiuosite nuo 8 val. ryto ir lauksite iki 14 val., kol gydytoja pradės dirbti“, – komentavo vyriausioji gydytoja V. Ruškienė.

Priemonių pakanka, personalas patikrintas

Anot ligoninės vadovės, kai kurios paslaugos, kur yra didžiausia rizika, kol kas pristabdytos, pavyzdžiui, endoskopijų darymas, klinikinių fiziologinių tyrimų atlikimas. Prieš juos atliekant būtinas tyrimas dėl COVID-19 mobiliajame patikros punkte. „Taip pat sudėtinga dėl tam tikrų širdies tyrimų. Pavyzdžiui, veloergometrinis tyrimas (važiavimas medicininiu dviračiu) užtrunka iki 40 min, pacientui uždėti kaukės neįmanoma, nes neatliks tyrimo. Dėl to personalui kyla didelė rizika, ilgas kontaktas su pacientu. Tad prašome supratingumo“, – kalbėjo vyriausioji gydytoja. Visas personalas yra aprūpintas apsaugos priemonėmis, LOR gydytojai dirba su 3–4 lygio apsaugomis: kombinezonais, kaukėmis, skydeliais, akiniais, antbačiais, pirštinėmis. Kadangi yra tiesioginis kontaktas, tiriama burnos ertmė.

Planiniams ligoniams, kuriems reikalingas stacionarus gydymas, turi būti atliktas COVID-19 testas, tiems, kurie naudojasi dienos stacionaro, dienos chirurgijos paslaugomis, – taip pat. O tie, kuriems teikiama būtinoji pagalba ir kuriuos reikia hospitalizuoti, pirmiausia guldomi izoliuotose patalpose, paimamas tepinėlis ir vežamas tirti į Klaipėdą. Kitą dieną, jei rezultatas neigiamas, pacientas perkeliamas į skyrių. Pats personalas yra patikrintas absoliučiai visas. Džiaugiamės, kad visų atsakymai neigiami. Visi mokomės dirbti naujomis sąlygomis, anksčiau niekada neteko to daryti“, – apeliuodama į supratingumą kalbėjo V. Ruškienė.

Jei įmanoma – pagalba nuotoliu

Gargždų pirminės sveikatos priežiūros centro (PSPC) vyriausiasis gydytojas Pet­ras Serapinas patikino, kad karantinas – visiems nauja patirtis, tvarka neįprasta, tad pasitaiko nepatenkintų pacientų. „Dabar viskas vyksta pagal sutartą laiką, o ne pagal principą, kada noriu. Pacientai ir toliau šeimos gydytojų pirmiausia konsultuojami telefonu. Jei įmanoma išspręsti kilusias problemas neateinant, taip ir daroma. Jei neišeina, būtina išankstinė registracija, suderinus konkretų laiką. Tai galioja visoms paslaugoms, skiepijimams ir kt. dar dvi savaites“, – dėstė P. Serapinas.

Gargždų PSPC vyriausiasis gydytojas informavo, kad labai suaktyvėjęs vaikų priėmimas, vykdomas skiepijimas. Tačiau priimama vėlgi po vieną pacientą, kad būtų užtikrinti saugaus atstumo, bendravimo principai, pavyktų išvengti srautų persipynimo. Atnaujintos ir odontologijos paslaugos, priimami ir planiniai pacientai, tačiau tik sutarus konkretų laiką.

„Jei kažkas veršis per duris nepasiskambinęs, neprasinešęs, tai, žinoma, pirmiausia bus aiškinamasi, kodėl ir kiek skubi pagalba. Būtinosios pagalbos klausimą sprendžiame čia pat vienokiu ar kitokiu būdu, tačiau planinė turi būti registruota. Žinoma, ši tvarka riboja paslaugų prieinamumą. Jei visus įleidžiant būdavo eilės, tai dabar jos dar ilgesnės. Juolab kad reikia numatyti laikus kabinetų vėdinimui, dezinfekavimui, tai beveik padvigubina kiekvieno paciento apsilankymo laiką“, – atvirai sako P. Serapinas. Jis kalbėjo, jog šiuo įtemptu periodu stengiamasi šiek tiek mažiau daryti profilaktinių kraujo tyrimų, pirmiausia jie daromi, kam būtini: tiems, kuriems numatytos planinės konsultacijos, operacija ir pan. Jei skubi operacija ir nebėra talonų, yra skiriama papildomų. PSPC personalas toliau tikrinamas dėl COVID-19, naujų atvejų nenustatyta. Per visą karantiną buvo diagnozuotas tik vienas – greitosios vairuotojui.

Agnė ADOMAITĖ

Asociatyvi nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių