Džiazo mokytojas: Gargždams linkiu išskirtinių koncertų prabangos

Gargždų muzikos mokyklos DMM skyrius: jau seniai nesame provincija

Gargždų muzikos mokykloje prieš koncertą „Minijos“ kino teatre gitaristas Johnny Biner (Vokietija), vokalistas TOS (Nyderlandai) surengė meistriškumo pamoką, kurioje dalyvavo Džiazo ir moderniosios muzikos skyriaus ugdytiniai ir mokytojai. Muzikos mokyklos direktorė Danutė Ruškytė džiaugėsi, jog šiuo renginiu pradedamas Muzikos mokyklos jubiliejinių metų minėjimas. 2025 metais Gargždų muzikos mokyklai sukaks 60.

Gargždiškius netruko apskrieti įdomi žinia: Gargždų kultūros centras su Muzikos mokykla „Minijos“ kino teatre kviečia į išskirtinį koncertą. Praėjusį trečiadienį tai buvo „Johnny Biner x TOS“ – soul, r&b, funk energingą ir dinamiką atspindintis muzikos projektas iš Amsterdamo.
Gitaristas Johnny Biner (Vokietija), vokalistas TOS (Nyderlandai), bosistas Domas Dragūnas (Lietuva) bei būgnininkas Kasparas Petkus (Lietuva) sujungė jėgas ir paruošė klausytojams net du debiutinius albumus „Way out“ ir „Love Stories of a Pisces“.
Būtent Gargžduose įvyko šių albumų premjera, o tik paskui juos išgirdo Vilniaus, Klaipėdos ir Palangos publika.
Prieš koncertą muzikantai iš Amsterdamo apsilankė Gargždų muzikos mokykloje ir muzikavo su Džiazo ir moderniosios muzikos skyriaus (DMM) moksleiviais. Apie naudingas meistriškumo pamokas ir koncerto idėją Gargžduose papasakojo Džiazo ir moderniosios muzikos skyriaus vedėjas Justas KATAUSKIS.
Sukirtus rankomis pavyko puikiai
– Kaip Jums pavyko suorganizuoti meistriškumo pamokas su profesionaliais ir žinomais muzikantais iš Nyderlandų, o kaip gimė net koncerto Gargžduose idėja?
– Mūsų tiltu su Amsterdamu tapo bendrystė su talentingu menininku Kasparu Petkumi. Jis yra gerai pažįstamas Gargždų muzikos mokykloje, ypač DMM skyriaus mokiniams. Kadaise būdamas studentas jis pavadavo vieną iš mūsų mušamųjų skyriaus mokytojų. Praeitą balandį, grįžęs iš Amsterdamo, Kasparas aplankė mus kaip lektorius ir vedė meistriškumo pamokas. Apskritai muzikantų pasaulyje asmeninė pažintis, draugystė, pagarba ir pasitikėjimas yra labai svarbūs. Kai kurie susitarimai įvyksta tiesiog paspaudus vieni kitiems rankas.
Pastaruoju metu Kasparas su kolegomis Lietuvoje surengė mini turą, norėdami pristatyti naujai išleistus net du albumus: „Pisces tales“ ir „A Way Out“. Jis kreipėsi į mus ir klausė, ar nenorėtume surengti meistriškumo pamokų tuo pačiu, jei jau svečiuojasi Lietuvoje. Susitarėme dėl pamokų ir pagalvojome, kad ir koncertas Gargžduose taip pat būtų puiki idėja. Kas buvote koncerte „Minijos“ kino teatre, žinote, kad susitarti mums pavyko puikiai. Beje, taip jau sutapo (labai mielas širdžiai sutapimas), kad būtent Gargžduose įvyko albumų premjera, tik paskui koncertą išgirdo Vilniaus, Klaipėdos ir Palangos publika.
– Kaip Gargždai atsirado koncertų turo žemėlapyje?
– Koncertą planavome surengti Muzikos mokyklos salėje, tačiau, pabendravus su Gargždų kultūros centro režisieriumi Vaidu Kvedaru, buvo nutarta koncertą perkelti į „Minijos“ kino teatrą. Sukirtome rankomis ir jau kitą rytą kibome į darbus. Jei kam nors kyla klausimas, ar tarpinstitucinis bendradarbiavimas Gargžduose veikia, galite pateikti šį koncertą kaip pavyzdį. Žinoma, tai nėra pirma bendra šių įstaigų veikla, praeityje esame nuveikę ne vieną gražų darbą. Pagarba Vaidui už greitą reakciją ir rezultatą drauge organizuojant koncertą.
Išaugo savitas džiazo medis
– Gargždų muzikos mokykla ateinančiais metais minės jubiliejinius metus. O kuo ypatingas Džiazo ir moderniosios muzikos skyrius?
– Kas galėjo pamanyti, kad mūsų talentingo ir žinomo pedagogo Sigito Stalmoko pasėta sėkla užaugs į tokį gražų ir savitą gargždietišką džiazo medį! Daugiau nei prieš dešimtmetį Gargždų muzikos mokykloje įkurtas DMM skyrius jau duoda apčiuopiamų vaisių ir mokyklai, ir, kaip matome, miesto kultūriniam gyvenimui. Skyriaus atsiradimo pradžioje dirbo trys mokytojai, buvo galima mokytis pagal tris specialybės programas (saksofono, mušamųjų instrumentų ir fortepijono). Dabar skyrius užaugo ir gyvena intensyvų gyvenimą, jame šiuo metu dirba dešimt mokytojų. Mokome džiazo vokalo, gitaros, bosinės gitaros, fortepijono, saksofono, mušamųjų instrumentų, o šiemet dideliam džiaugsmui – ir trimito specialybių.
Parengta nauja moderniosios muzikos teorinių dalykų programa, norintieji giliau nerti į muzikos platybes gali papildomai mokytis kompozicijos. Nuo pat įkūrimo pradžios taikome laisvesnę pedagoginę praktiką, daug grojame drauge su mokiniais ne tik klasėje, bet nevengiame to daryti scenoje, jei matome, kad tai padeda mokiniui stiprėti ir augti.
Taikome filosofiją, kad į sceną turi eiti gerbdamas klausytoją, o tai reiškia – pasiruošęs ir įdėjęs pastangų. Pamatytumėte, kiek norinčių groti tradiciniame Kalėdų koncerte, vos telpame į vieno koncerto ribas.
Tai, ką išvardijau, yra pakankamai inovatyvu net ir visos Lietuvos mastu. Man, kaip gargždiškiui, tai kelia pasididžiavimą ir sakau tai nuoširdžiai. Su moksleiviais dirba ir patyrę džiazo pedagogai, ir jaunosios kartos (skyriaus krikštatėvis – Sigitas Stalmokas, Vaidotas Rukas, Vykintas A. Jasaitis, Marijus Sūdžius, Dmitrijus Levencovas, Antanas Balsys, Mykolas Eiva, Deimantė Knabikienė, Neringa Teresė Rusytė), kurie už mokyklos ribų, o ypač muzikos industrijoje yra žinomi kaip puikūs atlikėjai. Tiesiog bend­radarbiais pavadinti šių žmonių neapsiverčia liežuvis. Esame bendraminčiai. Taigi vadovauti šiam skyriui man yra garbė, malonumas ir privilegija.
Reikia pridurti, kad DMM skyrius yra pirmasis toks Lietuvoje tarp meno mokyklų, tad šiuo klausimu jau seniai nesame provincija. Meluotume, jei sakytume, kad be mokyklos vadovybės palankumo vyksta šitie geri dalykai. Atskiras padėkos žodis direktorei Danutei Ruškytei – privalomas.
Scenoje – ir jaunasis talentas
– O koks tas jaunasis mokyklos talentas Domas Dragūnas?
– Vaikinas, kuris nusipelno atskiro interviu. Dar prieš porą metų pačiam teko jį drąsinti, kad dalyvautų viename svarbiausių jaunųjų atlikėjų konkurse „Jazz Fontanas“. Kuklinosi, sakė nemanąs, kad jo programa verta konkurso. Visgi dalyvavo – parvežė mokyklai I vietą. Tas pats pasikartojo kitais metais. Šie metai Domui mūsų mokykloje paskutiniai. Ta proga padedamas savo mokytojo A. Balsio jis atkakliai ruošia savo solinę programą. Miestelėnams palinkėsiu įsidėmėti šį vardą, eiti į Domo koncertus, sekti jį socialiniuose tinkluose ir taip savo dėmesiu remti ir palaikyti tikrai perspektyvų jauną muzikantą, kuris, panašu, garsins Gargždų vardą. Norisi jam to linkėti iš širdies.
– Visgi įdomu, kaip Domas atsirado koncerto scenoje su tokiais profesionalais iš Amsterdamo?
– Legenda tokia: tikrasis grupės bosistas susižeidė ranką, tad Kasparas Petkus susisiekė su Domu, mat tarp muzikantų jau buvo pasklidęs gandas apie jauną gargždiškį, valdantį bosą. Daugiau detalių apie jo atsiradimą šio koncerto scenoje galėsite paklausti paties Domo, kai kada nors imsite iš jo interviu. Apskritai kalbant toks atvejis, kad dar mokykloje besimokantis muzikantas pakeistų profesionalą scenoje, tikrai nėra įprastas. Tai tik patvirtina faktą, kad skyrius juda teisinga tėkme. Miniu šį skyrių gan dažnai. Nenoriu, kad tai skambėtų pasipūtėliškai, tiesiog džiaugiuosi ir didžiuojuosi.
– Ar jaudinotės dėl koncerto „Minijos“ kino teatre sėkmės?
– Išparduota!!! Tokia žinia apie bilietų populiarumą pasiekė mane iki koncerto likus šešioms valandoms, pietaujant „Lijo“ su muzikantais ir meistriškumo pamokose dalyvavusiais mokiniais. Nėra ką čia slėpti – ir man pačiam, kaip muzikantui, tai yra viena džiugiausių naujienų. Žinia buvo pasitikta triukšmingomis ovacijomis. Supratau tai, ką jaučiau jau seniai – Gargžduose tokie koncertai reikalingi ir išsiilgti. Jau senokai trūko atsvaros įprastiems tradiciniams renginiams (su visa pagarba). Pasakysiu paprastai, tikiuosi ir labai norėčiau, kad tokie koncertai taptų įprastu reiškiniu Gargžduose, kai vidury savaitės gali nueiti pasiklausyti muzikantų iš Amsterdamo albumo pristatymo. Tokios prabangos mums visiems linkiu.
Kalbėjosi Vilija BUTKUVIENĖ
Autorės nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content