• 20 gegužės, 2022
|

Elektroninė prekyba: kaip parduoti daugiau?

    Elektroninė prekyba – vienas iš pačių populiariausių šių dienų verslo modelių, leidžiančių žmonėms prekėmis bei paslaugomis prekiauti visame pasaulyje. Akivaizdu, jog elektroninės prekybos verslo modelio populiarėjimui milžinišką įtaką padarė ne tik besikeičiantys žmonių pirkimo įpročiai, tačiau taip pat ir išoriniai veiksniai, tokie kaip vis labiau tobulėjančios logistikos galimybės ar 2019 metais pasaulį užklupusi COVID-19 pandemija.

    Žinoma, norint pradėti vystyti elektroninę prekybą, taip pat reikėtų pasirūpinti ir visapusiškai tokio tipo prekybai pritaikyta platforma. Tokia platforma yra ne kas kita kaip paprasta e-parduotuvė. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog elektroninės parduotuvės kūrimo procesas yra ypač sudėtingas darbas, reikalaujantis nemažai laiko bei pastangų, tačiau tai tikrai nėra tiesa. Sukurti elektroninę parduotuvę yra ypač paprasta tuomet, kai jos kūrimui yra naudojamos šiomis dienomis ypač populiarios internetinių svetainių kūrimo platformos.

Prekių pirkimas internetu

Nuo ko gali priklausyti pardavimai?

    Elektroninės parduotuvės turėjimas bei jos administravimas ne visuomet reiškia reguliarias ar nuolat augančias pajamas. Nereikėtų pamiršti, jog vis dėlto pelnas auga tik nuosekliai dirbant bei investuojant savo asmeninį laiką bei pastangas.

Kaip jau buvo minėta anksčiau, elektroninė parduotuvė yra paprasta internetinė svetainė, pasižyminti specialiai prekybai būtinu funkcionalumu. Būtent tai reiškia, jog internetinės parduotuvės turi integruotus parduodamų prekių katalogus bei galimybę atlikti patį šių produktų pirkimą. Kaip ir daugumos kitokio pobūdžio internetinių svetainių, taip ir internetinių parduotuvių administratorių pagrindinis tikslas – pastoviai augantis internetinės parduotuvės lankytojų srautas. Užtikrinti vis labiau augantį lankytojų srautą gali būti iš tiesų sudėtinga, tačiau egzistuoja net keli patarimai, kurių laikymasis padės ne tik užtikrinti augantį parduotuvės lankytojų skaičių, tačiau taip pat ir didins tikimybę jiems parduoti daugiau.

    Taigi, nors elektroninę parduotuvę lankančių žmonių srautas ir daro tiesioginę įtaką pardavimų mastams, tačiau tai tikrai nėra viskas. Pardavimams milžinišką įtaką taip pat gali daryti ir kainos, produktų pateikimas bei pačios parduotuvės įvaizdis.

Elektroninės prekybos administravimas

Kaip užtikrinti didesnį internetinės parduotuvės lankytojų srautą?

    Matomumas bei žinomumas – kiekvieno elektroninės prekybos verslo atstovo siekiamybė. Įprastai tapti matomu bei puikiai žinomu galima ne tik kuriant nepamirštamas apsipirkimo patirtis klientams, tačiau taip pat ir reklamuojant asmeninį internetinės prekybos tašką. Nors reklama gali būti pati įvairiausia, tačiau pačiais populiariausiais reklamos būdais vis dar išlieka socialiniai tinklai bei „Google Ads” reklama.

    Žinoma, nereikėtų pamiršti, jog reklamos kampanijų įgyvendinimas bei jų užsakymas kainuoja pinigus, kurių kiekis priklauso nuo norimų rezultatų. Trumpiau tariant,  įprastai didesnės reklaminės investicijos leidžia mėgautis ir kur kas geresniu šių reklaminių kampanijų rezultatu.

    Nors reklama yra efektyvus, tačiau tai tikrai nėra vienintelis būdas, padedantis didinti elektroninės parduotuvės lankytojų srautą. Elektroninės prekybos verslo atstovai taip pat dažnai naudojasi ir SEO (Search Engine Optimization) teikiamais privalumais. SEO – internetinės svetainės optimizavimo būdas, atliekamas atsižvelgiant į esamas rinkos tendencijas bei jas plačiai liečiančius paieškos raktažodžius. Pagal SEO principus optimizuotas internetinis puslapis yra kur kas lengviau randamas internete.

    Taigi, SEO optimizacijos atlikimas bei reklaminių kampanijų įgyvendinimas gali padėti sukurti didesnį srautą į konkrečią elektroninę parduotuvę. Tikėtina, jog kartu su lankytojų srautu po truputį pradės augti ir pardavimai.

Konkurentų stebėjimas

    Šiomis dienomis interneto platybėse elektroninių parduotuvių yra be galo daug. Milžiniška jų gausa potencialiems pirkėjams suteikia galimybę rinktis tarp skirtingų, tą patį produktų segmentą atstovaujančių prekybos taškų. Tuo tarpu prekybininkams tai dažnai tampa tikru galvos skausmu. Akivaizdu, jog didesnis identiškas prekes parduodančių elektroninių parduotuvių skaičius lemia ir didesnę prekybininkų tarpusavio konkurenciją.

    Nors milžiniška konkurencija ir yra pagrindine priežastimi, mažinančia tikimybę, jog klientai visuomet bus linkę pasirinkti tik vieną elektroninės prekybos tašką, tačiau tai taip pat yra puiki proga pardavėjams pasisemti naujų idėjų bei išbandyti naujų pardavimus didinančių strategijų.

    Konkurentų stebėjimas – puikus būdas išmokti naujų dalykų, kuriuos būtų galima ateityje pritaikyti ir asmeninės elektroninės parduotuvės plėtrai. Stebint konkurentus visuomet galima pasisemti naujų idėjų apie prekių ar produktų pateikimą, įvertinti kainas bei padaryti slaptą klientų aptarnavimo patikrinimą. Nuoseklus visų šių žingsnių atlikimas gali suteikti puikias galimybes, leidžiančias mokytis iš svetimų klaidų bei išvengti aklo jų kartojimo. Žinoma, konkurentų analizės atlikimas taip pat gali duoti ir teigiamų minčių, susijusių su parduodamų prekių pateikimu, jų aprašymais ar pačia elektroninės parduotuvės struktūra.

Konkurentų analizė

Informatyvus ir patrauklus parduodamų prekių pateikimas

    Šiomis dienomis internete galima prekiauti praktiškai bet kuo. Žinoma, egzistuoja kelios išimtys toms prekės, kurių pardavimas prieštarauja tam tikriems įstatymams ar žmogaus moralės normoms. Vis dėlto internete parduodamų prekių įvairovė yra milžiniška, o tai prekybininkams plačiai atveria galimybių duris.

    Internetinėse parduotuvėse parduodamų prekių, produktų ar paslaugų pateikimas – milžinišką įtaką pardavimams darantis aspektas. Dažniausiai internetinėse parduotuvėse besilankantys bei jiems reikalingų prekių ieškantys žmonės perka iš tų internetinės prekybos taškų, kurie pasirūpina visapusiškai informatyviu bei patraukliu parduodamų prekių pateikimu. Tai reiškia, jog tiek prekių aprašymai, tiek ir jas vaizduojančios nuotraukos turėtų būti kokybiškos bei informatyvios.

    Apie elektroninės parduotuvės kūrimą galvojantys žmonės prekių ar paslaugų aprašymams bei nuotraukoms turėtų skirti tikrai didelę dalį dėmesio. Visų pirma, tinkamo aprašymo bei kokybiškos vaizdinės medžiagos pateikimas leidžia potencialiam pirkėjui lengviau susidaryti parduodamos prekės ar paslaugos įvaizdį bei lengviau jį pažinti. Tuo tarpu yra kur kas didesnė tikimybė, jog klientas pasirinkt būtent tą prekę ar paslaugą, kuri yra geriau pažįstama bei daug paprasčiau suprantama.

Užsak.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių