Naujakuriai nori saugesnio susisiekimosu Gargždų centru

Gargždai plečiasi – nauji gyvenamųjų namų kvartalai vis labiau tolsta nuo miesto centro. Didžiuojamės, kad daugėja gyventojų, jaunų šeimų. Tačiau susisiekimo plėtros galimybės prasilenkia su naujakurių lūkesčiais. Gargždų vakarinės dalies gyvenamojo kvartalo atstovas kreipėsi į „Bangos“ redakciją dėl nesaugaus susisiekimo su miesto centru Klaipėdos gatve.
Kelkraščiu – pavojinga, perėja – toli
„Bangos“ redakcija gavo gargždiškių laišką, kuriame išdėstyta, kad jų gyvenamajame kvartale, esančiame vakarinėje miesto dalyje šalia Klaipėdos gatvės, pėsčiųjų susisiekimas su Gargždų centru yra nesaugus. Pasak jų, dabar gyventojai iš šio kvartalo Klaipėdos gatvės siauru kelkraščiu turi eiti iki artimiausių pėsčiųjų perėjų apie puskilometrį, kad galėtų pereiti į kitoje Klaipėdos gatvės pusėje esantį pėsčiųjų taką. Klaipėdos gatvėje, krašto kelyje, eismas intensyvus. Ne tik šio, bet ir kaimyninio kvartalo gyventojai juo naudojasi (čia gyvena daugiausia jaunos šeimos), į mokyklas eina daug vaikų, žiemą – tamsoje. Nestoja mokyklinis autobusas, nes nėra kur saugiai sustoti ir paimti mokinius. Todėl gyventojai prašo įrengti pėsčiųjų perėją ties Geležinkelio pylimo gatve, o M. Vaitkaus ir Geležinkelio pylimo gatves sujungti pėsčiųjų taku. Dar geriau būtų pėsčiųjų taką pratęsti iki „Norfos“ parduotuvės, kur yra pėsčiųjų perėja. Tada perėjos ties Geležinkelio pylimo gatve nebereikėtų rengti.
Svarstyti keli variantai
Su šiuo laišku supažindinus Klaipėdos rajono savivaldybės administracijai, gavome Viešųjų ryšių ir bendradarbiavimo skyriaus patarėjos, atliekančios skyriaus vedėjo funkcijas, Ritos Rapalienės atsakymą. Ji akcentavo, kad Klaipėdos gatvė Gargžduose – AB „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija) pavaldume. Atsakyme rašoma, kad svarstytas ne vienas variantas, kaip šiems gyventojams pagerinti susisiekimą kitomis gatvėmis. Pavyzdžiui, teoriškai M. Vaitkaus ir Geležinkelio pylimo gatves sujungti pėsčiųjų taku būtų galima, bet iki „Norfos“ parduotuvės nėra nuėjimo, nes ten įsiterpia privatus sklypas. Kita alternatyva, apie kurią svarstoma, – jungtis iš Smeltalės g. iki šiuo metu pagal daugiafunkcio centro projektą statomos gatvės. „Atkreipiame dėmesį, kad iš minėto kvartalo saugiai ir patogiai galima pasiekti Pušų g., kurioje yra pėsčiųjų ir dviračių takai“, – teigė R. Rapalienė.
Nėra prioritetiniame sąraše
AB „Via Lietuva“ Komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas „Bangą“ patikino, kad šioje vietoje pavienė pėsčiųjų perėja negali būti įrengta, nes kelio aplinka neatitinka jos įrengimo sąlygų pagal „Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklių“ reikalavimų – nėra išvystytų pėsčiųjų infrastruktūros tęsinių abipus kelio. Taigi pėsčiųjų perėjos įrengimo klausimas gali būti svarstomas tik takų plėtros abipus kelio atveju.
„Pėsčiųjų infrastruktūros plėtra šalia valstybinės reikšmės kelių planuojama pagal susisiekimo ministro patvirtintą „Dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros prie valstybinės reikšmės kelių plėtros prioritetinį sąrašą (toliau – prioritetinis sąrašas). Jis viešai skelbiamas interneto svetainėje, sudarytas „Via Lietuva“ bend­radarbiaujant su Susisiekimo ministerija ir Lietuvos savivaldybių asociacija. Remiantis apibendrinta takų poreikio informacija ir bendradarbiaujant su savivaldybėmis, buvo nustatyti aukščiausio prioriteto takai, kuriuos pirmiausia būtina tiesti. Jūsų laiške minimas kelio ruožas nepateko į prioritetinį sąrašą, todėl artimiausiu metu pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūros plėtra čia nėra suplanuota. Atsižvelgiant į tai, dėl pėsčiųjų susisiekimo infrastruktūros plėtros galimybių iš Geležinkelio pylimo ir Smeltalės gatvių rekomenduojame kreiptis į rajono Savivaldybę, kuri, įgyvendindama viešojo administravimo ir viešųjų paslaugų teikimo gyventojams funkcijas, išanalizavusi susidariusią situaciją, įvertintų Savivaldybės gyventojų poreikius, kelionių įpročius rastų racionalius sprendimus bei finansinius išteklius sprendžiant pėsčiųjų organizavimo klausimus Gargždų mieste, pavyzdžiui, plėstų pėsčiųjų susisiekimo infrastruktūrą vietinių miesto gatvių tinkle“, – rašoma atsakyme.
Virginija LAPIENĖ
Autorės nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių