„Baltic Tours“ tyrimas: beveik pusė Lietuvos gyventojų atostogauja užsienyje
Gyventojai per atostogas noriai keliauja į užsienį, renkasi pigesnes, bet dažnesnes keliones ir geras atostogas dažniausiai apibūdina kaip tas, per kurias pavyko fiziškai pailsėti ir pamatyti daug naujų dalykų, atskleidė „Baltic Tours“ užsakymu šių metų kovą „Spinter research“ atliktas šalies gyventojų įpročių, susijusių su kelionėmis, tyrimas.
Šiemet beveik pusė šalies apklaustųjų respondentų (48 proc.), kurie per paskutinius 12 mėn. atostogavo užsienyje, teigia, kad jų atostogos trunka 6-10 dienų (18 proc.) arba 1-5 dienas (12 proc.). Iki dviejų savaičių per metus atostogauja 8 proc. respondentų.
„Mūsų patirtis rodo, kad keliautojai dažniausiai įsigyja savaitės trukmės poilsio paketus. Tačiau jau kurį laiką pastebime, kad vasaros atostogų trukmė pradėjo ilgėti iki 10, 12 ar net 14 dienų. Pavasarį ir rudenį itin populiarūs išlieka ilgieji savaitgaliai, kai keliaujama trims naktims“, – sako „Baltic Tours“ generalinis direktorius Sigitas Fabijonavičius.
Keliautojai renkasi pigesnes keliones, tačiau keliauja kelis kartus per metus
Remiantis tyrimu, trečdalis apklaustųjų (32 proc.), kurie per pastaruosius metus atostogavo užsienyje, nurodo, kad vienam asmeniui skyrė nuo 500 iki 1000 eurų biudžetą. Nuo 1000 iki 1500 eurų asmeniui atostogoms išleido 16 proc. keliautojų. Mažesnį biudžetą, nuo 100 iki 500 eurų, savo kelionėms renkasi 23 proc. keliautojų.
„Nors pasaulyje stebimas kainų augimas, susijęs su orlaivių stygiumi, kylančiu darbo užmokesčiu, valiutų kursų svyravimu ir infliacija, tačiau turizmo srityje nematome drastiškų kainų pokyčių. Pastebime, kad keliautojai renkasi ne itin brangias keliones, o teikia pirmenybę keliauti kelis kartus per metus“, – sako „Baltic Tours“ generalinis direktorius Sigitas Fabijonavičius.
Taip pat pastebima nauja tendencija, kad lietuviai ėmė keliauti didesnėmis kompanijomis: atostogų į užsienį vyksta ne tik su šeima, bet ir su draugų kompanija ar platesniu giminių ratu. Tuo pačiu daugėja ir solo keliautojų – taip keliauja darbostogoms pasirengę jauni asmenys arba pasaulio pažinti pasiryžę senjorai.
Pasak S. Fabijonavičiaus, keliavimas vasarą pasaulyje išauga iki 8-10 kartų, tokia pati tendencija išlieka ir Lietuvoje. Vasarą populiariausios kryptys jau keletą metų lieka Turkijos, Ispanijos, Italijos, Bulgarijos, Juodkalnijos, Graikijos, Kipro kurortai, keliautojai lanko Europos miestus, tokius kaip Roma, Paryžius, Berlynas, Barselona. Į tolimesnius kraštus – Maldyvus, Zanzibarą, Vietnamą, Meksiką ar Seišelius – keliautojai ruošiasi žiemą, kur gali mėgautis šiltu klimatu ir saule.
Planuodami keliones žmonės taupo laiką ir pinigus
Didėjant skaitmenizacijai ir atsigaunat kelionių rinkai, keičiasi žmonių kelionių planavimo įpročiai. Jei anksčiau buvo aiški takoskyra tarp keliaujančių savarankiškai ir tarp tų, kurie naudojasi kelionių organizatorių paslaugomis, šiai dienai tas pats žmogus gali įsigyti ir „viskas įskaičiuota“ kelionę į šiltus kraštus, ir savarankiškai susiplanuoti savaitgalį Europos sostinėje, nelygu, kokie jo poreikiai ir galimybės.
„Spinter research“ atliktas tyrimas rodo, kad savarankiškai poilsines keliones į užsienį susiplanuoja 39 proc., 15 proc. dalį paslaugų perka patys, dalį per kelionių agentūrą, o 18 proc. viską patiki kelionių agentūroms. Apklaustieji, kurie kreipiasi į kelionių agentūras, teigia, kad tokiu būdu sutaupo savo laiko (52 proc.), gali gauti geresnių pasiūlymų (41 proc.). Dalis respondentų ieško pagalbos, nes mano, kad neturi pakankamai žinių ar įgūdžių planuoti savarankiškai (26 proc.) arba tiesiog jaučiasi saugesni, kad turėtų kur kreiptis, jei kelionės metu susidurtų su nesklandumais (24 proc.).
„Į kelionių agentūras kreipiasi itin savo laiką branginantys keliautojai – medikai, teisininkai, mokytojai, verslininkai. Be to, vis dažniau sulaukiame jaunų keliautojų, kurie juokauja, jog suskaičiavus, kiek valandų reikia skirti kelionės planavimui, supranta, kad geriau šį laiką skirs darbui ar laisvalaikiui“, – teigia „Baltic Tours“ generalinis direktorius Sigitas Fabijonavičius.
Keliautojų akimis, į agentūras patogu kreiptis tuomet, kai nori visas paslaugas – lėktuvo bilietus, viešbutį, parkavimą oro uoste, draudimą ir kt. – įsigyti iš vienų rankų. Tyrimas rodo, kad tie keliautojai, kurie paslaugas įsigyja per agentūras, dažniau nurodo, kad tai būna apgyvendinimo paslaugos (64 proc.), bilietai (60 proc.) ir ekskursijos bei pramogos (36 proc.).
Daugiausia lietuviai keliauja, norėdami atitrūkti nuo kasdienybės, atgauti dvasinę pusiausvyrą
Pagal „Spinter research“ atliktą Lietuvos gyventojų įpročių, susijusių su kelionėmis, tyrimą matosi, kad pagrindinė kelionių priežastis yra noras atitrūkti nuo kasdienybės, išsivalyti galvą, mintis, atgauti dvasinę pusiausvyrą (52 proc.), fiziškai pailsėti ir atgauti jėgas (23 proc.). Todėl keliaujantieji atostogauti į užsienį daugiausia (36 proc.) renkasi keliones, kuriose gali mėgautis gamtos vaizdais. Penktadalis (23 proc.) atsakiusiųjų mielai keliauja po miestus, gyvenvietes ir susipažįsta su vietine architektūra, istorija, 19 proc. respondentų savo gerą poilsį sieja su galimybe tiesiog pagulėti prie jūros ar baseino.
Pasak „Baltic Tours“ vadovo S. Fabijonavičiaus, keliautojai dar būdami Lietuvoje užsisako ekskursijas ar pramogas atostogų vietoje. Populiariausios yra aktyvios pramogos, SPA paslaugos, maisto ruošimo kursai ar gėrimų degustacijos. Kartais keliautojai susigundo vietinių paslaugų tiekėjų siūlomomis pigesnėmis paslaugomis, tačiau dažnai nusivilia jų kokybe ar net patiria kūno sužalojimus ekstremalių situacijų metu.
„Mūsų pareiga yra užtikrinti, kad atostogos būtų puikios, tačiau, kaip ilsėtis yra teisinga, sprendžia patys keliautojai. Turime klientų, su kuriais bendraujame daugiau nei 20 metų, tad įdomu stebėti, kaip keičiasi jų atostogų pobūdis, kintant amžiui, profesinei karjerai, atsiradus šeimos pagausėjimui. Visi gyvenimo etapai yra žavingi, o mes stengiamės pasiūlyti klientams tai, kas tam tikru gyvenimo etapu jam labiausiai padėtų pailsėti“, – sako „Baltic Tours“ vadovas S. Fabijonavičius.
Per artimiausius metus apklausoje dalyvavę keliautojai ir toliau planuoja leisti laiką gamtoje, prie jūros ar kalnuose – poilsines keliones gamtoje planuoja rinktis 51 proc. respondentų, aktyvaus laisvalaikio keliones gamtoje planuoja rinktis 20 proc. apklaustųjų. Tačiau nemaža dalis respondentų (43 proc.) tęs pažintį su miestų ir miestelių architektūra ir istorija.
Šalies gyventojų įpročių, susijusių su kelionėmis, tyrimą 2024 metų kovo mėnesį, „Baltic Tours“ užsakymu atliko „Spinter research“. Kombinuotu metodu apklausti 1009 kvotinės atrankos metodu atrinktų 18 – 75 metų Lietuvos gyventojų.
Apie Baltic Tours grupę
„Baltic Tours“ yra viena seniausiai veikiančių išvykstamojo ir atvykstamojo laisvalaikio turizmo kelionių organizavimo bei lėktuvo bilietų el. prekybos projektus jungianti įmonė, veikianti nuo 1991 m. ir apima tokius prekinius ženklus kaip Baltictours.com, BalticTours.lt, skrendu.lt, aero.lv, lektuvubilietai.lt. Įmonėje dirba 32 darbuotojai, kasmet parduodama 255 tūkst. išskirtinių turizmo paslaugų. „Baltic Tours“ priklauso Tarptautinei oro transporto asociacijai (IATA).
Pranešimas spaudai