ESO darbai gabenant didžiausią krovinį šalies istorijoje vyko sklandžiau nei planuota

Po daugiau nei dviejų savaičių kelionės didžiausias šalies istorijoje gabentas krovinys – Orlen Lietuva reaktorius – pasiekė tikslą. 145 kilometrus iš Klaipėdos jūrų uosto į Mažeikių naftos perdirbimo gamyklą gabentą reaktorių visą kelią lydėjo ir Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) suburtos elektrikų, dispečerių bei rangovų komandos. Jos sėkmingai įvykdė visus būtinus darbus: saugant elektros tinklų infrastruktūrą teko laikinai atjungti elektros energiją, tačiau tiekimas buvo atnaujintas dvigubai greičiau nei planuota.

„Krovinį elektrikai lydėjo Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajonuose nuo rugpjūčio 6-osios iki 21 dienos. Šiame kelio ruože reikėjo ne tik pasirūpinti elektros tinklo infrastruktūra, bet tuo pačiu užtikrinti, kad gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumų. Apie atjungimus didžiąją dalį vartotojų galėjome įspėti ir tą padarėme iš anksto, o elektros energijos tiekimas vidutiniškai buvo atnaujintas vos po 4,5 valandų, nors buvo numatyta, kad atjungimai gali trukti iki 10 valandų“, sako ESO atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė.  

Pasak jos, klientų informavimo procesas pradėjo strigti, kai krovinys sustojo dėl nepalankių oro sąlygų. „Buvo sunku prognozuoti, kada reaktorius vėl pajudės ir kiek laiko galės važiuoti, todėl kai kuriems vartotojams pranešimai nebuvo išsiųsti laiku kaip numato teisės aktai. Tokių priverstinių sustojimų buvo keli, kai reikėjo naujai derinti tiek darbuotojų, tiek ir vartotojų atjungimų grafikus, taip pat atlikti kitus pakeitimus, tačiau galiausiai procesus pavyko sėkmingai sustyguoti“, – apie iškilusias kliūtis pasakojo R. Juodkienė.

Apie laikinus atjungimus ESO vartotojus informavo elektroniniais laiškais arba trumposiomis žinutėmis, o likus parai iki darbų pradžios siuntė priminimus. Gabenant milžinišką reaktorių teko atšaukti planinius darbus, tokius kaip elektros tinklo rekonstrukcijas, naujų vartotojų prijungimus. Visi darbai atnaujinti šią savaitę.

ESO atstovė taip pat priminė, kad šios kelionės metu kelias dienas Lietuvoje siautėjo audros, kurios pridarė daug žalos gyventojams. Tuo metu ESO prioritetą teikė nuo audros nukentėjusiems žmonėms ir sutelkė papildomas pajėgas, kad gedimai būtų pašalinti kuo greičiau. Tuo pačiu metu ESO ir rangovų darbuotojų brigados užtikrino, kad numatyti darbai vežant reaktorių vyktų sklandžiai.

Gabenant krovinį, 145 kilometrų kelių ruože reikėjo išmontuoti, o reaktoriui pravažiavus, atstatyti net 178 oro linijų sankirtas. Elektros energijos atjungimais ir pajungimais visos kelionės metu rūpinosi 106 brigados, o tai daugiau nei 200 elektrikų. Jų darbus koordinavo 32 dispečeriai. Darbai nenutrūkstamai vyko ir naktį, ir dienos metu, todėl darbuotojai dirbo pamainomis.   

Vadovaujantis vežėjo sudarytu maršrutu, elektros energijos tiekimą laikinai teko sutrikdyti 2986 vartotojams. 

ESO primena, kad Žemaitijos keliais gabento reaktoriaus svoris kartu su transporto priemone siekė 2 200 tonų, bendras ilgis 93 metrai, o aukštis daugiau nei 10 metrų. Nors buvo skelbta, kad vidutinis greitis sieks vos 2-3 km/h, krovinys judėjo gerokai greičiau. Beveik pusantro šimto kilometrų ruože krovinys stovėjo specialiai įrengtose poilsio aikštelėse. Tokių buvo įrengta dešimt. 

Pranešimas spaudai

Nuotr. A. Jokubaičio

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių